Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFB] Jaka przyczyna braku mocy pow. 2500 obrotów?


slaweq

Rekomendowane odpowiedzi

Witam i mam pytanko...

Ostatnio zauwazylem dziwne zachowanie mojej :audi: przy jezdzie w okolicach 2500 obr..., głównie ujawnia sie to na wyzszych biegach czyli 5 i 6..., do obrotów 2500 auto ma normalnego kopa i nagle nie jedzie, jednak nie jest tak zawsze... drugi przypadek to krece na np. 3500 obr puszczam pedał gazu nastepnie wciskam i nie jedzie... jaka moze byc tego przyczyna? Pewnie wiekszosc napisze, podepnij VAG ;), ale moze ktos mial taki przypadek i doradzi co to moze być? :) Dodam ze motor mam AFB 2,5 TDI.

Z góry dzieki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdz czy wszystkie przewody masz dobrze powpinane pod maska ja nie mialem mocy bo mialem waz odkrecony od cisnienia moze ci sie gdzies tylko poluzowal albo masz np. nieuregulowane cisnienie itp. bo mi taki blad na kompie wyskoczyl po czym patrze a tam odkrecony waz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie podpinaj waga bo tylko pieniadze w bloto wyrzucisz. bylo se kupic 1,9 bez turbo i byloby po klopocie.

Przyczyn braku mocy powyzej 2500 3000 obr - niestety molo ktory mechanik potrafi je zdiagnozowac vagiem - powie ci np ze nie masz cisnienia doladowania ale nie powie dlaczego - wymienie tu kilka podstawowych

- z....... tlumik (kat)

- zmienna geometria j.w. (przyczyna obydwu usterek moze byc zapchany filtr odpowietrzenia skrzyni korbowej)

- hamulec turbosprezarki (zwany zaworem zmiennej geometrii) nie pracuje jak powinien - przyczyna moze byc uszkodzony sterownik tegoz zaworu - po lewej obok filtra paliwa lub uszkodzony sam zawor - zazwyczaj zastaly poprzez zbyt lekka noge

- ulatujace cisnienie doladowania do wtornego obiegu - przyczyna jest otwarty zawor egr

- uszkodzona pompa vacum - mozna sprawdzic jej dzialanie zdejmujac ktorys z przewodow podciesnieniowych - np od przepustnicy lub zaworu zmiennej przytknac do jezyka i zobaczyc czy wciaga

- zapchany filtr paliwa i powietrza

- nieszczelnosc ukladu dolotowego (np waz z intercoolera) lub zapchany uklad dolotowy towotem plynacym do niego z twej turbosprezarki

- uszkodzony przeplywomierz

- za gruba baba na siedzeniu pasazera - pomaga wymiana (aczworki na tira)

wiecej grzechow nie pamietam ale warto jeszcze kola podpompowac

a jakby komus parowala przednia szyba (czasem klapka sie nie przelacza i nie kieruje powietrza na szybe a trudno to badziewe podcisnieniowe naprawic) to jest na to rada - dostalem ja w aso fiat w chelmie od znajomych mecanikow - co przednia szyba ci paruje? - w....... ja...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...