Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AHL] Dziwne obroty


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam! z góry przepraszam gdyż może zakładam kolejny wątek w tej sprawie ale nie mogłem nic konkretnego znaleźć. A wiec mój problem jest taki: posiadam audi z 97r. z silnikiem 1.6 AHL sama benzyna. gdy odpalam go na zimnym silniku wszystko jest ok obroty 1100. gdy sie rozgrzeje tzn 70 stopni nie łapie mi 90 (tzn raz miałem sytuacje ze zgasilem go przy 70 i za chwile odpalilem mialem 90 ale zaraz spadło do 70) to obroty wzrastają do 1500 i nie spadają, nie raz nawet same zaczynaja wzrastac stopniowo od 1500 do 3000. na postoju na biegu jałowym jak "kopnę" pedał gazu to obroty najpierw spadaja do ok 400 a dopiero później wzrastaja(tak jakby sie ksztusił). podczas jazdy, podczas wcisniecia sprzegla i zmainy biegu na 1-2s sie zatrzymuja. po wrzuceniu na luz spadają powoli ale tylko do 1500 nie raz uda im sie zejść do 900. dodam ze obroty nie faluja (albo rosną albo tzrymają sie 1500).dodam także ze na ciepłym ciężej pali(tzreba dłużej krecić). dzisiaj przez przypadek wyszło cos dziwnego. na ciepłym silniku obroty trzymaly 1500 i jak odkreciłem korek od zbiorniczka płynu chłodzącego to spadły na prawidłowe ok 900(raz sie tak udało wiec chyba przypadek). dodam tez ze zauważyłem wyciek płynu z tyłu silnika z takiego plastikowego króćca jest tam chyba czujnik temperatury płynu, mam rację? ubytek płynu jest sladowy wiem ze powinienem udac sie na komputer ale niestety mieszkam na wsi i nie ma u nas dobrego fachowca.

Chciałem zrobic sama adaptację przepustnicy narazie bez czyszcenia bo pracuje i nie mam czasu za dużo.

adaptacje robiłem po odłączeniu i akumulatora tym sposobem:

1.Najpierw należy wypiąć wtyczkę od przepustnicy.

2.Następnie podpiąć ponownie

3.Włączyć zapłon na ok.1min i czekać

4.Słyszalny będzie spod maski delikatny pisk-silniczek nastawnika przepustnicy

5.Po zakończeniu sygnału(pisku) należy odczekać jeszcze ok 30 sek dopuki nie usłyszymy kliknięcia z okolic przepusticy

6.Następnie należy wyłączyć zapłon całkowicie i odczekać ok 1 min.

7.Włączyć silnik czekając aż osiągnie temp.90st.

Zdziwiłem sie bo u mnie przepustnica nie wydawała żadnych dzwieków.

pardzo prosze o jakies porady.pozdrawiam[br]Dopisany: 04 Marzec 2011, 18:03_________________________________________________Problem rozwiązany! Pisze bo moze komuś sie przyda. Wymontowałem i wyczyściłem przepustnice. to jednak nic nie pomogło. Wymieniłem czujnik temperatury i po problemie. pozdrawiam

Opublikowano

Siemanko

Miałem ten sam problem, u mnie czyszczenie i adaptacja pomagały na krótko i problem powracał coraz częściej i bardziej falowało. Z adaptacją miałem to samo dopiero vagiem się udało - jak nie masz dobrego mechanika to polecam zakup vaga i zawsze dużo usterek sam zdiagnozujesz (koszt ok 50zł). Ja ostatecznie zakupiłem używaną sprawną przepustnicę i teraz mam spokój a tak to się rok męczyłem. Niestety w naszych 1,6 to częsta usterka :wallbash:. Powodzenia !!![br]Dopisany: 11 Marzec 2011, 11:43_________________________________________________widzę że już sobie poradziłeś, ale innym się pewnie przyda :>

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...