kandrzej Opublikowano 6 Marca 2011 Opublikowano 6 Marca 2011 Witam, Mam następujące komponenty instalacji lpg:stag 300, matrix hd544, scorpion gt, miedź 8mm. Auto stało 3mce, miałem wypadek, ale już jest naprawione. próbowałem skalibrować gaz, ale nie wiem czy dysze są dobre, na stronie staga znalazłem informację że dysze powinny mieć 2,8mm/nie wiem czy to nie za dużo/ u mnie są chyba 2,1mm-tak ustawił gazownik jeździłem na takich ustwaieniach co jakiś czas pojawiał się bład -skład mieszanki i ten co wkliłem niżej, nie dojechałem na poprawę instalki, ponieważ nie zdążyłem... Teraz sam postanowiłem ustawić instalację. Pojeździłem po autostradzie przy max bucie przerywa, po dłuższej jeździe przełącza na tryb awaryjny - doładowanie spada do 0,4bara, choć normalnie ładuje 0,8. Wywala błąd: 00561 - Mixture Adaptation 12-00 - Adaptation Limit (Mul) Exceeded Przy spokojnej jeździe tego nie ma. Pytanie czy rozwiercać dysze na 2,5mm - takie wiertło znalazłem w castoramie, a może większą średnica- czy zostawić tak jak jest i dopracować jeszcze mapę. Podnieść mnożnik tam gdzie się mapy rozjechały, pojeździć jeszcze trochę. Albo większa średnica, mniejsze ciśnienie na reduktorze i w sterowniku oraz nowe ustawianie. Proszę o radę. Dzięki
wojtek26 Opublikowano 7 Marca 2011 Opublikowano 7 Marca 2011 Ja bym polecił najpierw sprawdzic jaka masz faktycznie srednice dysz bo napewno nie masz 2,1mm, jak juz sprawdzisz rozwierciłbym dysze o 0,2mm i obnizyl ciśnienie do 1,2bara i zobaczył jak wtedy sie ułozy mapa i mnożnik ( po oczywiscie kalibracji). Błąd jaki Ci sie pokazał to z rozjechanej mapy. Szkoda ze gazownik nie podpiął sondy oraz przydałoby sie zrobic screeny z max buta na LPG i PB.
kandrzej Opublikowano 12 Marca 2011 Autor Opublikowano 12 Marca 2011 Dzięki za pomoc. W sobotę się zabiorę za to. Jeszcze są takie objawy: lekkie poszarpywanie przy gwałtownym przyspieszeniu. A jakie min.ciśnienie ustawić w programie? Teraz jest 0.94. Pozdrawiam[br]Dopisany: 07 Marzec 2011, 13:12_________________________________________________Dysze były 2mm. Zmieniłem na 2,2mm ciśnienie zmniejszyłem do 1.2bara. Oto co wyszło po kalibracji i robieniu map bez ingerencji w mnożnik: Minimalne ciśnienie się zmieniło same na 0.7 Pojawił się błąd wtryskiwacze gazowe całkowicie otwarte. Oraz błąd 561 na vag-u /taki jak wcześniej/ Po wykasowaniu mapy gazowej i zmianie mnożnika - podniosłem go do góry w poszczególnych punkatach. Zebrałem mape gazową i oto co wyszło: Co jeszcze zmienić? Dalej rozwiercać dysze na 2.5mm i zmienić ciśnienie na reduktorze? Wieczorem spróbuję zrobić plik osc z jazdy. Pojawił się również błąd: Oraz na vag-u 561/bez trybu awaryjnego/ Pozdrawiam
marek34 Opublikowano 12 Marca 2011 Opublikowano 12 Marca 2011 Masz bardzo dobrą instalację, ale fatalnie zestrojoną. Trochę zabawy i będzie jeździł świetnie. Po kolei. 1. Masz bardzo rozjechane mapy w ECU i ustawianie LPG teraz nie ma sensu. Musisz wziąć komputer i całkowicie wykasować korekcje długoterminowe. Później sprawdź, czy działa Ci poprawnie sonda lambda. To bardzo ważne, bo tylko ona w zasadzie steruje dawką wtrysku. Jak to już zrobisz, to nie przełączaj na gaz, bo znowu popsujesz mapy w ECU. Cały czas musisz mieć auto pracujące na Pb. 2. Dysze - są ewidentnie za małe, mimo niskiego mnożnika. Matrix to szybkie ustrojstwo i można spokojnie wiercić, aby uniknąć zapętleń. Ja mam dysze 2,6. Ty masz o 30KM więcej, więc myślę, że spokojnie możesz zacząć od 2,6 Ciśnienie na reduktorze ustaw na 1,2 - Scorpiony najlepiej pracują na tym ciśnieniu. 3. Autoadaptacja, zebranie map na Pb i LPG, regulacja mnożnika. 4. Jak to zrobisz to daj scrina na włączonym silniku na wolnych obrotach na Pb i LPG. 5. Nagraj też plik osc przy ostrej jeździe i max. bucie na trzecim biegu. Zobaczymy, czy radzi sobie reduktor. 6. Widzę też błędy w ustawieniach: - sygnał obrotów 2,5 V - temp. przełączania 30 st. - próg przełączania 600 - czas przełączania 6 -przełączanie cylindra 200 - typ wtrysku sekwencyjny[br]Dopisany: 12 Marzec 2011, 18:22_________________________________________________A, jeszcze jedno. Sondy nie podpinaj, jak radził Wojtek. Masz szerokopasmową, jest to ryzykowne, może się spalić.[br]Dopisany: 12 Marzec 2011, 18:23_________________________________________________Nie podobają mi się czasy wtrysku na Pb. Czy ten silnik ma 180 KM w serii, czy jest rzeźbiony. Przy czasach powyżej 16 ms raczej zawsze będzie zapętlenie. Nie ogarniesz tego na LPG. Trzeba będzie zrobić odcięcie.
kandrzej Opublikowano 13 Marca 2011 Autor Opublikowano 13 Marca 2011 Dzięki za pomoc. Tak, w serii ma 180km [silnik ajl]. Jutro pozmieniam ustawienia i rozwierce dysze, wg AC prod.staga a4 1.8t - dysze 2,8mm przy ciśnieniu 1.16. Może spróbuję od dysz 2,8mm.[br]Dopisany: 12 Marzec 2011, 19:31_________________________________________________Więc tak, rozwierciłem dysze na 2,5mm/nie miałem wiertła 2,6mm/ ciśnienie zostawiłem na poziomie 1,2bara. Poniżej screeny z map. Co o nich sądzicie? Co jeszcze zmienić? W ustawieniach nic nie zmieniłem. Po poprawieniu mnożnika - podniosłem go w niektórych miejscach do góry, wyszło coś takiego. W czasie jazdy zauważyłem że w górnych obrotach - długie czasy wtrysku- zaczął się dławić i szarpać przy gwałtownym przyspieszeniu więc opuściłem w tych miejscach mnożnik i było ok, ale mapy się tam nie pokrywają. Pojawił się błąd wtryskiwacze gazowe całkowicie otwarte.Czy zwiększenie dysz poprawi to? odchyłka wyszła tak: Pozdrawiam Jeszcze muszę zrobić osc, ale muszę wziąć operatora komputera, samemu nie da rady - to zbyt niebezpieczne.
marek34 Opublikowano 13 Marca 2011 Opublikowano 13 Marca 2011 Zmień ustawienia tak jak Ci pisałem. Daj osc, nikt do tego nie jest Ci potrzebny. Włączasz zapis i jedziesz, jak staniesz to wyłączysz. To samo się nagrywa jak w magnetofonie. Daj scriny o które cię prosiłem.
kandrzej Opublikowano 13 Marca 2011 Autor Opublikowano 13 Marca 2011 Próbowałem ustawić sygnał obrotów-ale do wyboru mam 5 lub 12V. typ wtrysku sekwencyjny - tego nie mogę ustawić/nie mogę wejść w ustawienia/ temp. mam 35 st.C by za szybko się nie przełączał/lepiej niech redutor będzie cieplejszy/ O czym i do czego służą poniższe ustawienia: -próg przełączania 600 -czas przełączania 6 -przełączanie cylindra 200 Dlaczego te które ja mam są błędne? Ustawię tak jak mówisz, zrobię osc i wrzucę plik. Pozdrawiam Dzięki
marek34 Opublikowano 13 Marca 2011 Opublikowano 13 Marca 2011 Próg przełączania to obroty na jakich nastąpi przełączenie na LPG. Przy 600 będzie ci przełączał na wolnych obrotach. Nie będziesz musiał przygazowywać. Czas przełączania - czas jaki jest potrzebny na przełączenia na LPG po osiągnięciu zadanych wartości na czujnikach. To znaczy że po osiągnięciu 35 stopni na reduktorze ( tak masz ustawione ) i 0 stopni temp. gazu ( też tak masz ustawione) minie 6 sekud jak silnik zacznie pracować na gazie. To wartość optymalna, aby zapewnić stabilne przełączanie przy rozruchu ciepłego silnika. Przyłączanie cylindra to zwłoka w przełączaniu poszczególnych cylindrów na LPG. Można ten czas wydłużyć, ale nie ma potrzeby. To dziwne, że nie działają ci te opcje o których piszesz. Czy Twój sterownik to Stag 300, czy coś wyżej ? Bo jak 300 to jest OK.
wojtek26 Opublikowano 14 Marca 2011 Opublikowano 14 Marca 2011 Wygląda ze ciśnienie spada i dlatego masz zapętlone wtryski, jak kolega pisał plik z osc przy max bucie duzo powie. Zrób jeszcze tak zeby obnizyc lekko ostatni punkt o 1 ,2 skoki i wtedy zobacz jak bedzie sie zachowywał, podjedz do gazwonika zeby podłaczyc sonde to bedzie mozna powiedziec czy jest OK.
kandrzej Opublikowano 14 Marca 2011 Autor Opublikowano 14 Marca 2011 Witam, Pozmieniałem w ustawieniach tak jak pisałeś. Niektórych parametrów może nie mogę zmienić ponieważ mam wersję .23 softu a najświeższa jest .27/może trzeba przeprowqadzić aktualizację sterownika?/ Pliku osc nie udało mi się zgrać, wyskakiwał błąd w komunikacji - I/O Error.... Nie wiem czym to jest spowodowane. Przy max bucie - było lekkie poszarpywanie i pojawiał się błąd wtryskiwacze całkowicie otwarte. Poszarpywanie było jak za wysoko podniosłem mnożnik w czasie regulacji - ustępowało go go opuszczałem - spróbuję opuścić jeszcze mnożnik o 1,2 skoki. Zauważyłem też, że ciśnienie spadło do 1.08 z 1.2 jak ustawiłem, jest inne przy screenie na zasilaniu lpg i pb. Może najpierw podniosę ciśnienie a dopiero później pokombinuję z mnożnikiem jak nic się nie zmieni. Może większe dysze dać - 2.8mm i ciśnienie niżej? Poniżej wklejam mapki na lpg i pb po zrobieniu trasy sz-n - poznań.
wojtek26 Opublikowano 14 Marca 2011 Opublikowano 14 Marca 2011 Obniż ostatni punkt na mapie mnożnika, miałem taki przypadek tylko ze przy AEB ze też szarpało przy WOT niby mapy pokryte a było źle, dopiero w pliku osc. okazało sie ze za mocno lał bo sonda szł ana bogato przed max butem. po obniżeniu mapy od 15ms w dół poprawiło sytuacje i auto jezdziło podobnie jak na PB. Pojeżdzij jeszcze na PB zeby sie mapa skorygowała, potem na LPG ale z obnizonym mnoznikiem na końcu o 2 skoki, a przy czasach ponad 15ms o 1 skok.
marek34 Opublikowano 14 Marca 2011 Opublikowano 14 Marca 2011 Ciśnienia nie obniżaj, bo będzie lipa. Scorpiony lubią trochę pływać z ciśnieniem, taki ich urok. Ciśnienie najlepiej ustawiać na 1/2 zbiornika LPG i przy całkowicie rozgrzanym silniku. Przebieg mnożnika wygląda dobrze, trochę dopracuj go na wolnych obrotach. Ustaw kropkę na 2,5 ms i podciągnij mnożnik lekko w górę. Czas wtrysku na wolnych obrotach przy pracy na Pb ma być taki sam jak na LPG. Oczywiście obserwujesz tylko czas Pb. U ciebie jest lekka rozbieżność, na Pb 2,5 ms to jest OK, a na LPG 2,7 ms. Powinno być też 2,5 ms. Ustaw to dobrze, to unikniesz problemów z rozruchem na zimnym silniku. Bardzo potrzebne są pliki z osc. To auto pracuje na granicy zapętlenia na Pb. Dlatego trzeba zobaczyć jak długie czasy wtrysku daje na LPG przy max. obciążeniu. Komunikat o zapętleniu może świadczyć w zasadzie o spadku ciśnienia, bo patrząc na mnożnik czasy na LPG powinny być krótsze niż na Pb. Mogą być też błędy w montażu, dające duże opory przepływu LPG. Jakie masz filtry fazy lotnej, kiedy wymieniane. Jaka średnice przewodu zasilającego wtryskiwacz, jaka jego długość. Przy zapętleniach trzeba koniecznie sprawdzić jaka wartość jest na sondzie, bo jak będzie za ubogo to lipa. Szkoda silnika. Jak nie da się tego ogarnąć w całym zakresie obrotów pozostaje tylko dać mu odcięcie na Pb przy zadanych obrotach zapętlenia. Ale do tego potrzebny jest plik osc. Inaczej nic nie zobaczymy. Ten błąd jest dziwny, jak łączysz się ze sterownikiem to nie powinno być problemy z nagraniem pliku. Może coś źle robisz. Odpal auto i niech chodzi na wolnych obrotach. Komputer oczywiście masz na kolanach i jest włączony i podpięty do Staga. Uruchom program AC Gaz Synchro i podłącz się do Staga. Jak się połączy to na zakładce z mapą naciskasz czerwoną kropkę "zapisz" i wybierasz na dysku miejsce gdzie ma się zapisać plik osc. Jak to zrobisz to plik cały czas zapisuje się. Jedziesz i dajesz po garach. Jak pojeździsz to naciskasz klawisz "stop" czarny kwadracik. Plik jest zapisany i gotowy do oglądania. Czy tak to robiłeś.
kandrzej Opublikowano 14 Marca 2011 Autor Opublikowano 14 Marca 2011 W czasie jazdy wcisnąłem czerwoną kropkę i pokazał się komunikat. Wracając z Poznania dam kompa koledze i załączy - tak jak napisałeś. Dzięki. W sobotę wrzucę kolejne mapki i osc oraz odczucia po obniżeniu mnożnika na końcu. W ustawieniach staga ciśnienie wpisać takie jak pokazuje się w programie/przy mapkach/? Instalacja jest nowa przejechane jakies 2000km, gazownik nie ogarniał tematu dlatego sam się postanowiłem tym zająć. Średnice przewodów od reduktora do wtryskiwacza i dalej do kolektora będę musiał pomierzyć. Czy przewody między wtryskiwaczem i kolektorem powinny mieć taką samą długość? U mnie są różne, dwa krótsze ok 10cm i dwa po ok. 20cm, może i to ma wpływ na całą sytuację? Pozdrawiam
marek34 Opublikowano 14 Marca 2011 Opublikowano 14 Marca 2011 Przewody wtryskiwacz - kolektor powinny być jednakowej długości i możliwie najkrótsze. Ale to już dopieszczanie, nie wpływa to znacząco na jazdę. Zanim zaczniesz wiercić dysze daj osc. To dużo wyjaśni. Może jeszcze jakieś zdjęcie instalacji. Chodzi głównie o umieszczenie reduktora, wąż zasilający reduktor - wtryskiwacz z filtrem i trójnikiem, umieszczenie wtryskiwacza i wkrętek w kolektor. Może tu jeszcze są jakieś błędy. Czy masz VAG-a. To będzie potrzebne do dobrego zestrojenia.
kandrzej Opublikowano 14 Marca 2011 Autor Opublikowano 14 Marca 2011 Tak, mam vag-a. Które grupy sprawdzić, zgrać logi w czasie jazdy? Zdjęcia porobię i wrzucę razem z osc ale to dopiero w sobotę jak wrócę do sz-na. Dzięki
marek34 Opublikowano 14 Marca 2011 Opublikowano 14 Marca 2011 Sprawdź kanał 032, na postoju po trasie. To korekcje długoterminowe. Będą tam dwa odczyty, pierwszy dla wolnych obrotów, drugi dla średniego obciążenia. W czasie jazdy, jak będziesz miał kolegę w aucie niech zobaczy wskazania sondy lambda przy bucie i zapętleniu wtryskiwaczy. To jest nie pamiętam na którym kanale, chyba 031. Powinien być odczyt lambda. Ideał to 1,00. Zobacz jak się będzie zachowywać.
kandrzej Opublikowano 19 Marca 2011 Autor Opublikowano 19 Marca 2011 Witam, Obniżyłem mnożnik, tak jak pisaliście i pozmieniałem ustawienia. Po powrocie sprawdziłem mapy, są rozjechane, nie pokrywają się. Zaktualizowałem sterownik do wersji.27. Zrobiłem autokalibrację, wyszło za duże dysze. Dzisiaj pojadę zebrać raz jeszcze mapy pb i lpg. Wrzucę je później razem z osc/już wiem jak zrobić - dzięki Marek/ odchyłka Nowy mnożnik. [br]Dopisany: 19 Marzec 2011, 06:44_________________________________________________Zrobiłem po raz kolejny autoadaptację i zebrałem mapy. Nagrałem również plik .osc. Proszę o ocenę. Jak dołączyć plik osc?
marek34 Opublikowano 20 Marca 2011 Opublikowano 20 Marca 2011 Mnożnik od 1,5 ms do 15 ms daj do góry. Rób to na zakładce odchyłka, tak aby zbliżyć się do linii zero. Tu lepiej widać niż na zakładce mapy. Na wolnych jest za ubogo, widać to po czasach jak i po odchyłce. Osc. wgraj na jakiś serwer i daj linka. To trzeba i tak ściągnąć na HDD aby obejrzeć.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się