Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Padniete świece-jakie? skutki?


Artur82

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Dzis po diagnozie okazało się, że wszystkie 4 świeczki są padnięte :shocked:

Mam trzy pytania:

1. Czy padnięte świece mogą wpływać na notlaufa?? (mechanik twierdzi ze maja wpływ na prace turbiny)

2. Czy świece są używane tylko do rozruchu?

3. Mam Beru 0100226227 ...jakimi (NGK) można je zastąpić?

Pzdr

Artur

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. w/g mnie nie bo to bez sensu by było

2. grzeją jeszcze po rozruchu jakąś chwile

3. wejdź na stronę NGK tam masz konfigurator

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.???Zmień mechanika.

2.Świece dogrzewają jeszcze chwilę po uruchomieniu silnika.

3.NGK Y-732J ale Beru też są bdb.

:hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

świece są potrzebne tylko do rozruchu i to przy temperaturach poniżej 0.. i z tego co wiem to chwile po odpaleniu też jeszcze grzeją, u siebie wymieniałem w styczniu świece, okazało się że miałem 3 spalone, przy -15 po nocy odpalał bez problemu, niekiedy zadrżał przez sekundę zaraz po odpaleniu.. tyle z objawów świec u mnie ;) co do wpływu na turbinę to nie mam pojęcia jaki miałby to być związek...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

macher stwierdzil...ze jesli silnik nie ma 90st to swiece dogrzewaja paliwo :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

macher stwierdzil...ze jesli silnik nie ma 90st to swiece dogrzewaja paliwo :mysli:

:polew: :polew: :polew:

a w jaki one sposób dogrzeją te paliwo? :mysli:

naprawdę zmień mechanika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest osobna świeca dogrzewająca płyn chłodniczy ale nie jest to ta sama co żarowe grzejące przed odpaleniem samochodu.. :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest osobna świeca dogrzewająca płyn chłodniczy ale nie jest to ta sama co żarowe grzejące przed odpaleniem samochodu.. :wink4:

w AWX tego nie ma, i jak już to trzy świece a nie jedna :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

świece żarowe powyżej 5 stopni sie nie załączają

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co mi wiadomo...swiece pracuja (w miare potrzeb) do momentu az na blacie nie ma 90st celcjusza...a i odnosnie rad zeby zmienic mechanika to sie nie zgodze...bo po wymianie swiec auto chodzi zupelnie inaczej :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo po wymianie swiec auto chodzi zupelnie inaczej

pewnie że po odpaleniu będzie chodzić zupełnie inaczej niż przy spalonych ale po tekscie

ze jesli silnik nie ma 90st to swiece dogrzewaja paliwo :mysli:

dalej twierdzę "zmień mechanika" :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No no no świece żarowe mające wpływ na prace turbiny i dogrzewające paliwo :wallbash: Co za partacz. Świece żarowe w AWX grzeją tylko poniżej 5*C oraz podczas pracy silnika przez krótką chwilę łagodząc tym samym pracę silnika. Ludzie komu wy powierzacie swoje auta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No no no świece żarowe mające wpływ na prace turbiny i dogrzewające paliwo :wallbash: Co za partacz. Świece żarowe w AWX grzeją tylko poniżej 5*C oraz podczas pracy silnika przez krótką chwilę łagodząc tym samym pracę silnika. Ludzie komu wy powierzacie swoje auta?

Żarzenie po rozruchu, w początkowej fazie pracy

silnika wpływa na redukcję białego i niebieskiego dymu i zapobiega

charakterystycznemu klekotaniu.Czas trwania dogrzewania uzależnia się w

normalnym przypadku od temperatury silnika, ponieważ przy zimnym

silniku dochodzi do szczególnie dużego poziomu emisji szkodliwych

substancji oraz hałasu.

Biorąc pod uwagę te dwa zdania, można wywnioskować, że dogrzewanie ma na celu uchronienie również turbiny /tu czytaj kierownic/ przed osadzaniem się na nich sadzy. Przy padniętych świecach i zimnym silniku, mieszanka powietrzno-paliwowa nie spala się do końca co powoduje z czasem zatarcie kierownic. Jak chyba wiadomo, zatarte kierownice powodują wpadanie silnika w tryb awaryjny / NOTLAUF/. Reasumując można stwierdzić, że świece żarowe mają wpływ na pracę turbiny, tak czy inaczej.

ArturB6 pisząc o podgrzewaniu paliwa, myślał pewnie o mieszance paliwowo powietrznej i tu miał całkowitą rację.

Koledzy drodzy. Każdy ma pewnie jakąś tam wiedzę/lub też tak mu się wydaje/ i ok. Ale wystarczy poczytać troszkę teksty źródłowe o np. świecach żarowych i ich działaniu i te wszystkie przepychanki i wymądrzanie się, przestaną zaśmiecać forum.

Pozdrawiam.

Jeszcze raz polecam link o świecach

http://auto-krak.pl/mechanika/swiece-zarowe-2/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W VP świece kończą swoją prace z momentem zgaśnięcia kontrolki na blacie, parę razy miernikiem sprawdzałem czy dochodzi prąd do nich,i jak zgasła kontrolka na blacie spadało na 0V. to w PD jest inaczej? Tak czy inaczej do świec zajrzę gdzieś w Listopadzie dopiero :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...