Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Prośba o wytłumacznie syczenia


Booggy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Posiadam silnik 1.9 tdi 131 km AVF

Od jakiegoś czasu przy przyspieszaniu wydobywa mi się dziwne syczenie spod turbo.... typu szzzzzzzzzzzzzzzzzz i strasznie dymi .... Możliwe że mam nieszczelny dolot i tu moja prośba. Czy mógłby mi ktoś wytłumaczyć gdzie tego szukać?? muszę coś odkręcać?

p.s Czy jest ktoś z Krakowa okolice Kapelanki kto pomoże znaleźć problem??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego syczy z któregoś z węży ciśnieniowych pewnie z tego który wychodzi z turbiny taki S. Ale jego sprawdzić idzie tylko z podspodu trzeba kanał. Najlepiej wykręcić węże pokolei i sprawdzać czy nie zapocony nigdzie bo dziurka może być bardzo mała a przeważnie jest gdzieś na zagięciach i bez zdjęcia węży nie widać jej. To wiem z doświadczenia jak szukałem u siebie nieszczelności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Objawy rzeczywiscie nieszczelnosci w dolocie. Rura od turbo do intercoolera moze miec nieszczelnosc. Lub po prostu gdzies spadla obejma i sie rozszczelnilo. Wtedy trzeba tez poszukac przyczyny przeladowania. Masz VAG'a?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a idzie to zrobić samemu czy trzeba jechać do mechanika?? nie nie mam Vaga:/

Mozna poszukac samemu. Glowa pod maske, a druga osoba niech masuje pedal gazu :hi:[br]Dopisany: 14 Marzec 2011, 12:54_________________________________________________

nie nie mam Vaga:/

Szkoda, bo z logów można by wywnioskować mniejwiecej gdzie ta nieszczelność się umiejscowiła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i tak właśnie byłem robić i przejrzałem wszystkie rury do których miałem dostęp i tylko koło zaworu egr jest troche oleju a tak to wszędzie sucho.....

może ktoś z krakowa kto ma Vag'a pomoże??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na postoju bez obciążenia jak mała dziura to może nie syczeć. Jakbyś nie doszedł w ten sopsób to jedynie wykręcać weze i sprawdzać pokolei. Nie trzeba być mechanikiem pare piwek kumpel i idzie zrobic :good:[br]Dopisany: 14 Marzec 2011, 12:59_________________________________________________Egr cieknie w tych silnikach to normalka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie zauważyłem że na postoju nic nie szumi a tylko wyjadę na droge i juz szumi... a pod górkę jak ruszam to dymi jak jasny chu..... ale takim błękitnym dymem dawniej tak nie było ...

egr to wiem bo naczytałem sie o nim i dlatego go nie robie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz obejrzeć dokładnie cały dolot powietrza od wyjścia z turbiny do kolektora. W miejscu nieszczelności może pojawić się trochę oleju (niewielka ilość oleju w dolocie to norma), sprawdź też wszystkie połączenia - opaski. Na biegu jałowym metoda "na ucho" może być mało skuteczna, więc poproś kogoś, żeby dodawał gazu. Na pewno będziesz musiał zdjąć obudowę plast. z góry silnika i niestety zapewne osłonę z dołu więc raczej bez kanału/podnośnika się nie obędzie. Najwygodniej i najpewniej sprawdzisz połączenia przewodu ciśnieniowego na wodę z mydłem lub jakimkolwiek płynem do mycia naczyń - grunt, żeby dobrze się pienił, bieżesz pędzelek i do dzieła :)

Jak strasznie dymi to nie jeździj nim bo zaraz będziesz turbinę musiał czyścić i zakleisz kata, o ile go masz :)

Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby była dziura w dolocie to by kopcił na czarno a nie na szaro. Wejdz na spoty krakowskie i zagadaj o diagnostyke vag napewno ktoś ma vaga jak podjedziesz an spota to ci furke zdiagnozują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie - nie doprecyzowałeś, przy nieszczelności raczej nie byłby błękitny dymek - to raczej wskazuje na spalanie oleju silnikowego ale nie ma co gdybać, bez VAG'a się nie obędzie i tym bardziej sugeruję nie jeździj nim przynajmniej do czasu zdiagnozowania usterki !

O katalizatorze pisałem, bo myślałem, że wali na czarno i sadzami (tak się dzieje przy nieszczelności w dolocie) a wtedy nie zdąży się ten cały syf wypalić i zakituje kata na amen - ale ta uwaga już raczej nieaktualna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź kolego jeszcze czy nie ubywa ci oleju (nie był przelany ponad max?) jeżeli masz taką możliwość, to auto na kanał (nie wiem jak u Ciebie, w AFN przy niewielkiej gimnastyce da się to zrobić od góry) i zdejmij dolny wąż z intercoolera - jeżeli jest tam olej to niech zleci cały. Dodatkowo mógłbyś sprawdzić luzy na wirniku turbiny - zdejmujesz z turbinki wąż (ten który idzie na filtr powietrza) i spróbuj poruszać wałkiem wirnika przód - tył i góra - dół. Oczywiście wszystko to na wyłączonym silniku :) Daj znać jaki wynik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok.

Dobrze byłoby gdyby ktoś z Twojej okolicy, posiadający VAG'a zlogował to autko - w warsztatach z szyldem "diagnostyka" w wielu przypadkach ta "diagnostyka" polega na wykasowaniu błędów :) Tutaj bez logów to jak "szukanie igły w stogu siana" ale warto sprawdzić to o czym napisałem wyżej a szczelność dolotu swoją drogą też sprawdź dokładnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chłopaki byłem, popatrzyłem i zlokalizowałem dziurkę albo raczej dziurę wielkości dwóch kciuków ..... dziura pomiędzy turbem a tym czymś co idzie do zderzaka nie wiem jak to sie nazywa:/ taki dość długi przewód. Załatałem ją - myśle że do czasu jak nie kupie nowej to wytrzyma:) szum znikł i nawet lepsze przyspieszenie ma tak mi się wydaje.

Mam natomiast inne pytanie pomiędzy turbem a katalizatorem zauważyłem świeży wyciek oleju na jakimś składaniu:/ co to może być?? czy to możliwe żeby przez tą dziurę co ją zatkałem wywalało olej(bo dziura była właśnie w tamtą stronę)

Zauważyłem również że przy 4 tysiącach zaczyna delikatnie pluć olejem,co może być przyczyną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta rura kosztuje 760zl :cool1: w aso na allegro brak ja poradziłem sobie w taki sposób ze kupiłem tak wygiętą rurę z 2 stron fi 50 i bezpośrednio na turbo założyłem a tam olej to normalka z odmy ten olej jak telepie silnikiem to się przedostaje a żeby to zmienić to trzeba całą pokrywę wymienić koszt samej pokrywy 550zł Aso :cool1:

Chyba ze się mylę

:kox::decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

matko boska szkoda że nie od razu 1000zl chcą za nią :wallbash: ja nałożyłem tam gdzie była dziura kawałem innej gumy obkleiłem taśmą izolacyjną i na wszystko nałożyłem opaskę myślę że trochę powinno wytrzymać, a przez ten czas będę myślał nad innym pomysłem :)

to zostawie to tak jak jest:) kurcze martwi mnie tylko ten olej przy tych obrotach:/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...