Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Prośba o analizę logów (czyszczenie turbo i wymiana EGR opóźnona reakcja na gaz)


Gienek79

Rekomendowane odpowiedzi

zawór EGR ten przed kolektorem ssącym to pewnie wiesz gdzie jest. Do jego siłownika (tego srebrnego grzybka u góry) dochodzi wężyk podciśnienia - idź za tym wężykiem a trafisz do elektrozaworu N18 i wtedy wypnij z niego wtyczkę albo jeszcze prościej - odepnij wężyk podciśnienia z tego srebrnego grzybka nad obudową zaworu EGR i jego koniec zaślep.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Sztomel.

Idąc za Twoją radą po wężyku dotarłem do urządzonka, które przedstawia moje pierwsze zdjęcie (wężyk wchodzi od dołu, wtyczka od góry i to ją fotografowałem).

Zaślepienie tego wężyka było już robione. Pomogło więc diagnoza brzmiała: egr do wymiany. EGR wymieniony, turbo wyczyszczone a problem nadal występuje (choć teraz nieco inny: szarpanie i opóźniona reakcja na gaz, wcześniej było przeładowanie i tryb awaryjny). Jak odpiąłem wtyczkę przepływki to było lepiej. Teraz jest założona nowa przepływka, silnik nadal się krztusi i późno reaguje na gaz, ale na nowej przepływce zachowuje się trochę kulturalniej. A jak odepnę przepływkę, to jest bardzo kulturalnie, tyle że jakby bez turbo (brak mocy przy wysokich obrotach).

Dziś wieczorem wykonam jazdę próbną z zaślepionym egr i włączoną przepływką.[br]Dopisany: 21 Marzec 2011, 13:38_________________________________________________Zaślepiłem przewód z n18 do egr (tak jak radził Sztomel) i rewelacja. Auto zbiera się szybko i płynnie, nie zamula, nie szarpie. Niestety raz przy 3500 obrotów wpadło w tryb awaryjny.

Ale do rzeczy. W ten sam sposób był diagnozowany egr i w związku z wynikiem diagnozy wymieniony. Rozumiem, że teraz ta sama metoda diagnostyczna wskazuje na uszkodzenie n18?

Czy te dwie rzeczy (zaślepienie egr i tryb awaryjny turbiny) mają ze sobą związek? Czy to raczej wskazuje, że wcześniejsze czyszczenie turbiny nie było skuteczne w 100%?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli zaślepienie wężyka od N18 spowodowało, że auto jeździ jak należy to trybu awaryjnego nie należy w żadnym wypadku wiązać z zaślepieniem EGR lecz tylko i wyłącznie przyczyna tkwi w złej regulacji ciśnienia doładowania i wskazuje, że najprawdopodobniej zmienna geometria znowu się zawiesza.

Żeby stwierdzić czy N18 jest uszkodzony to trzeba kilka czynności wykonać np. zmierzyć oporność pomiędzy jego stykami omomierzem, podać zasilanie i masę na krótko i wtedy sprawdzić czy zawsze przy podpięciu + i - będzie można zaciągnąć ustami powietrze poprzez króciec OUT z króćca ATM tego zaworu oraz czy będzie zawsze można zaciągnąć powietrze z poprzez króciec OUT z króćca VAC. Jeśli żadna z tych prób lub któraś z kolei ale nie każda da oczekiwany efekt to najlepiej będzie N18 rozebrać i przeczyścić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Sztomel. Jutro jadę do mechanika, wskażę n18 jako pierwszego kandydata do naprawy lub wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A pamietasz jak mowiłem Ci ze przy wykonywaniu 003 Basic Setting - jest jakby wolna reakcja na zmiane cisnienia przy przejsciu ze stanu On na Off i odwrotnie.

Dzieki diagnozie Tomka masz juz pewnosc. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanicy to szczególna grupa. Pojechałem z gotową diagnozą. Ale nie uwierzono mi i przez 5 godzin diagnozowano inne elementy niż n18. Po tym czasie jednak zdiagnozowano n18 i ... okazało się że to oczywiście TO, ale część będzie dopiero jutro.

Nie mogę jednak do końca krytykować tych 5 godzin, bo stwierdzono też, że w pewnym miejscu turbina przeskakuje (zacina się) co by tłumaczyłoby odcinanie przy 3500 obrotów (diagnoza za pomocą pompki).

Wam koledzy dziękuję za pomoc i komentarze, po wymianie n18 zrobię logi dla pewności i poproszę o ocenę.[br]Dopisany: 23 Marzec 2011, 20:28_________________________________________________Nowy zawór N18 założony i jest ok. Nie szarpie, płynnie przyspiesza od samego dołu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2. niesprawny N18 (zawór od EGR) - odłącz wtyczkę i sprawdź czy jest różnica.

Czyli byłem pierwszy :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, szkoda, że nie ma ikonki z browarem ;-) Należy Ci się.

A dla Sztomela 2 browary za uzasadnienie.

I dla Przemika za logi/

ps

Aż miło pojeżdzić tak "odświeżoną" audiczką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...