Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Naprawa zacinającego się zamka klapy tylnej


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zamki w klapach B5 mają tendencję do zamarzania zimą i do zacinania się latem. Przez cały okres użytkowania dostaje się tam woda, kurz i inne zanieczyszczenia, co powoduje z czasem wyżej wymienione problemy.

Do całej operacji potrzebne będą:

- klucz w rozmiarze "10";

- śrubokręt krzyżakowy;

- śrubokręt płaski;

- oliwa maszynowa lub jakiś inny smar;

- benzyna ekstrakcyjna,

- godzinka wolnego czasu.

1. Odkręcamy tapicerkę tylnej klapy.

90450887.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Na górze są zamaskowane filcem 4 wkręty, na dole jest ich 5. Dwa kolejne znajdują się w plastikowym uchwycie do zamykania klapy i 2 następne śrubki pod mocowaniem trójkąta.

11425870.jpg

Uploaded with ImageShack.us

2. Demontujemy zamek od klapy..

21841314.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Odkręcamy dwie śrubki i zdejmujemy cięgło.

45548018.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Cienkim śrubokrętem delikatnie podważamy skrzydełka od zatrzasku wężyka połączonego z siłownikiem powietrznym. Z drugiej strony odpinamy kostkę elektryczną z kablami.

90478377.jpg

Uploaded with ImageShack.us

3. Rozbieramy zamek na części.

39658247.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Wyciągamy zawleczkę i możemy wyjąć to plastikowe koło z ząbkami.

38318293.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Demontujemy siłownik, który zamocowany jest na 3 zatrzaskach. Następnie zdejmujemy mikrostycznik (czarna obudowa).

Po zdjęciu plastikowego trybu na ośce pod nim jest metalowa zapinka, która trzyma sprężynę. Płaskim śrubokrętem wypychamy te metalowe zabezpieczenie z ośki, zdejmujemy podkładkę i sprężynę.

55438678.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Wyciągamy metalowy wkład.

74940288.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Niestety dalej nie udało mi się rozebrać i wyciągnąć bębenka z zapadkami, z tego co wypatrzyłem trzeba włożyć kluczyk do zamka żeby zapadki ustawiły się w odpowiedniej pozycji. Kluczyka nie dało się włożyć do zamka, wchodzi tylko do połowy. Może gdybym pomoczył go z noc w benzynie to udałoby się tego dokonać.

4. Wymywamy całość w benzynie ekstrakcyjnie.

94842454.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Po kilku płukankach widać było jak brudna zrobiła się benzyna. Stary zaschnięty smar (wazelina techniczna) i inne zanieczyszczenia zostały wymyte.

5. Smarujemy zamek, ja do tego celu użyłem oliwy do maszyn.

18972806.jpg

Uploaded with ImageShack.us

6. Składamy całość w odwrotnej kolejności i cieszymy się nie zacinającym się zamkiem.

Zdjęcie poniżej to dowód na to, że da się to złożyć, choć spore problemy stawia założenie sprężyny i zapięcie jej metalową zawleczką.

60883496.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Opublikowano

Dobry opisik, sam to przerabiałem u siebie, na szczęście przed zimą zabrałem się do tego o czym piszesz i problem miałem z głowy; najciekawiej to było jak raz otworzyłem i nie mogłem zamknąć :naughty:

Opublikowano

Witam wszystkich, wczoraj też rozebrałem zameczek, poniżej kilka fotek ode mnie :

imag0500w.th.jpg

imag0499q.th.jpg

imag0498iv.th.jpg

imag0497e.th.jpg

imag0496o.th.jpg

imag0493f.th.jpg

imag0492d.th.jpg

imag0490x.th.jpg

U mnie problem polegał na tym ze starły się te 2 bolce wskazane na zdjęciu poniżej :

wytartebolce.th.jpg

Czy można wymienić tą część czy trzeba wymienić całą wkładkę? Dodam, że nie udało mi się już bardziej rozebrać zamka do zapadek. Czy jest to możliwe? Jeśli tak to proszę o informację jak :)

Opublikowano

jest to możliwe wystarczy zdjąć ten, chromowany dekiel i wsadzić klucz do zamka i cały bębenek wychodzi z zapadkami. Przechodziłem to bo mój zamek padł kupiłem inny i wsadziłem swój bębenek.

Wysłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Z racji, że jest to istotny problem we wszystkich B5, czy byłaby możliwość reuploadowania zdjęć? Tak wiem, że odkopuję bardzo stary wątek, ale to ważne aby tutoriale były sprawne :)

Opublikowano

witam

u mnie również pewnego razu zaciął się zamek w klapie, przycisk tak jakby wciskał się do połowy i przeważnie nie mogłem go otworzyć, zrobiłem więc tak jak autor tematu dobrałem sie myśląc że to pewnie zamek już zamek kończy swój żywot... jednak po ocenie ze zamek jest ok. zacząłem walić WD-ka i zamek ruszył wywalając niesłychane ilość brudu :D

Kurcze, żałuje że nie robiłem zdjęć to bym podesłał :/

ale mogę powiedzieć ze jak przycisk sie odrobinę rusza, to walić smarem w spayu, i to bez demontowania tapicerki i samego zamka... musi kiedyś odpuścić

Opublikowano

Może ktoś odświeżyć zdjęcia ? nie wiem jak założyć sprężyne ???

Opublikowano

Proszę o dodanie nowych zdjęć, chciałbym sobie zamek naprawić ale zdjęcia są tu bardzo potrzebne do tego .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...