Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Prośba o pomoc - Audi A3 2004 rok - problem z wentylatorami


Skyliner89

Rekomendowane odpowiedzi

Witam :hi:.

Wielka prośba o pomoc. Kolega posiada Audi A3 z silnikiem 1.9 TDI 105KM o oznaczeniu BKC z 2004 roku i ma dosyć uciążliwy problem. Przy odpaleniu zimnego silnika obroty skaczą do 1000-1100 i po chwili załączają się oba wentylatory (od kompresora klimatyzacji i od chłodnicy) na zimnym silniku. Wymieniany był alternator + czujnik temperatury, ale to nic nie dało. Nawet akumulator był ładowany. Masa była odnawiana. Problem znika po zgaszeniu silnika i odpaleniu go ponownie, ale zdarza się, że po chwili wentylatory ponownie się załączają. Przed wymianą alternatora obroty falowały od 1000-1100.

Samochód był podpinany pod komputer, ale nie wykazał żadnych błędów, ale błąd pojawił się dopiero wtedy jak wentylatory zaczęły chodzić czyli "błąd regulatora ładowania akumulatora" i w trybie komfort wyskakuje błąd przeładowania.

Wczoraj zdarzyło mu się coś takiego: samochód stał na biegu jałowym, po czym skoczyły obroty silnika i załączyły się wentylatory, po chwili wentylatory zgasły, ale obroty dalej były podwyższone. Prze gazował go i po chwili obroty spadły. Po czym za ok. 20 sekund obroty znowu skoczyły i włączyły się wentylatory. Po czym znowu się wentylatory wyłączyły i obroty były dalej podwyższone. Prze gazował go jeszcze raz i znowu się obroty wyrównały, ale już za 3 razem jak się wentylatory załączyły to już kręciły się do momentu zgaszenia samochodu.

Wiecie Panowie w czym tkwi problem?

Za wszelką pomoc, bardzo dziękuje :notworthy:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewnie auto bylo skladane przez kowala-artyste i dojscie do tego co jest przyczyna takiego zachowania bedzie dosyc trudne... oba wiatraki sa elektryczne czy tylko ten od klimy? moze niech zobaczy co sie bedzie dzialo jak wylaczy a/c, bo z tego co wiem przy wlaczanej klimie wiatrak powinien sie krecic caly czas

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sterownik klimy nie pokazywał żadnego błędu? Wiatraki mogą się tak zachowywać przy uszkodzonym czujniku ciśnienia/temp. czynnika chłodniczego ale na obroty raczej nie powinno to mieć wpływu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oba wiatraki są elektryczne. Jeździ na wyłączonej klimie i nawet wtedy oba wiatraki się włączają i obroty ma podwyższone, a jak włączy klime to oba wiatraki chodzą na pierwszym biegu. Pod komputerem nie pokazuje żadnych błędów, oprócz wtedy jak wentylatory zaczęły chodzić pokazał się błąd regulatora ładowania akumulatora i w trybie komfort wyskakuje błąd przeładowania czy coś takiego.

A jakby czujnik był walnięty od ciśnienia i temperatury od klimy to by klima w ogóle chodziła? Czy by się załączała w ogóle?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy jak jest walnięty, jeżeli zawyża/zaniża wartości (oczywiście w pewnych granicach) to klima się włączy. Jeżeli czujnik wskaże zbyt wysoką temp. czynnika, to wentylatory mogą się włączyć nawet wtedy, gdy klima jest wyłączona (o ile dobrze pamiętam, to po odpięciu tego czujnika went. się załączają na stałe).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy skaczące obroty mogą mieć wpływ na załączające się wentylatory? Czy czujnik ciśnienia klimatyzacji może mieć wpływ na obroty silnika? Wirować i podkręcać obroty jeśli nawet nie jest włączony klimatronic? :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto nie posiada czegoś takiego jak sterownik wentylatorów ?

Sam walczę u siebie z wentylatorami i właśnie problem leży po stronie sterownika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy skaczące obroty mogą mieć wpływ na załączające się wentylatory? Czy czujnik ciśnienia klimatyzacji może mieć wpływ na obroty silnika? Wirować i podkręcać obroty jeśli nawet nie jest włączony klimatronic? :mysli:

Ja myślę, że tutaj może być więcej niż jeden problem ale tego raczej nikt się nie dowie bez porządnej diagnostyki. Może alternator nie wyrabia przy dużym obciążeniu (te wentylatory potrzebują trochę prądu) i ecu zwiększa obroty silnika? - kolega pisał o błędzie ładowania.

Klimatronic jest cały czas włączony - przecież on steruje nie tylko klimatyzacją a co za tym idzie, układ zabezpieczający sprężarkę działa od momentu uruchomienia silnika. Zwróć kolego uwagę, że wentylator klimy często jeszcze pracuje po zgaszeniu silnika - dopóki nie schłodzi czynnika w skraplaczu. Sprawdziłbym jeszcze czy wskazania wszystkich czujników temp. silnika są prawidłowe - tak na marginesie :)

Tak więc Panowie - nie ma co gdybać - VAG i do sprawdzenia temperatur i ładowania (z i bez obciążenia).

Możecie też odpiąć na chwilę wentylatory i sprawdzić, czy bez nich też obroty skaczą - jeżeli nie, to zapewne układ ładowania niedomaga - tylko uważajcie, żeby silnika nie przegrzać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto nie posiada czegoś takiego jak sterownik wentylatorów ?

Spytam kolegi.

Czy skaczące obroty mogą mieć wpływ na załączające się wentylatory? Czy czujnik ciśnienia klimatyzacji może mieć wpływ na obroty silnika? Wirować i podkręcać obroty jeśli nawet nie jest włączony klimatronic? :mysli:

Ja myślę, że tutaj może być więcej niż jeden problem ale tego raczej nikt się nie dowie bez porządnej diagnostyki. Może alternator nie wyrabia przy dużym obciążeniu (te wentylatory potrzebują trochę prądu) i ecu zwiększa obroty silnika? - kolega pisał o błędzie ładowania.

Klimatronic jest cały czas włączony - przecież on steruje nie tylko klimatyzacją a co za tym idzie, układ zabezpieczający sprężarkę działa od momentu uruchomienia silnika. Zwróć kolego uwagę, że wentylator klimy często jeszcze pracuje po zgaszeniu silnika - dopóki nie schłodzi czynnika w skraplaczu. Sprawdziłbym jeszcze czy wskazania wszystkich czujników temp. silnika są prawidłowe - tak na marginesie :)

Tak więc Panowie - nie ma co gdybać - VAG i do sprawdzenia temperatur i ładowania (z i bez obciążenia).

Możecie też odpiąć na chwilę wentylatory i sprawdzić, czy bez nich też obroty skaczą - jeżeli nie, to zapewne układ ładowania niedomaga - tylko uważajcie, żeby silnika nie przegrzać :)

Alternator właśnie kupił nowy, oryginalny i to samo mu się dzieje... Nawet wymienił czujnik temperatury i to nic nie dało.

Klimatronic akurat ma cały czas wyłączony i tak mu się dzieje z tymi obrotami i wentylatorami zaraz jak odpali silnik na zimnym.

Tak sobie pomyślałem, że może silniczek krokowy jest już do wymiany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego - klimatronik (jak zwał, tak zwał) jest włączony cały czas - ten sam sterownik odpowiada za pracę chłodzenia, grzania, nawiewów - kierunku i siły nadmuchu. W skład tego sterownika wchodzi układ zabezpieczający sprężarkę i wiem z doświadczenia, że w pewnych przypadkach uszkodzenia czujnika ciśnienia/temp. układ zaczyna wariować. Zasugerowałem taką możliwość, bo spotkałem się z tym kilka razy ale oczywiście przyczyna może być zupełnie inna. Jedno jest pewne - na pewno nie jest to silniczek krokowy, bo go tam zwyczajnie nie ma :) To, że alternator nowy i jest to samo - może oznaczać tyle, że stary mógł być sprawny, pozostaje kwestia obciążenia albo, że nowy niekoniecznie znaczy sprawny. Teoretycznie da się wszystko wytłumaczyć ale z "gdybania" zazwyczaj niewiele wynika - poza tym, że wymienicie połowę części zanim traficie w usterkę. :vaglogi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje Wszystkim za pomoc :hi:.

Problem rozwiązany. Sprawcą całego zamieszania okazał się akumulator...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...