Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] 1.8T falowanie przez pierwsze 5 sekund po odpaleniu. PILNE!


goralto

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

za 5 godzin jadę na ostatnie oględziny A4 B5 Avant 1.8T 2000r.

Mam bardzo ważną kwestię, która nie daje mi spokoju.

Po odpaleniu auta na zimno obroty falują przez pierwsze 5 sekund, spod maski słychać jakby kilkukrotne, zdecydowane wciśnięcie gazu na ułamki sekund.

Po tym obroty się stabilizują się na 800 i wszystko jest ok.

Czy tak powinno być?

Nigdy nie miałem do czynienia z 1.8T, zresztą z żadnym Audi, prosiłbym o wyjaśnienia.

Zazwyczaj, przy innych markach, po odpaleniu obroty szły w okolice 1000-1100 i potem w ciągu kilku sekund, do kilku minut spadały do 800.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałem ten temat, ale w moim przypadku wahania są znacznie mniejsze, tak 800-1200obr.

Nie spada niżej, nie gaśnie, problem trwa zaledwie kilka sekund.

Stąd nie wiedziałem czy to usterka czy po prostu "ten typ tak ma".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stąd nie wiedziałem czy to usterka czy po prostu "ten typ tak ma".

Nie ten typ tak nie ma. Musisz szukać. Przepustnica do wyczyszczenia albo krokowy do wymiany. A nie masz VAG-a żeby podłączyć??Może coś pokaże...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie i tak już posprzątane.

Na liczniku niecałe 160kkm, a właśnie dostałem info, że w lipcu 2008r. miał 40kkm więcej.

Można przypuszczać, że został skręcony o ok. 100kkm.

Co prawda ćwierć miliona kilometrów jeszcze nie przekreśla auta, ale (zważając na to, że przymknąłem oko na kilka mniejszych wad) teraz mam więcej argumentów na nie niż na tak.

Tym bardziej, że mam 100% pewniaka Octavię.

Jeszcze dzisiaj postaram się zamieścić adnotację o tym B5 w stosownym temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a przypadkiem napinacz hydrauliczny nie ma dość. typowy objaw klekotania przy odpaleniu. puszcza cisnienie po dłuższym postoju. obroty falują około 3-4 sec.

W moim klekotanie ustało po wymianie łańcucha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Przy takich objawach również przepływka może być uwalona. Miałem tak w swojej B5. Uszkodziła się na wartościach max przez co silnik po uruchomieniu był zalewany. Objawem było puszczanie czarnego bąka z tłumika przy odpalaniu, końcówka wydechu też była cała w sadzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...