oBrO Opublikowano 28 Marca 2011 Opublikowano 28 Marca 2011 witam, na wstepie chce zaznaczyc, ze przeszukalem forum i nie znalazlem identycznego przypadku jak u mnie. Tak jak w temacie, chcialem sie doradzic, czy pada mi termostat, czy raczej czujnik ? A objawy sa nastepujace: Przez cala zime oraz nawet teraz, gdy na dworze jest ok 10-15 stopni na plusie silnik nie lapie 90 stopni. 75-80 w miescie to jest max, na trasie podczas szybkiej jazdy spada prawie do 65, lecz zauwazylem cos dziwnego. Po przejechaniu kilku km, na blacie jest np tylko 70 stopni <podczas gdy spokojnie powinno byc juz 90> zgaszam silnik. Wlaczam zaplon i wskazowka temperatury wedruje prawie na 90, natomiast gdy tylko odpale, temperatura spowrotem spada do 70 stopni. Co o tym myslicie ? Termostat, czy czujnik ? Niestety nie mam dostepu do VAGa. Z gory dziekuje bardzo wszystkim za odpowiedzi pozdrawiam
wojtek26 Opublikowano 28 Marca 2011 Opublikowano 28 Marca 2011 Termostat do wymiany miałem podobnie jak Ty po zgaszeniu i odpaleniu po kilku minutach temp była znacznie wyższa. Jezeli chcesz byc pewnym sprawdz w klimatroniku ( jezeli masz) temp cieczy chłodzacej. Po wymianie termostatu problem zniknął.
oBrO Opublikowano 28 Marca 2011 Autor Opublikowano 28 Marca 2011 temperatura po zgaszeniu silnika i wlaczeniu zaplonu jest wyzsza o ok 15 stopni, niz podczas jazdy, lecz nigdy nie udalo mi sie osiagnac 90, natomiast po odpaleniu od razu spada na 65-70. Tez mi sie wydaje, ze to termostat, zaryzykuje a teraz normalnie caly czas Ci trzyma 90 stopni po wymianie termostatu ?
WinterOOOO Opublikowano 28 Marca 2011 Opublikowano 28 Marca 2011 hmm pewnie termo. Ale dla pewności rozgrzej do 70*C i złap za dolny wąż od chłodnicy, jak będzie ciepły to termostat do wymiany.
wojtek26 Opublikowano 29 Marca 2011 Opublikowano 29 Marca 2011 Teraz lato czy zimo cały czas 88-90 stopni
oBrO Opublikowano 29 Marca 2011 Autor Opublikowano 29 Marca 2011 A wiec podaje wyniki dzisiejszej obserwacji Po rozgrzaniu silnika do temp 70* zrobilem, tak jak WinterOOOO mi poradzil. Dolny waz od chlodnicy byl bardzo cieply, a gorny goracy. Sprawdzilem na climatroniku temp cieczy chlodzacej i pokrywala sie mniej wiecej z ta na blacie. Czyli termostat do wymiany, tak ?
WIŚNIA Opublikowano 29 Marca 2011 Opublikowano 29 Marca 2011 Miałem dokładnie to samo wymieniłem termostat i gra gitara
Pucek Opublikowano 30 Marca 2011 Opublikowano 30 Marca 2011 Mam to samo, co najlepsze, termostat i czujnik temperatury wymieniłem 3 tygodniu temu, dlatego tez zgłupiałem Jadę jutro do ASO, a co mi tam, kupię nowy
WinterOOOO Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Mam to samo, co najlepsze, termostat i czujnik temperatury wymieniłem 3 tygodniu temu, dlatego tez zgłupiałem Jadę jutro do ASO, a co mi tam, kupię nowy ...to ,że kupiłeś nowy nie znaczy, że jest dobry... kolega do golfa III za trzecim czy czwartym razem dopiero trafił, fakt faktem kupował te najtańsze. Sam 3 miechy temu u siebie termo zmieniałem i też kupiłem w ASO. Parę postów wyżej napisałem jak prosto sprawdzić termostat
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się