Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADR] Termostat czy czujnik


oBrO

Rekomendowane odpowiedzi

witam, na wstepie chce zaznaczyc, ze przeszukalem forum i nie znalazlem identycznego przypadku jak u mnie. Tak jak w temacie, chcialem sie doradzic, czy pada mi termostat, czy raczej czujnik ? A objawy sa nastepujace:

Przez cala zime oraz nawet teraz, gdy na dworze jest ok 10-15 stopni na plusie silnik nie lapie 90 stopni. 75-80 w miescie to jest max, na trasie podczas szybkiej jazdy spada prawie do 65, lecz zauwazylem cos dziwnego. Po przejechaniu kilku km, na blacie jest np tylko 70 stopni <podczas gdy spokojnie powinno byc juz 90> zgaszam silnik. Wlaczam zaplon i wskazowka temperatury wedruje prawie na 90, natomiast gdy tylko odpale, temperatura spowrotem spada do 70 stopni. Co o tym myslicie ? Termostat, czy czujnik ? Niestety nie mam dostepu do VAGa. Z gory dziekuje bardzo wszystkim za odpowiedzi :) pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termostat do wymiany miałem podobnie jak Ty po zgaszeniu i odpaleniu po kilku minutach temp była znacznie wyższa. Jezeli chcesz byc pewnym sprawdz w klimatroniku ( jezeli masz) temp cieczy chłodzacej. Po wymianie termostatu problem zniknął.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

temperatura po zgaszeniu silnika i wlaczeniu zaplonu jest wyzsza o ok 15 stopni, niz podczas jazdy, lecz nigdy nie udalo mi sie osiagnac 90, natomiast po odpaleniu od razu spada na 65-70. Tez mi sie wydaje, ze to termostat, zaryzykuje :) a teraz normalnie caly czas Ci trzyma 90 stopni po wymianie termostatu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm pewnie termo. Ale dla pewności rozgrzej do 70*C i złap za dolny wąż od chłodnicy, jak będzie ciepły to termostat do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiec podaje wyniki dzisiejszej obserwacji :)

Po rozgrzaniu silnika do temp 70* zrobilem, tak jak WinterOOOO mi poradzil. Dolny waz od chlodnicy byl bardzo cieply, a gorny goracy. Sprawdzilem na climatroniku temp cieczy chlodzacej i pokrywala sie mniej wiecej z ta na blacie. Czyli termostat do wymiany, tak ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam to samo, co najlepsze, termostat i czujnik temperatury wymieniłem 3 tygodniu temu, dlatego tez zgłupiałem :wallbash:

Jadę jutro do ASO, a co mi tam, kupię nowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam to samo, co najlepsze, termostat i czujnik temperatury wymieniłem 3 tygodniu temu, dlatego tez zgłupiałem :wallbash:

Jadę jutro do ASO, a co mi tam, kupię nowy

...to ,że kupiłeś nowy nie znaczy, że jest dobry... kolega do golfa III za trzecim czy czwartym razem dopiero trafił, fakt faktem kupował te najtańsze. Sam 3 miechy temu u siebie termo zmieniałem i też kupiłem w ASO. Parę postów wyżej napisałem jak prosto sprawdzić termostat :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...