Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] N75 i przepływomierz


boro80

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Kilka tygodni temu dałem do czyszczenia turbinę, ponieważ co jakiś czas się zacinała i auto łapało notlauf.

Niestety po czyszczeniu, choć turbina się nie zacina, to pojawił się nowy problem z dynamiką.

Auto jakby trudniej wkręca się na obroty i czasami zaczyna przyspieszać z pewnym opóźnieniem, przez chwilę wogóle nie reaguje na gaz..

Podczas czyszczenia turbiny wyczyszczony został też przepływomierz. Czy może to mieć z tym jakiś związek?

Na VAG-u nie pokazało żadnych błędów. Diagnosta w trakcie testu drogowego ustalił, że turbina pracuje

zgodnie z ustawieniami fabrycznymi, a przepływomierz działa. Jedyne co ustalił to, że zawór N75 pracuje wg niego z małym,

ok. jednosekundowym opóźnieniem. Powiedział jednak, że nie ma potrzeby tego ruszać. Czy może to mieć jednak związek z moimi problemami

z dynamiką i gorszym wchodzeniem auta na obroty? Czasami muszę nawet popuszczać trochę gaz, żeby auto zaczęło przyspieszać.

Wcześniej tego nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny przypadek z mocą, tzn była dziura w przedziale od 1800 do 2500, auto jechało dopiero przy 3 tys, oraz z opóźnieniem reagował na pedał gazu.

Problemem była uszkodzona membrana gumowa w N75. Dojrzałem to kiedy wyjąłem go by go wyczyścić. Wymieniłem to i autko juz było w porządku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymień N75 to nie duże koszty a bedziesz miał pewność

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamień N75 z N18 (tylko wąż podciśn. od EGR najlepiej odepnij i zaślep) i sprawdź jak się jeździ. Jeżeli okaże się, że to N75 to na "alledrogo" na pewno znajdziesz coś tańszego a można też spróbować go wyczyścić - mało skomplikowana operacja i przy odrobinie chęci oraz nawet niewielkich zdolnościach manualnych można ten temat opanować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najtrudniejsze jest jego rozebranie. Jest instrukcja nawet e necie. Jak go rozbierzesz sprawdz czy nic nie jest uszkodzone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj jest opis: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=67926 z rozebraniem nie ma problemu, ja po wyczyszczeniu dodatkowo daję trochę smaru, żeby tłoczek się nie zacierał w obudowie cewki i kleję na poxipol - wszelkie kropelki i superglue nie są elastyczne i mocno "ściągają", więc istnieje ryzyko pęknięcia spoiny. Jak delikatnie rozegniesz pierścień metalowy, to da się go potem założyć i zacisnąć. Oczywiście warunkiem powodzenia takiej operacji jest nieuszkodzona cewka i membrana.

Na Twoim miejscu jednak, w pierwszej kolejności, sprawdziłbym szczelność i jakość wężyków podcisnienia i podmienił te zaworki. Jest jeszcze kwestia złożenia turbiny po czyszczeniu i regulacji długości sztangi - o ile była kiedykolwiek ruszana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...