mazigt Opublikowano 30 Marca 2011 Opublikowano 30 Marca 2011 Witam, od niedawna mam problem z moim układem hamulcowym. Problem polega na tym, że załącza mi sie abs nawet jeżeli nie ma poślizgu kół, co w wyniku bardzo wydluża droge hamowania. Czytalem wiele wątków o tym problemie, i czujniki sa juz sprawdzone, dopchniete. przewody sa cale. Po podlaczeniu Vag-a, nie ma błędów. w blokach danych predkosci koł wszystkich są takie same, lecz po osiągnięciu predkosci powyzej 20km/h jeden z czujnikow albo lewy tył, albo lewy przód zaczyna pokazywac predkosc ponad 100km/h a pozostale 3 w tym czasie pokazuja okolo 20 km/h, Temu zjawisku towarzyszy odrazu blad komunikacji. Co to jest? Czemu tak sie dzieje? juz nie mam pomysłów, co to moze byc...[br]Dopisany: 29 Marzec 2011, 18:54_________________________________________________Dzisiaj postanowiłem wyjąć wszystkie czujniki i je wyczyścić, jeden był oblepiony opiłkami metalu, a drugi smarem. Oba zostały wyczyszczone, pozostałe były bez zarzutu. Efekt nie wielki, ponieważ ABS jak sie włączał tak sie wlącza, z tym, że zamiast długich odstępach odpuszczeń, teraz jest tarka pod pedałem, czyli szybkie i krótkie odpuszczenia. Nie wiem czy to normalne, ale np przy predkości powyżej 140km/h jak mocno nacisne hamulec to odrazu włącza sie ABS, tak jakby sie ślizgal, a asfalt jest suchy, +15 stopni na dworzu. Opony mam 225/45 r 17 sava intensa, czy to wina ABSu? Czy szukać innej przyczyny słabej przyczepności? Mam porównanie do audi coupe z 89 roku bez abs, to w tamtym samochodzie przyczepność i hamulce były o niebo lepsze niż w A4.
.Pablo. Opublikowano 30 Marca 2011 Opublikowano 30 Marca 2011 Ja zaczął bym od sprawdzenia koronek, czujniki mogą być dobre a koronka absu pęknięta przez to różnica w prędkości. Mi abs włącza się tylko w zimę i to też bardzo rzadko a wolno nie jeżdżę Sprawdź jeszcze czy masz dobrze wyregulowane czujniki nie wciska się ich do końca tylko mają być jakiś 1mm od koronki absu.
mazigt Opublikowano 31 Marca 2011 Autor Opublikowano 31 Marca 2011 No wlaśnie czujniki są ustawione prawidłowo, a koronki na 99% są dobre ponieważ 2 miesiace temu zmieniałem osłony przegubu i wyglądały na sprawne, nie było widać pęknięć. A sterownik ABS-u jak można sprawdzic?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się