Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AMB] Odczepiony wężyk- do czego służy? (FOTO)


symek88

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Zauważyłem pod maska w oklicy wiatraka chłodnicy swobodnie wiszący wężyk.

image.jpg

image.jpg

Jest to ten wężyk zaznaczony czerwonym kółkiem w ETCE nr 16. Podpiołem go do zaworu odcinającego nr 14. Weżyk idzie od zaworu elektromagnetycznego.

Jakie jest zadanie węzyka i zaworu odcinącego? Czy przez ten wężyk mogł sie generować błąd pompy SAI?

16795 - Secondary Air Inj. System: Incorrect Flow Detected

002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ma związek z chłodzeniem silnika, ten zawór odcinający jest chyba na wężach wodnych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Załuż wężyk i sprawdź. Zawór DV do sprawdzenia :cool1:[br]Dopisany: 30 Marzec 2011, 16:17_________________________________________________

to ma związek z chłodzeniem silnika, ten zawór odcinający jest chyba na wężach wodnych

właśnie chyba nie :no: jest na wężu od doładowania :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak racja, na doładowaniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawór dv. weżyk jest podczepiony pod kolektorem ssącym do zaworu . dv napewno do wymianki - cisnienie z tyrbiny napewno rozerwało membranke która steruje oddaniem nadmiaru cisnienia w układzie. lepiej sie szubko tym zajmij szkoda turbo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawór dv. weżyk jest podczepiony pod kolektorem ssącym do zaworu . dv napewno do wymianki - cisnienie z tyrbiny napewno rozerwało membranke która steruje oddaniem nadmiaru cisnienia w układzie. lepiej sie szubko tym zajmij szkoda turbo

Co to jest ten zawór DV?? I do czego on służy?? Foto mile widziane z jego lokalizacją lub ewentualnie zdjecie z etki[br]Dopisany: 30 Marzec 2011, 21:41_________________________________________________ten wężyk który podłączyłem do tego zaworu odcinającego wychodził własnie z tego zaworu elektromagnetycznego zaznaczonego na zdjęciu

image.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymontowałem dzisiaj ten Zawór DV.

IMG089.jpg

Z zewnątrz zawór wygląda dobrze, tzn nie ma żadnych oznak żeby był uszkodzony. Probowałem go rozebrać ale za chiny nie wiedziałem jak wygląda jak by był cały zespolony, próbowałem ten grzybek z góry jakoś podwarzyć, odkrecić ale wyglądało to na zespolone w całość. Jeśli chodzi o przelot powietrza to wyglądało to tak:

-Jak dmuchałem w wylot nr 1 to wogóle nie było żadnego przelotu

-jak dmuchałem w wylot nr 2, zaślepiając oczywiście nr 3, to był przelot ale z wielkimi oporami i powietrze wylatywało z wylociku nr 4

-jak dmuchałem w wylocik nr 4 to też nie było żadnego przelotu ale ten dżyndżelek jest taki mały i schowany, że być może nie mogłem wystarczająco mocno dmuchnąć żeby przeleciało powietrze

Czy to jest normalne, zawór jest sprawny? Czy z każdej strony dmuchając powinien być przelot??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

f*ck czyli zawór napewno do wymiany tak?? Jakie mogą być skutki zepsutego zawóru? Bo te ze auto traci troche na mocy to juz wiem

ciśnienie zamiast ulatywać z powrotem w obieg-będzie się wracać, po odjęciu gazu- przy stozku na pewno usłyszałbyś furkotanie :wink4:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

f*ck czyli zawór napewno do wymiany tak?? Jakie mogą być skutki zepsutego zawóru? Bo te ze auto traci troche na mocy to juz wiem

ciśnienie zamiast ulatywać z powrotem w obieg-będzie się wracać, po odjęciu gazu- przy stozku na pewno usłyszałbyś furkotanie :wink4:

Rozumiem. Ale ma to jakiś odczuwalny wpływ na moc auta lub czy może uszkodzić turbinę lub inny element?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mocy raczej nie ubędzie,ale niekorzystnie wpływa na turbo,bo cofające powietrze spowalnia jej obroty,zamiast utrzymywać,jak to ma miejsce przy normalnej pracy DV-upust z węża ciśnieniowego,do dolotu i tak w kółko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...