Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[ALL B6] Jak to jest z tym niedogrzaniem silnika?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Dzisiaj, po męczarniach z kablem, udało mi się wreszcie podłączyć vaga. Sprawdziłem czujniki od temperatury i są prawie identyczne (5 stopni różnicy). Wiadomo więc że termostat. Ale nie o to mi chodzi w temacie. Nurtuje mnie zagadnienie nie dogrzanego silnika. Jakie mogą być konsekwencje jazdy na takim (70 stopni) silniku? Oczywiście poza większym spalaniem. Dodam może jeszcze że nawet w trasie (150- 200 km) po autostradach temperatura dochodzi tylko do 70-75C. Czy to normalny objaw walniętego termostatu?

Opublikowano

Wydaje mi się, że gdyby nawet termostat był uszkodzony, to przy obecnych temperaturach na dworze, silnik powinien jednak w końcu się nagrzać. Oczywiście będzie to trwało odpowiednio dłużej, ale w końcu te 90°C powinien osiągnąć.

Skoro po przejechaniu nawet 150-200 km wskaźnik na desce pokazuje max 75°C, to musi być coś nie tak z G2/G62 lub z samym wskaźnikiem w zegarach.

--

Pozdrawiam.

Sławek

Opublikowano

masz cały czas obieg otwarty, więc cały płyn w układzie chlodzenia sie grzeje, a tak nie powinno być. Układ chlodzenia jest odpowiedzialny za najlepsza tamterpaturę oleju w jakiej silink może pracować. Napewno nie sprawy termostat skraca żywtoność silnika i turbiny, ale dokładnie to nie wiem jak skraca:) niech się wypowidzą wachowcy.[br]Dopisany: 06 Kwiecień 2011, 21:10_________________________________________________steve nie zgodzę się, może jak by było 40 stopni to owszem, ale przy takiej temperaturze silnik napewno sie nagrzeje do 90. termostat do wymiany. zreszta to bardzo latwo sprawdzić:)

Opublikowano

]Tak jak pisałem czujniki G2 i G62 dzisiaj sprawdziłem. Na postoju czekałem aż temperatura dojdzie do 90C. W VAGu pokazywało mi że i jeden i drugi czujnik pokazuje to prawie to samo (+-5C) co wskazówka na zegarach. Dziwi mnie fakt że jadąc tak długo temperatura spada :/ Ale to mniej ważne, bo termostat i tak do wymiany.

masz cały czas obieg otwarty, więc cały płyn w układzie chlodzenia sie grzeje, a tak nie powinno być. Układ chlodzenia jest odpowiedzialny za najlepsza tamterpaturę oleju w jakiej silink może pracować. Napewno nie sprawy termostat skraca żywtoność silnika i turbiny, ale dokładnie to nie wiem jak skraca:) niech się wypowidzą wachowcy.[br]Dopisany: 06 Kwiecień 2011, 21:10_________________________________________________steve nie zgodzę się, może jak by było 40 stopni to owszem, ale przy takiej temperaturze silnik napewno sie nagrzeje do 90. termostat do wymiany. zreszta to bardzo latwo sprawdzić:)

No, po tej odp. to jak najszybciej go wymienie.

Winny jest termostat ,przechodziłem to u siebie trasa 1000km a temperatura ani razu na 90, po wymianie jest ok

[/quote

No to troche nie uspokoiłeś bo już myślałem ze na prawde coś jest nie tak że nie chce grzać.

ps. A jakieś inne podzespoły mogą ucierpieć przez niesprawny termo?

Opublikowano

Jeśli jest to tylko i wyłącznie wina niesprawnego termostatu, to zasłonięcie chłodnicy np. dyktą powinno od razu spowodować wzrost temperatury.

Ja bym sprawdził. Taka próba nic nie kosztuje, a na pewno rozwieje wątpliwości... :>

--

Pozdrawiam.

Sławek

Opublikowano

Wydaje mi się, że gdyby nawet termostat był uszkodzony, to przy obecnych temperaturach na dworze, silnik powinien jednak w końcu się nagrzać. Oczywiście będzie to trwało odpowiednio dłużej, ale w końcu te 90°C powinien osiągnąć.

Skoro po przejechaniu nawet 150-200 km wskaźnik na desce pokazuje max 75°C, to musi być coś nie tak z G2/G62 lub z samym wskaźnikiem w zegarach.

--

Pozdrawiam.

Sławek

Jeżeli termostat jest cały czas otwarty/niedomknięty to nie ma szans na osiągnięcie 90oC :wink4:

Przerabiałem taki temat w zeszłym roku trasa 700 km i temp. ~ 75oC , ani stopnia więcej

Opublikowano

Wydaje mi się, że gdyby nawet termostat był uszkodzony, to przy obecnych temperaturach na dworze, silnik powinien jednak w końcu się nagrzać. Oczywiście będzie to trwało odpowiednio dłużej, ale w końcu te 90°C powinien osiągnąć.

Skoro po przejechaniu nawet 150-200 km wskaźnik na desce pokazuje max 75°C, to musi być coś nie tak z G2/G62 lub z samym wskaźnikiem w zegarach.

--

Pozdrawiam.

Sławek

Jeżeli termostat jest cały czas otwarty/niedomknięty to nie ma szans na osiągnięcie 90oC :wink4:

Przerabiałem taki temat w zeszłym roku trasa 700 km i temp. ~ 75oC , ani stopnia więcej

Tak z ciekawości, więcej spalił?

Steve 69 a wiesz że spróbuje z tą dyktą :) aczkolwiek i tak ewidentnie termostat. No ale żeby po prostu sprawdzić :D

Opublikowano

termostat:) a spalanie to nie wiecej niz pol litra na setke. zresztą przejdz kilometr lub 2 , otowrz maske jesli waz gorny bedzie cieply to ewidentnie termostat

Opublikowano

Tak z ciekawości, więcej spalił?

Tak o ok. 0.5-1.0 litra na 100 km

Opublikowano

Dzięki panowie za pomoc. Podsumowując, najlepiej nie zwlekać z wymianą termostatu ze względów ekonomicznych no i możliwością zmniejszenia żywotności silnika i turbo. Co do samej wymiany to widziałem na forum tutorial jak to zrobić wieć chyba sam wymienie. Dzięki i pozdro.

ps. robert. jak spalanie większe o około litr to przy włączonej klimie wychodzi około 1,5-2L :shocked: Przy dzisiejszych czasach to jak sypanie cukru do kibla.

Opublikowano

ps. robert. jak spalanie większe o około litr to przy włączonej klimie wychodzi około 1,5-2L :shocked: Przy dzisiejszych czasach to jak sypanie cukru do kibla.

to było na wyłączonym ECON :wink4:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...