Jump to content

[ALL B6] Jak to jest z tym niedogrzaniem silnika?


pokson
 Share

Recommended Posts

Witam. Dzisiaj, po męczarniach z kablem, udało mi się wreszcie podłączyć vaga. Sprawdziłem czujniki od temperatury i są prawie identyczne (5 stopni różnicy). Wiadomo więc że termostat. Ale nie o to mi chodzi w temacie. Nurtuje mnie zagadnienie nie dogrzanego silnika. Jakie mogą być konsekwencje jazdy na takim (70 stopni) silniku? Oczywiście poza większym spalaniem. Dodam może jeszcze że nawet w trasie (150- 200 km) po autostradach temperatura dochodzi tylko do 70-75C. Czy to normalny objaw walniętego termostatu?

Link to comment
Share on other sites

Wydaje mi się, że gdyby nawet termostat był uszkodzony, to przy obecnych temperaturach na dworze, silnik powinien jednak w końcu się nagrzać. Oczywiście będzie to trwało odpowiednio dłużej, ale w końcu te 90°C powinien osiągnąć.

Skoro po przejechaniu nawet 150-200 km wskaźnik na desce pokazuje max 75°C, to musi być coś nie tak z G2/G62 lub z samym wskaźnikiem w zegarach.

--

Pozdrawiam.

Sławek

Link to comment
Share on other sites

masz cały czas obieg otwarty, więc cały płyn w układzie chlodzenia sie grzeje, a tak nie powinno być. Układ chlodzenia jest odpowiedzialny za najlepsza tamterpaturę oleju w jakiej silink może pracować. Napewno nie sprawy termostat skraca żywtoność silnika i turbiny, ale dokładnie to nie wiem jak skraca:) niech się wypowidzą wachowcy.[br]Dopisany: 06 Kwiecień 2011, 21:10_________________________________________________steve nie zgodzę się, może jak by było 40 stopni to owszem, ale przy takiej temperaturze silnik napewno sie nagrzeje do 90. termostat do wymiany. zreszta to bardzo latwo sprawdzić:)

Link to comment
Share on other sites

]Tak jak pisałem czujniki G2 i G62 dzisiaj sprawdziłem. Na postoju czekałem aż temperatura dojdzie do 90C. W VAGu pokazywało mi że i jeden i drugi czujnik pokazuje to prawie to samo (+-5C) co wskazówka na zegarach. Dziwi mnie fakt że jadąc tak długo temperatura spada :/ Ale to mniej ważne, bo termostat i tak do wymiany.

masz cały czas obieg otwarty, więc cały płyn w układzie chlodzenia sie grzeje, a tak nie powinno być. Układ chlodzenia jest odpowiedzialny za najlepsza tamterpaturę oleju w jakiej silink może pracować. Napewno nie sprawy termostat skraca żywtoność silnika i turbiny, ale dokładnie to nie wiem jak skraca:) niech się wypowidzą wachowcy.[br]Dopisany: 06 Kwiecień 2011, 21:10_________________________________________________steve nie zgodzę się, może jak by było 40 stopni to owszem, ale przy takiej temperaturze silnik napewno sie nagrzeje do 90. termostat do wymiany. zreszta to bardzo latwo sprawdzić:)

No, po tej odp. to jak najszybciej go wymienie.

Winny jest termostat ,przechodziłem to u siebie trasa 1000km a temperatura ani razu na 90, po wymianie jest ok

[/quote

No to troche nie uspokoiłeś bo już myślałem ze na prawde coś jest nie tak że nie chce grzać.

ps. A jakieś inne podzespoły mogą ucierpieć przez niesprawny termo?

Link to comment
Share on other sites

Jeśli jest to tylko i wyłącznie wina niesprawnego termostatu, to zasłonięcie chłodnicy np. dyktą powinno od razu spowodować wzrost temperatury.

Ja bym sprawdził. Taka próba nic nie kosztuje, a na pewno rozwieje wątpliwości... :>

--

Pozdrawiam.

Sławek

Link to comment
Share on other sites

Wydaje mi się, że gdyby nawet termostat był uszkodzony, to przy obecnych temperaturach na dworze, silnik powinien jednak w końcu się nagrzać. Oczywiście będzie to trwało odpowiednio dłużej, ale w końcu te 90°C powinien osiągnąć.

Skoro po przejechaniu nawet 150-200 km wskaźnik na desce pokazuje max 75°C, to musi być coś nie tak z G2/G62 lub z samym wskaźnikiem w zegarach.

--

Pozdrawiam.

Sławek

Jeżeli termostat jest cały czas otwarty/niedomknięty to nie ma szans na osiągnięcie 90oC :wink4:

Przerabiałem taki temat w zeszłym roku trasa 700 km i temp. ~ 75oC , ani stopnia więcej

Link to comment
Share on other sites

Wydaje mi się, że gdyby nawet termostat był uszkodzony, to przy obecnych temperaturach na dworze, silnik powinien jednak w końcu się nagrzać. Oczywiście będzie to trwało odpowiednio dłużej, ale w końcu te 90°C powinien osiągnąć.

Skoro po przejechaniu nawet 150-200 km wskaźnik na desce pokazuje max 75°C, to musi być coś nie tak z G2/G62 lub z samym wskaźnikiem w zegarach.

--

Pozdrawiam.

Sławek

Jeżeli termostat jest cały czas otwarty/niedomknięty to nie ma szans na osiągnięcie 90oC :wink4:

Przerabiałem taki temat w zeszłym roku trasa 700 km i temp. ~ 75oC , ani stopnia więcej

Tak z ciekawości, więcej spalił?

Steve 69 a wiesz że spróbuje z tą dyktą :) aczkolwiek i tak ewidentnie termostat. No ale żeby po prostu sprawdzić :D

Link to comment
Share on other sites

Tak z ciekawości, więcej spalił?

Tak o ok. 0.5-1.0 litra na 100 km

Link to comment
Share on other sites

Dzięki panowie za pomoc. Podsumowując, najlepiej nie zwlekać z wymianą termostatu ze względów ekonomicznych no i możliwością zmniejszenia żywotności silnika i turbo. Co do samej wymiany to widziałem na forum tutorial jak to zrobić wieć chyba sam wymienie. Dzięki i pozdro.

ps. robert. jak spalanie większe o około litr to przy włączonej klimie wychodzi około 1,5-2L :shocked: Przy dzisiejszych czasach to jak sypanie cukru do kibla.

Link to comment
Share on other sites

ps. robert. jak spalanie większe o około litr to przy włączonej klimie wychodzi około 1,5-2L :shocked: Przy dzisiejszych czasach to jak sypanie cukru do kibla.

to było na wyłączonym ECON :wink4:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...