Jump to content

[B5 AFN] TURBO-PROBLEM


neku
 Share

Recommended Posts

Witam

Nie dawno pisałem o problemach z brakiem mocy, pojechałem wyczyściłem turbo i grało. Było to jakieś 2 miesiące temu i problem powrócił a mianowicie zacięta sztanga turbiny pojechałem do gościa co i czyścił i pow ze tam gdzie ta sztanga chodzi było dość mocno skorodowane i może jej pomóc tylko regeneracja. Objawy sporadyczne notlaufy i dziur w mocy np bieg 4 między 120 a 140 nie ciągnie jak powinien. Czy rzeczywiście trzeba regenerować?

Link to comment
Share on other sites

wg mnie nie :) poprostu zle wyczyscil turbo i do bledu nie chce sie przyznac :)

Link to comment
Share on other sites

Co to za czyszczenie, jak zostawił syf? Ale jak to w większości przypadków, nikt się nie przyzna, że to jego wina

Link to comment
Share on other sites

No to mógł użyć papieru ściernego i to zetrzeć na gładko i wątpię żeby się nie dało tego zrobić :hi:

Link to comment
Share on other sites

Według mnie nie przyłożył sie do tej roboty i nie dokładnie wyczyścił ja sobie z trzy tygodnie temu czyściłem i jest troszkę z tym pracy żeby to zrobić bardzo dokładnie

Link to comment
Share on other sites

Prawdopodobnie rozruszał tylko żeby "jakoś" chodziło i nie czyścił w ogóle. Może być jeszcze opcja, że katalizator zapchany i syfi turbo. U mnie cały czas występuje notlauf. Czekam tylko na cieplejsze dni i zabieram się za czyszczenie turbo, kolektora ssącego i odetkanie katalizatora.

Link to comment
Share on other sites

Czyszczenie turbo to dość pracochłonna czynnosć (jeżeli chce się to zrobić dokładnie) dlatego wielu robi to na odpier**l i bierze kase. Ja wolałem sobie sam to zrobić, bo wtedy wiem że zrobione dobrze.

Link to comment
Share on other sites

Dokładnie. Jak się robi sobie to się wie, że ma służyć i człowiek się stara jak najlepiej. No ale na pewno się znajdzie kilku specó co nie odwalają i robią dobrą robotę

Link to comment
Share on other sites

wydłub go ze środka najlepiej i żadnych kosztów nie ponosisz ja tak zrobiłem

Link to comment
Share on other sites

wydłub go ze środka najlepiej i żadnych kosztów nie ponosisz ja tak zrobiłem

zero kosztów jak zrobisz to sam,a jeszcze sprzedasz wsad i pare złociszy zostanie :wink4:

Link to comment
Share on other sites

Są różne metody m.in.: Wycięcie kata i wspawanie rurki, rozdięcie kata i wywalenie wszystkiego z środka i wspawanie w środek rurki, wydłubanie bez rozcinania, lub podmianka na gotowe zestawy ze strumiennicami bądź samą rurką

Link to comment
Share on other sites

Kat zamula silnik i syfi wszystko jak jest zapchany. Ogólnie ogranicza przepływ spalin

Link to comment
Share on other sites

Może to nie najlepsze porównanie ale to coś na zasadzie zatkanego nosa, próbujesz wciągnąć powietrze ale marnie to wychodzi. To przy katalizatorze, próbują się wydostać spaliny i zapchany kat im to blokuje częściowo :polew:

Link to comment
Share on other sites

Za ciśnienie doładowania (obroty turbiny) odpowiadają kierownice spalin, a nie katalizator.

Link to comment
Share on other sites

może to czujnik ciśnienia doładowania ( do 96 r montowany w środku komputera )

albo nie drożny , czy pęknięty wężyk prowadzący do tego czujnika .

dzwonek ze sztangą zasyfiony albo geometria na turbinie .

to sprawdziłbym na początek.

Link to comment
Share on other sites

no błąd mi wywala czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym ale tu na forum mi pow ze on sie nie psuje

[br]Dopisany: 10 Kwiecień 2011, 20:07_________________________________________________dziś dałem turbo do regeneracji i tydzień bez auta

Link to comment
Share on other sites

Przy okazji tego zabiegu zaslep sobie EGRa od razu jak auto odbierzesz...Ja tez tego za 1wszym razem nie zrobilem i po roku znow czyscilem heh

Link to comment
Share on other sites

U mnie problem był ten sam błąd 575 wyczyściłem dolot , turbo przemyłem N75 w WD i sprężonym powietrzem powymieniałem pozaginane przewody podciśnienia.

i po problemie teraz się zastanawiam nad zaślepieniem EGR . w moim przypadku turbina nie doładowywała po czyszczeniu parametry sprężania poprawiły się .

Link to comment
Share on other sites

teraz się zastanawiam nad zaślepieniem EGR

nie ma sie nad czym zastanawiac, zaslepiaj go czym predzej zanim znow bedziesz musial czyscic turbawke :)

Link to comment
Share on other sites

dałem turbo do regeneracji ale mam zamieniony n75 z n18[br]Dopisany: 13 Kwiecień 2011, 12:51_________________________________________________ja wyczyściłem turbo to było dobrze 2 miesiace, ale nipokoi mnie przy przyśpieszaniu jak dam but w podłoge takie syczenie i jak turbo było wyczyszczone to mijało ok 3 tys obr a jak znowu sztanga sie przycieła to od 3tys było słabsze.

Link to comment
Share on other sites

jakas nieszczelnosc kolego, posprawdzaj weze od intercoolera, wszystkie opaski podociagaj

Link to comment
Share on other sites

od IC do turbo. Ida dolem pod zderzakiem i lacza sie z turbawka pod spodem( taka powiwijana grubsza rurka)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...