Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B7] Pytanko dot multitronika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam majm jeszcze jedno pytanko, czy rano jak wsiadam i od razu na zimnym wrzucam "R" autko powinno ruszyc? bo ostatnio no niestety ale tylko na zimnym musze dodac gazu i to sporo żeby jechal jak należy i żeby ruszył od razu, mialem tez problem z turbina wiec to może tez byc przyczyna?

nie wiem czy aby tak na przyklad nie ma za mało oleju??? przymierzałem sie ale jak mi zaspiewali w jednym z polecanych serwisow (chyba socha) 1000 zł razem z filtrem i mnie zniechęcili tym bardzie ze sprzedaje autko i wole dać rabacik niz sie kulać po serwisach, zreszta jeden mowi "z filtrem tylko z filrem" - wymiana dynamiczna, nastepny bez filtra.... szkoda gadać

dziekuje za odpowiedzi

pozdrawiam

Opublikowano

Jak dobrze pamiętam to było już coś na ten temat (nie mogę teraz znaleźć w jakim wątku) chyba kolega Bart-S pisał że to jest normalna sytuacja (dotyczy wstecznego "R") bo olej w skrzyni gęstnieje i skrzyni trudniej go pompować, oczywiście taka sytuacja dotyczyła temperatur rzędu -20 stopni a nie tak jak teraz 0 do 5 na plusie, ponadto po rozgrzaniu silnika już tego objawu nie powinno być.

Jakoś chyba tak to było

Opublikowano

Niestety ASO to ostatnie miejsce, do którego udałbym się z Multitronikiem...

Na zimnym ATF mogą występować problemy z ruszeniem (nie tylko na R), trzeba sprawdzić kilka rzeczy:

- czy procedura adaptacji została wykonana poprawnie?

- diagnostyka na rozgrzanej przekładni (ATF min. 60 stopni)

- jaki jest stan oleju (kiedy był wymieniany ostatnio i czy jest to oryginalny płyn), czy poziom jest odpowiedni?

- aktualizacja oprogramowania sterownika skrzyni biegów (jeśli konieczna)

Kolego robbik1 - w Twoim przypadku obstawiałbym źle przeprowadzoną procedurę adaptacji ale aby się upewnić poproszę o numer sterownika i wersję softu skrzyni, do tego MVB 10, 11, 12 i 65. W/w dane możesz podesłać na mejla ([email protected])

Opublikowano

koledzy no pomalutku na moje autko bede mówił skarbonka:( Jeśli chodzi o płyn to przy ostatnie robocie u mojego kolegi kiedy to turbina wypiła i wypluła cały olej, kazałem spr olej w skrzyni i jego zdaniem jest ok, to znaczy nie było nic co by wzbudzało wątpliwości i kwalifikowało olej do wymiany. Niestety taka syt, jest zawsze kiedy zimny i trzoszke mnie to martwi bo mimo że bede sprzedawał autko to nie mam zamiaru w tej chwili go niszczyć....

Kolego Bart-S nie ma danych dot. ostatniej wymiany, miałem zamiar to zrobic tzw. wymianę dynamiczną (zresztą w polecanym przez Ciebie zakładzie) zaśpiewali tysiaka, co mnie ciut przyblokowało, w międzyczasie poszło turbo i łożysko, do tego w innym wątku dowiedziałem się że coś z dwumasem może być nie tak i już mój portfel sam się zaszył....

Jeśli nie mam kabelka to te inf. nie są do ściągnięcia prawda?? W poniedziałek oddaje turbo razem z autem do poprawy (zle ustawili :wallbash:) i powiem żeby to odczytali....

skrzynia naprawdę ładnie pracuje, jest tylko ten problem, szarpnie tylko jak dostanie cegłą w pedał gazu, to tyłu na wzniesieniu ani nie drgnie....

dziękuje Wam bardzo za pomoc i informacje miłego weekendziku:)

[br]Dopisany: 09 Kwiecień 2011, 21:29_________________________________________________A co do ASO to masz racje, ostatnio kupiłem u nich podkładki pod rejestracje za 30 zł i więcej tego nie zrobie:):)

zresztą w sumie to kiedyś serwisowałem w ASO (innej marki) i to co sie tam działo to był cyrk, sądze że w Audi nie ma lepiej, po prostu dobry łepski mechanik prędzek czy pózniej ma coś swojego a młodzi uczą się właśnie w ASO...

Opublikowano

Jeśli rzeczywiście masz uszkodzony dwumas to d*pa - ori w ASO (1600zł).

1000zł za wymianę oleju to cena prawie jak w ASO (wychodzi 500 olej i 500 robocizna) - coraz gorzej w Sserwis (przestałem ich polecać, na forum jest info dlaczego).

Do pomiaru bloków potrzebny jest VAG - diagnostyki raczej nie zlecał bym w warsztacie (prędzej koledzy z lokalnego spota opanują ten temat). Szkoda, że nie zgadaliśmy się wcześniej - byłem 2 tygodnie temu w Bielsku. Można było się spotkać i zdiagnozować stan przekładni.

Opublikowano

No szkoda kurcze... ale prawda taka że myślałem ze jestem przewrażliwiony:):) ale jak ostatnio postał u kolego/mechanika w związku z turbo no to od razu jak nie dostał konkretnie gazu nie chciał jechac, musiało byc około 2000 obrotów... To mnie zaniepokoiło, w sumie sobie tłumaczyłem ze w nocy około 2 stC no i stał dwa dni. Ale wolałbym temat zamknąć diagnozą...:):) żeby wiedzieć. najpierw zamkne temat turbiny, pozniej podjade do kolegi może ma sprzecik i da rade to odczytac, a jak nie, to bede błagał na forum o pomoc :evil::hi:

Co do wymiany oleju, to czytałem Twoje wypowiedzi i posty o delikatnej skrzyni multitronik i doszedłem do wniosku że to jest sprzet jak turbina po prostu "jak dbasz tak masz" i można zabić ja do 100000 a można i pokulać ładne 300 000, a w Sservis mnie zniechecili tym że nie widzieli autka na oczy, zapytali o przebieg i powiedzieli ze wymiana dynamiczna, zabili ceną i powiedzieli ze jak autko ma juz 170 000 to skrzynia "no może z 50tys pociągnie jeszcze" no i stwierdziłem że 1 - drogo 2 - bawią się w jasnowidzów. mój kumpel zrobi to za 650zł jak dla mnie:):)

dzięki i odezwe sie jak pozałatwiam z turbina:)

pozdrowienia

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...