Jump to content

[ALL B7] Jak to będzie się zachowywać?przód 345mm vs tył 245mm...fotostory str.3


ArkadiuS
 Share

Recommended Posts

Witam

Czy ktoś ma taki zestaw zamontowany na pokładzie :kox:? przód 345mm i tył 245mm (tył ori). Jak auto będzie się zachowywać przy takiej kombinacji?

Link to comment
Share on other sites

ja miałem tak przez długi czas i ogólnie byłem zadowolony. Nie zauważyłem nic niepokojącego. Wiadomo że lepiej jest jak tyłe też jest mocniejszy ale nie jest to konieczność a róznica w hamowaniu po wymiane samego przodu znaczna :)

Link to comment
Share on other sites

patrząc na zestawienia hamulców jakie wyjeżdżają z fabryki przeważnie zestawy różnią się między sobą ok 30-40mm np: 288v245, 320v288. Zastanawia mnie czy przód auta nie będzie za mocno "nurkował" przy gwałtownym hamowaniu :mysli:? I czy tył przy takim modzie nie będzie zachowywał się nienaturalnie? Ile km przyjechałeś w takim zestawieniu?

Link to comment
Share on other sites

ok. 30 tys. więc wiem co mówie.

aż się dziwiłem że auto się spoko zachowuje.

Po wymianie hamulców tylnych zauważyłem że przy śliskiej drodze auto lepiej hamuje (np. droga z piaskiem, brudna droga).

Link to comment
Share on other sites

ja tak mam aktualnie. szczerze mowiac przy takiej pogodzie jaka mamy teraz nie widze problemu z myszkujacym tylem. jedyne co mi sie nie podoba to wyglad tej smiesznie malej tarczy z tylu w stosunku do tego co masz z przodu - ale to tylko efekt wizualny.

a jesli chodzi o 345mm z przodu - jak dla mnie ten set jest troche za ciezki, czuc to na samochodzie (szczegolnie na nierownosciach). ja mam u siebie tarcze i klocki ferodo, hamuje to znacznie lepiej, nie ma co porownywac - ale kosztem duzo wiekszej masy na przednich kolach - i IMHO jest to odczuwalne.

Link to comment
Share on other sites

potwierdzam. Tez to zauwazylem :)

Link to comment
Share on other sites

wlasnie wertuje watek o hamulcach 320mm z przodu i widze, ze zacisk jest ten sam a jedynie tarcza sie rozni. Siemian, dobrze wyczytalem? Ty to chyba przerabiales bo mialem jedne i drugie tarcze. co tam trzeba zmienic, gdybym chcial wywalic tarcze 345 i wrzucic 320?

Link to comment
Share on other sites

zaciski te same. Róznią sie jarzmami.

Jarzma i tarcze.

Ale nie rób mi tego nie wracaj do 320mm. Przecież to w ogole nie hamuje... :tongue4: :tongue4:

Link to comment
Share on other sites

no tak, skad ja teraz jarzma pod 320 mm wezme :/ na razie nie wracam, dopiero co set od S4 wrzucilem. tak tylko sie zastanawiam. pewnie pojezdze jeszcze troche i sie przyzwyczaje do tego slonia na przedniej osi.

Link to comment
Share on other sites

no tak, skad ja teraz jarzma pod 320 mm wezme :/ na razie nie wracam, dopiero co set od S4 wrzucilem. tak tylko sie zastanawiam. pewnie pojezdze jeszcze troche i sie przyzwyczaje do tego slonia na przedniej osi.

nie przesadzaj znowu takiej tragedii nie ma.

Szczerze mówiąc to na 320 będziesz miał bardzo podobnie bo wcale nie są tak dużo lżejsze...

Link to comment
Share on other sites

teraz pozostaje Ci wrzucic 300/22mm na tyl

ale z tym jest ciezko....

Jak bedziesz szukac jarzm na 320mm to daj znac

Link to comment
Share on other sites

no tak, skad ja teraz jarzma pod 320 mm wezme :/ na razie nie wracam, dopiero co set od S4 wrzucilem. tak tylko sie zastanawiam. pewnie pojezdze jeszcze troche i sie przyzwyczaje do tego slonia na przedniej osi.

nie przesadzaj znowu takiej tragedii nie ma.

Szczerze mówiąc to na 320 będziesz miał bardzo podobnie bo wcale nie są tak dużo lżejsze...

ktoś porównywał masy tarcz 320 i 345? Ciekawe jaka jest różnica wagowa :mysli:

Link to comment
Share on other sites

ktoś porównywał masy tarcz 320 i 345? Ciekawe jaka jest różnica wagowa :mysli:

obie tarcze maja taka sama grubosc wiec mozna przyjac, ze roznica w wadze bedzie circa taka sama jak roznica w powierzchni - pomiedzy tarczali 321mm a 345mm jest okolo 15% roznicy w powierzchni. Niestety nie wazylem swoich tarcz przed zalozeniem (sa jednak ciezkie jak cholera) wiec nie wiem ile to wyniesie w kilogramach

Link to comment
Share on other sites

1.5kg na stronie

Link to comment
Share on other sites

czyli prawie nic. Ile to jest procentowo?

Link to comment
Share on other sites

nic ????

To jest bardzo duzo....

Link to comment
Share on other sites

ile waży tarcza 288, 320 i 345?

Link to comment
Share on other sites

ile waży tarcza 288, 320 i 345?

np ferodo1705 pod 320mm ważą 22kg/kpl............klocki ok 1,5kg/kpl :wink4:

Link to comment
Share on other sites

czyli prawie nic. Ile to jest procentowo?

pisalem tam wyzej, powinno byc okolo 15% roznicy w wadze

Link to comment
Share on other sites

ile waży tarcza 288, 320 i 345?

ciężar tarczy na stronę (katalogowe wg pewnego producenta) :cool1::

288 - 7,6kg

312 - 8,9kg

320 - 9,8kg

345 - 11,9kg

Link to comment
Share on other sites

ile waży tarcza 288, 320 i 345?

ciężar tarczy na stronę (katalogowe wg pewnego producenta) :cool1::

288 - 7,6kg

312 - 8,9kg

320 - 9,8kg

345 - 11,9kg

czyli 2,1kg na strone, mysle, ze roznica w wadze miedzy 320 a 345 bedzie odczuwalna na przedniej osi. poza tym, 320mm jest szansa wcisnac pod niektore fele 16'' - a tu masz oszczednosc na oponach na zime no i nie ma takiego strachu przed dziurami jak na 17''. dodatkowo tarcza 320mm tez tansza. IMHO do fury 200KM 320mm zupelnie wystarcza

Link to comment
Share on other sites

samo 320mm na przodzie to za mało do 200kM

Link to comment
Share on other sites

samo 320mm na przodzie to za mało do 200kM

jasna sprawa, chodzilo mi tylko o roznice miedzy 320 a 345 i sens pakowania tak duzej tarczy na przod do samochodu o mocy 200KM i minusy jakie to za soba pociaga. swoja droga wazne jeszcze jaki kto ma styl jazdy. jak czytam wypowiedzi Siemiana i opisy jak mu tarcze swieca i dymia :shocked: to glowa mala...

Link to comment
Share on other sites

samo 320mm na przodzie to za mało do 200kM

zdecydowanie za mało... Chyba żeby założyć po dwie tarcze na strone :polew:

Link to comment
Share on other sites

samo 320mm na przodzie to za mało do 200kM

zdecydowanie za mało... Chyba żeby założyć po dwie tarcze na strone :polew:

wiem, wiem Siemian, czytam o Twoim nieustannie swiecaco-dymiacym secie z S4 :)

Link to comment
Share on other sites

jeśli chodzi o kwestie cenowe to tak jak pisał Yoghurt setup pod 320mm jest tańszy użytkowo-montażowy. Ale różnica nie jest aż tak znacząca ,żeby nie montować. Sam jestem bardzo ciekaw jak to będzie hamować. Wszystko mam już kupione, tylko czeka w garażu na montaż :kox:. Może w weekend uda się zmontować. Natomiast nie planuje żadnego Siemianowego tuningu optycznego pod hamownie tj wytwornica do dymu oraz laserów hehehe

Link to comment
Share on other sites

A jak ja mam 312 z przodu i troszke malo mi.To co?Jest sens 320?Czy od razu musze 345mm?

Link to comment
Share on other sites

A jak ja mam 312 z przodu i troszke malo mi.To co?Jest sens 320?Czy od razu musze 345mm?

Zależy jak kto jeździ, mi 320mm wystarczy, ale widzisz siemian wszystko zajeździ :kox:

jak masz 312mm to zakładaj 345mm

Link to comment
Share on other sites

A jak ja mam 312 z przodu i troszke malo mi.To co?Jest sens 320?Czy od razu musze 345mm?

Zależy jak kto jeździ, mi 320mm wystarczy, ale widzisz siemian wszystko zajeździ :kox:

jak masz 312mm to zakładaj 345mm

ja sie przesiadlem z 312 - na 345. calosc wypada bardzo fajnie. warto sie przesiasc ale jak pisalem wyzej, odczujesz te dotakowe kilogramy na przedniej osi

Link to comment
Share on other sites

Bieniek jak będziesz potrzebował zaciski 320 lub 345 to dawaj znać. :naughty::decayed:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...