Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Totalnie pusta klima i brak nieszczelności ?


rem3dy

Rekomendowane odpowiedzi

Hej

We wrzesniu klima dzialala ok, w zimie wlaczylem ja kilka razy dla przesmarowania i tak zlecialo bez wlaczania do kwietnia.

Tydzien temu ja wlaczylem bo zrobilo sie cieplej i lipa. Sprawdzilem klmatronic wyskoczyl blad 22.1 zatem udalem sie na serwis klmy.

Okazalo sie, ze po podlaczeniu do maszyny nie ma wogole czynnika. Gosciu sprawdzil wzrokowo szczelnosc ukladu czy gdzies nie wyciekl olej smarujacy, ale niczego nie znalazl.

Zrobil probe prozniowa. Maszyna tworzyla proznie okolo 9 minut po czym bez asekuracji maszyny trzymala sie przez 10 minut.

Gosc powiedzial, ze wyglada na to, ze uklad jest szczelny i napelnil go 650g czynnika.

Powiedzial, ze jak znow czynnik zniknie to dopiero bedzie trzeba szukac dziury w calym

Czy zdarzylo sie komus cos takiego, ze czynnik znikl od tak? :disgust:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi tak kiedyś uciekał czynnik przez czujnik ciśnienia. tam pod zderzakiem. też po napełnieniu było ok. test był robiony a po nocce czynnika brak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gosciu sprawdzil wzrokowo szczelnosc ukladu czy gdzies nie wyciekl olej smarujacy, ale niczego nie znalazl.

sprawdzał to lampą UV ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzanie szczelności maszyną jest do niczego, załadujcie czynnik z kontrastem i badajcie układ kawałek po kawałku w ultrafiolecie. Poza tym polecam znaleźć serwis klimatyzacji, trzymać się z dala od "napełniaczy".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym polecam znaleźć serwis klimatyzacji, trzymać się z dala od "napełniaczy".

otóż to :good: wielu "fachmanów" kupiło sobie kombajny do napełniania,a pojęcia o klimatyzacji żadnego nie mają :thumbdown:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lampą UV można sprawdzać, ale tylko jak był wcześniej stosowany olej z barwnikiem a nie zawsze tak jest, najbardziej pewne jest sprawdzenie szczelności przez napełnienie układu azotem pod ciśnieniem i obserwacja spadku ciśnienia w czasie. Jeżeli ciśnienie utrzyma się przez np. godzinę na stałym poziomie, można przyjąć, że układ jest szczelny. Ale i taki test może być mylący, jeżeli nie sprawdzi się także szczelności zaworków w króćcach przyłączeniowych a mało kto o tym pamięta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...