Jump to content

[ALL B5] Automat


RafGar
 Share

Recommended Posts

Witam. Mam audiole do kupienia, nie pierwszej młodości bo 2000r., 1.9 TDI 110 km ogólnie mi się podoba. Autentyczny przebieg spr bo winie, niedawno sprowadzona z Holandii. Wszystko mi się podoba tylko skrzynia, automat. Troszkę się boję. Nigdy nie miałem automata. Przebieg może nie tragiczny bo 240 ale jednak już swoje przejechała i prosił bym was o pomoc a raczej poradę. Jak wam się sprawują automaty? Dużo jest zabawy jak się coś rozsypie? czy po 240 automat może się sypać? Może i durne pytania zadaje ale jak móewilem nigdy nie miałem automata i się obawiam. Dużo większę są koszty eksploatacji? co ile się mniej więcej tam coś wymienia i jakie to koszty? bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Przed zakupem sprawdz czy automat dobrze chodzi, plynnie rusza ze stopu. Bez naciskania pedalu gazu powinien podjechac(podtoczyc sie) pod górke i czy wytwarza drgania na budzie podczas jazdy. Reszta to juz kwestia szczescia. Jak kupisz manuala z padnietym sprzeglem to tez bedzie jakis koszt wymiany dwumasa - moze i porownywalny do roboty sprzegla w automacie. Wazne zeby auto bylo serwisowane oraz co najwazniejsze poprzedni kierowca umial jezdzic automatem - tego akurat moze nie bedziesz wiedzial przed zakupem.

Sokram

Link to comment
Share on other sites

Pytanie jak wygląda historia serwisowa skrzyni :gwizdanie:,czy jest jakakolwiek :cool1:, jedź przejechać się z kimś kto jeździ automatem albo jak masz możliwość z kimś kto naprawia takie skrzynie.

Po krótce :

-auto ma jechać płynnie,bez szarpań przy zmianie biegu ,bez względu czy w dół ,czy do góry

-stań przodem do górki ,daj na D ,na lekkim wzniesieniu powinien się wtaczać ,na większej stromiźnie powinien stać w miejscu,nie ma prawa się cofać

-stań tyłem do górki daj na R i analogicznie jak na D

-biegi z mniejszych na większe powinny być płynnie i szybko zapinane,nie możesz odczuć jakiegokolwiek przeciągania ,które może świadczyć o małym ciśnieniu wytwarzanym przez pompę -lub rozszczelnieniu skrzyni

Ewentualne koszty napraw/serwisu .......... :gwizdanie: nie należą do niskich ale frajda z jazdy niezastąpiona :good:.

W razie jakichkolwiek innych pytań wal śmiało na pw.

Link to comment
Share on other sites

potwierdzam to co pisali koledzy,ja mam automata 1998 z 110konnym silnikiem i smiga az milo,trzeba dbac o wymiane oleju w skrzyni co 60tys

Link to comment
Share on other sites

jak pojeżdzisz automatem to zapomnesz o manualach zwłaszcza stojąc w miejskich korkach widać jaka to bajka

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli nic przy skrzyni nie było robione to może ona już wykazywać oznaki zużycia, może nie całej skrzyni, ale chociażby sprzegła. Warto mieć te kilka tysięcy w zapasie na zaś bo auto pierwszej młodości nie jest i swoje już przejechało. Jeżeli skrzynia się posypie to nie płaczesz tylko naprawiasz i jeździsz dalej.

Link to comment
Share on other sites

Witam podepnę się pod temat aby nie zaczynać kolejnego, jestem w podobnej sytuacji a mianowicie stoję przed kupnem a4b5 z 1999r w automacie. jak bardzo potrafią być awaryjne? Jak sprawdzić przed zakupem auta czy skrzynia nie była katowana bądź nie ślizgają się biegi :)

jaki jest przedział obrotów do zmian przełożeń przy normalnym(delikatnym) operowaniem pedałem gazu.

I jak to jest ze skrzynią tip-tronic?

Link to comment
Share on other sites

Ja ujmę to tak, awaryjność automatów jest odwrotnie proporcjonalna do kultury ich obsługi przez wcześniejszych właścicieli i serwisy, to tak w dużym skrócie. Raczej nie jesteś w stanie stwierdzić na kupnie jak ktoś się wcześniej ze skrzynią obchodził, w warsztacie można spuścić trochę oleju z misy i zobaczyć jak wygląda czy nie jest czarny jak smoła (spalony), czy nie pływają w nim opiłki. Jeżeli biegi będą się ślizgać na pewno to wyczujesz bo wrażenie jest podobne do obsługi manualnej przekładni przez niewprawnego kierowcę- uślizg jakby na półsprzęgle i po chwili gwałtowne załapanie, auto nie chce ciągnąć jak należy itp.

Jeżeli jest taka możliwość warto dowiedzieć się od poprzedniego właściciela czy poza wymianami oleju coś przy skrzyni robił, jeżeli nie możesz spodziewać się za jakiś czas problemów w postaci zużytego sprzęgła bo to jest typowa usterka wynikająca z wyeksploatowania samochodu i objawia się zazwyczaj w granicach 200-300 tys km realnego przebiegu.

Przy starym aucie, które chcesz kupić i które ma już w kołach sporo kilometrów sprawny automat co prawda nie z dnia na dzień, ale w krótkim okresie może się stac niesprawny, więc jeżeli kupujesz auto za ostatnie pieniądze lepiej w automat nie wchodź, jeżeli jesteś w razie czego zabezpieczyć kilka tysięcy na ewentualną naprawę nie widzę przeciwwskazań.

Link to comment
Share on other sites

W większości przypadków nikt nie wymienia oleju i filtrów (ASO poza sprawdzeniem poziomu oleju nie dotyka się do automatów ponieważ nawet nie mają pod to procedur serwisowych z uwagi na fakt, że skrzynia to nie ich produkt a firmy ZF. Stąd też można spotkać wiele opinii, że oleju w ASB się nie wymienia.) w skrzyni a TIP śmiga po 300kkm bez problemów więc nie dramatyzowałbym... jeżeli TIP dobrze pracuje (rusza bez gazu, nie szarpie, nie stuka, nie przeciąga) to nie szukałbym dziury w moście i odkładał kasę na remont skrzyni bo za 10-20kkm padnie. Problemy w skrzyniach auto zaczynają mieć swoje objawy (napisało o tym wcześniej) - nie padają z dnia na dzień.... i najczęściej nowy olej + filtr, ewentualnie soft sprawę załatwia. Te skrzynie są naprawdę mocne o czym świadczy nawet fakt montowania ich w quattro z bardzo mocnymi jednostkami.

Link to comment
Share on other sites

TIP śmiga po 300kkm bez problemów więc nie dramatyzowałbym...

Rozmawiamy tutaj o B5, a to są stare auta z dużymi przebiegami i 300 tys. km realnego nie cofniętego przebiegu jest w zasadzie normą, więc lepiej uczulić potencjalnego kupca na możliwość wystąpienia w krótkim czasie awarii.

nie padają z dnia na dzień.... i najczęściej nowy olej + filtr, ewentualnie soft sprawę załatwia.

Wymiana oleju uszkodzonej skrzyni nie naprawi, jeżeli zaczyna się coś niepokojącego dziać znaczy, że skrzynia jest uszkodzona i defekt będzie się z czasem pogłębiał. Poza tym kto wymienia soft w tiptroniku?

Te skrzynie są naprawdę mocne o czym świadczy nawet fakt montowania ich w quattro z bardzo mocnymi jednostkami.

Tiptronic jest dosyć wytrzymały tu się zgodzę, ale żaden z niego tytan czy wyjątkowa konstrukcja.

Link to comment
Share on other sites

TIP śmiga po 300kkm bez problemów więc nie dramatyzowałbym...

Rozmawiamy tutaj o B5, a to są stare auta z dużymi przebiegami i 300 tys. km realnego nie cofniętego przebiegu jest w zasadzie normą, więc lepiej uczulić potencjalnego kupca na możliwość wystąpienia w krótkim czasie awarii.

ja bym jednak nie dramatyzował

nie padają z dnia na dzień.... i najczęściej nowy olej + filtr, ewentualnie soft sprawę załatwia.

Wymiana oleju uszkodzonej skrzyni nie naprawi, jeżeli zaczyna się coś niepokojącego dziać znaczy, że skrzynia jest uszkodzona i defekt będzie się z czasem pogłębiał. Poza tym kto wymienia soft w tiptroniku?

W większości drobnych problemów (szarpanie przy zmianie biegów, czy przeciąganie itd.) wymiana oleju + filtra... ewentualna wymiana softu i ponowna adaptacja TIPa sprawę załatwia.

Soft w skrzyniach wymieniam ja i wszystkie szanujące się zakłady zajmujące się naprawą ASB. ASO również wymienia soft... Często upgrade softu jest niezbędny przy wymianie oleju (gdzie jest przejście z jednego rodzaju/normy na inny i wtedy producent (np. ZF) zaleca wymianę oprogramowania)

Proponuję troszeczkę poczytać biuletyny techniczne np. ZF-a... lub wykonać kilka telefonów do firm, które serwisują ASB (np. SSerwis) lub ASO.

Te skrzynie są naprawdę mocne o czym świadczy nawet fakt montowania ich w quattro z bardzo mocnymi jednostkami.

Tiptronic jest dosyć wytrzymały tu się zgodzę, ale żaden z niego tytan czy wyjątkowa konstrukcja.

Wieczne to jest tylko pióro i prawdziwa miłość.

Link to comment
Share on other sites

dzięki Panowie za wyczerpujące odpowiedzi, czyli zostaje mi przejechać i sprawdzić wyżej wymienione przez was uwagi :)

a czytałem temat że jeden forumowicz zabrał się za remont skrzyni, czyli nie taki diabeł straszny wszystko da radę zrobić kwestia zaplecza i samemu można naprawić/zdiagnozować usterkę jeżeli takowa wystąpi

Link to comment
Share on other sites

Autko będzie dobrze kilkuletnie więc (nie wymagajmy igiełki :wink4: -takie to tylko nowe ) różnie może być ale trzeba być pozytywnie nastawionym .

Link to comment
Share on other sites

Już w temacie praktycznie wszystko powiedziane. Jak kupisz dobre auto, to będziesz automat chwalił po odpustach :good: Jeśli skrzynia jest sprawna (jak sprawdzić, napisano na górze), to nic, tylko lać i jeździć;)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...