Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL] Plusy i minusy przesiadki na większe koła- podsumowanie


agaa2222

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, czytam i czytam na temat przesiadki na większe koła i im więcej czytam tym bardziej nie jestem zdecydowany - ile osób się wypowiada tyle opinii. Temat wygląda tak, mam 205/55/16 alumy - myślałem o 235/45/17 ale na tej www: http://www.miata.net/garage/tirecalc.html zauważyłem że taka zamiana praktycznie jest niezauważalna, zaczałem sie zastanawiać nad 225/40/18 ale czytam że poza wyglądem to chyba same minusy...

Drodzy forumowicze, proszę Was o szczere opinie na ten temat- mam na myśli spalanie, komfort, zachowanie na drodze, wygląd przy standardowym zawieszeniu itd, itd. Podsumujmy temat przechodzenia na większe rozmiary kół :)

pozdrawiam

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, czytam i czytam na temat przesiadki na większe koła i im więcej czytam tym bardziej nie jestem zdecydowany - ile osób się wypowiada tyle opinii. Temat wygląda tak, mam 205/55/16 alumy - myślałem o 235/45/17 ale na tej www: http://www.miata.net/garage/tirecalc.html zauważyłem że taka zamiana praktycznie jest niezauważalna, zaczałem sie zastanawiać nad 225/40/18 ale czytam że poza wyglądem to chyba same minusy...

Drodzy forumowicze, proszę Was o szczere opinie na ten temat- mam na myśli spalanie, komfort, zachowanie na drodze, wygląd przy standardowym zawieszeniu itd, itd. Podsumujmy temat przechodzenia na większe rozmiary kół :)

pozdrawiam

Tomek

Spalanie większe, komfort gorszy, jak są koleiny to ładnie w nich pływa(czyli też lipa) a wygląd przy standardowym zawieszeniu do d*py :decayed:

Jednak sam od roku jeżdżę na 18" i ich nie zmienię :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem że masz standardowe zawieszenie? Co rozumiesz przez okreslenie "komfort gorszy" ? Ogólnie, w mieście czy na trasie? Jeśli praktycznie wszystko in minus to czemu nie zamienisz ?? :mysli::good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem że masz standardowe zawieszenie? Co rozumiesz przez okreslenie "komfort gorszy" ? Ogólnie, w mieście czy na trasie? Jeśli praktycznie wszystko in minus to czemu nie zamienisz ?? :mysli::good:

Na duży plus jest prowadzenie auta na zakrętach i ogólnie duzo lepsza jest przyczepność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem 235/45/17 teraz 225/40/18 i lepiej niz na 17 :) wiec moze kiedys 19 :P na gwincie wygodniej na 18 niz na balonowej 15 mozliwe ze wieksza powierzchnia i nie czuje tak poprzecznych latan i malych dziur :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem że masz standardowe zawieszenie? Co rozumiesz przez okreslenie "komfort gorszy" ? Ogólnie, w mieście czy na trasie? Jeśli praktycznie wszystko in minus to czemu nie zamienisz ?? :mysli::good:

Tak mam jeszcze serie zawiechę i wygląda jak allroad :decayed: Jak nabijesz w kółka 2.4-2.5 i do tego jeździsz po kiepskich drogach to czuć bardziej nierówności. Na 15 tej gumy jest jednak więcej.

Na trasie też trudno określić jednoznacznie. Jak dobra droga to jedzie się pięknie jednak czuć, że auto jest trochę mniej dynamiczne na 18" niż na 15".

A nie zmienię bo nie :decayed: (zawsze podobały mi się duże, ładne felgi :naughty:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalety 18":

1. Ładny wygląd przy odpowiednim obniżeniu zawieszenia

2. Lepsze prowadzenie i trakcja na RÓWNEJ nawierzchni

3. Lepiej jeździ po mniejszych nierównościach, bo małe ,wąskie koło w nie nie wpada

4. Przy obniżonym zawieszeniu i większym kole nie przytrze Ci d*pa o podłoże jak to się lubi miewać na dużej ilości gumy

5. Nie zapieprzasz po dziurach, tylko omijasz je szerokim łukiem, przez co zawieszenie może jednak dłużej wytrzymać :wink4:

Wady:

1. Większe spalanie

2. Większa powierzchnia tarcia, przez co również bardziej zamula auto

3. W większości przypadków większa felga oznacza większą masę nieresorowaną - bardziej dostaje zawieszenie, chociaż osobiście jeżdżę 3 sezon na 225/40 18" i nawet gumki nie mam do zmiany

4. Dużo droższe opony, lub alternatywnie jak kogoś nie stać kupuje gówniane chinole i później płacze, że go rzuca :naughty:

5. Jak czasem człowiek jest zmęczony, to ma dość, ale ja osobiście i moja rodzina nie mogliśmy po zmianie na zimówki znieść kołysania :polew:

Ogólnie polecam :good: Ale do dobrze zestrojonego i obniżonego zawieszenia - inaczej nie widzę sensu :thumbdown: Poza tym, jeśli poruszasz się po gównianych trasach, to załóż mniejsze koło i nie obniżaj, bo ciężko będziesz miał :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalety 18":

1. Ładny wygląd przy odpowiednim obniżeniu zawieszenia

2. Lepsze prowadzenie i trakcja na RÓWNEJ nawierzchni

3. Lepiej jeździ po mniejszych nierównościach, bo małe ,wąskie koło w nie nie wpada

4. Przy obniżonym zawieszeniu i większym kole nie przytrze Ci pupa o podłoże jak to się lubi miewać na dużej ilości gumy

5. Nie zapieprzasz po dziurach, tylko omijasz je szerokim łukiem, przez co zawieszenie może jednak dłużej wytrzymać :wink4:

Wady:

1. Większe spalanie

2. Większa powierzchnia tarcia, przez co również bardziej zamula auto

3. W większości przypadków większa felga oznacza większą masę nieresorowaną - bardziej dostaje zawieszenie, chociaż osobiście jeżdżę 3 sezon na 225/40 18" i nawet gumki nie mam do zmiany

4. Dużo droższe opony, lub alternatywnie jak kogoś nie stać kupuje gówniane chinole i później płacze, że go rzuca :naughty:

5. Jak czasem człowiek jest zmęczony, to ma dość, ale ja osobiście i moja rodzina nie mogliśmy po zmianie na zimówki znieść kołysania :polew:

Ogólnie polecam :good: Ale do dobrze zestrojonego i obniżonego zawieszenia - inaczej nie widzę sensu :thumbdown: Poza tym, jeśli poruszasz się po gównianych trasach, to załóż mniejsze koło i nie obniżaj, bo ciężko będziesz miał :wink4:

I tego posta można chyba uznać za podsumowanie :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalety 18":

1. Ładny wygląd przy odpowiednim obniżeniu zawieszenia

2. Lepsze prowadzenie i trakcja na RÓWNEJ nawierzchni

3. Lepiej jeździ po mniejszych nierównościach, bo małe ,wąskie koło w nie nie wpada

4. Przy obniżonym zawieszeniu i większym kole nie przytrze Ci pupa o podłoże jak to się lubi miewać na dużej ilości gumy

5. Nie zapieprzasz po dziurach, tylko omijasz je szerokim łukiem, przez co zawieszenie może jednak dłużej wytrzymać :wink4:

Wady:

1. Większe spalanie

2. Większa powierzchnia tarcia, przez co również bardziej zamula auto

3. W większości przypadków większa felga oznacza większą masę nieresorowaną - bardziej dostaje zawieszenie, chociaż osobiście jeżdżę 3 sezon na 225/40 18" i nawet gumki nie mam do zmiany

4. Dużo droższe opony, lub alternatywnie jak kogoś nie stać kupuje gówniane chinole i później płacze, że go rzuca :naughty:

5. Jak czasem człowiek jest zmęczony, to ma dość, ale ja osobiście i moja rodzina nie mogliśmy po zmianie na zimówki znieść kołysania :polew:

Ogólnie polecam :good: Ale do dobrze zestrojonego i obniżonego zawieszenia - inaczej nie widzę sensu :thumbdown: Poza tym, jeśli poruszasz się po gównianych trasach, to załóż mniejsze koło i nie obniżaj, bo ciężko będziesz miał :wink4:

I tego posta można chyba uznać za podsumowanie :gwizdanie:

Jestem za, daje plusa (+) za dobrą wypowiedź :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest twardo, niewygodnie, więcej pali, na żaden krawężnik nie wjedziesz, w koleinach nosi, nisko (do dużych felg MUSI byc gleba) i 100 innych minusów

dlatego zmieniłem w tamtym sezonie z 18" na 19" :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic się nie martw zakłądaj sam od tygodnia śmigam na 18 przesiadłem sie z 16 i na lato nigdy wiecej mniejszego koła. Wiadomo sa minusy ale nie jest tak zle z tym komfortem, fakt spalanie wieksze, mocy troche ubyło ale wygląd bezcenny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja przeszedlem z 15/195/65 na 17/225/45 i nie jest zle.. mam 1be.. i mi starczy na polskie drogi.. komfort troszke gorszy ale tragedii nie ma.. za to w zakretach.. :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie założyłem 18 (zawiecha 1be) i powiem szczerze czy 15 czy 18 i tak po naszych drogach tłucze tak że wielkiej różnicy nie widzę za to w zakrętach bajka ,różnica w tym że trzeba uważać na ktrawężniki i tym podobne przeszkody

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim za opinie, KOval81 profesjonal podsumowanie :good: thx, mimo wszystko chyba jestem na "tak" :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze od siebie dodam że miałem przez sezon 19 i jeździło się nawet OK (wchodzenie w zakręty było kozackie ale czuć było najmniejszą nierówność na drodze no i trzeba uważać na dziury krawężniki) i zwracały uwagę przechodniów (wiadomo, autko o wiele lepiej wygląda). Przez zimę używałem 16 i komfort był o wiele większy (mówię tu o czasie kiedy nie było jeszcze śniegu i błota ;-D). Aktualnie używam 18 i wiem że komfortowo wypadają o wiele lepiej niż 19, powiem nawet że tak na dobrą sprawę sprawują się jak mocno napompowane 16. Oceniam je bardzo dobrze. Ale ja NIGDY nie kupiłbym 18 czy 19 na polskie drogi. NIGDY! Mieszkam w Holandii gdzie drogi są bardzo dobre ale jak jadę do PL to mnie szlak trafia do muszę uważać żeby zawieszenia nie zgubić albo alusa nie złamać. Tyle ode mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te nigdy to lekka przesada poprostu trzeba trochę bardziej uważać mam 18 i wielkiej różnicy nie odczuwam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie. Wiadomo na 18 troche gorzej niz na 16 ale znowu nie taka róznica jak niektórzy piszą. Ja uważałem i na 16 bo dbałem o felgi i zawieszenie wiec przyzwyczajony jestem do takiej jazdy wiec wiadmo na 18 tez dbam i wcale nie musze bardziej uwazac za wyjątkiem krawęzników które odpadają. Kto ostrożnie jezdził na 16 to i ostroznie będzie jezdził na 18 co raczej jest konieczne a kto na 16 jeżdził po wszystkim to wiadomo będzie dla niego niezwyczjne uwazac na 18 i będzie narzekał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja się przesiadłem z 15 na 18 i nie narzekam poprostu trzeba jeżdzić uważnie a różnica naprawę znikoma a wygląd bezcenny i wg mnie na dużym kole bardziej zadbamy o zawiechę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako swiezy posiadacz 18 po przesiadce z 15 potwierdzam to co niektorzy wyzej napisali,jak ktos dbal i uwazal na 15 czy 16 i nie latal po dziurach to i 18 beda proste dlugo :decayed:

Na plus napewno wyglad, prowadzenie rowniez :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...