Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Jak wymienić czujnik położenia pedału gazu


r7adek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, czy ktoś wymieniał sam czujnik położenia pedału gazu ? Jeśli tak to proszę o opis lub jakieś wyjaśnienie jak się do tego zabrać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudna sprawa z wymianą tego potenciometra. Generalnie trzeba wymontować całe pedały a to już nie lada pracy.

1. Wyciągnij płyn hamulcowy ze zbiorniczka, unikniesz bałaganu

2. wymontuj skrzynkę od komputera

3. za serwem od strony skrzynki jes przedów sprzęgłowy na zapinkę , odblokuj i wyciągnij rurkę

3. Odepnij od deską czujnika od sprzegła i hamulca oraz gazu

4.odkręć srubę mocującą aluminiowy stelaż do belki głównie (jest na imbusa)

5. odkręć przewody hamulcowe od pompy hamulcowej

6. odkręć sróby na imbusa co są w pompie hamulcowej i ją trzymają

7. odkręc kontrę i rozkręć pręta od pśrodka od pedału hamulca bo z zatrzasku nie dasz rady wypiąć

8. i już tylko pociągnij i umiejętnie wyjmij pedały

Czasem jak sięustawią to nie mogą sięminąć z układem ierowniczym więc będzie trzeba odkręcić grążek od kolumny kier. (pamiętaj nie obaracaj wałkiem bo taśmę można zerwać od poduszki.)

Montarz w odwrotną stronę.............. powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A bez odkręcania tego wszystkiego nie da się odkręcić samego czujnika ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy ten czujnik to tzw potencjometr tak? Też mnie to czeka chyba :confused4:[br]Dopisany: 23 Kwiecień 2011, 13:55_________________________________________________Ja to próbowałem sam wymienić metodą kombinacji i skończyło się na tym że rozjeb...łem palca na czymś ostrym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, dokładnie z tego co szukałem to ma to wiele nazw od ,,czujnika położenia pedału" gazu po ,,potencjometr" :).

Raczej mi nic innego nie pozostaje bo i tak nigdzie w takim stanie tym autem nie zajadę żeby ktoś mi to zrobił :(

A jeszcze mam pytanko czy orientujecie się jak biegną kable od tego czujnika do tej białej kostki przy sterowniku silnika, bo mam podejrzenie że może nie czujnik mi padł a jest zwarcie na kablach gdyż wiązka idąca do przycisku świateł przeciw mgielnych jest stopiona i może to byc tego przyczyna jeśli te kable gdzieś biegną obok siebie więc mogło je gdzieś tam stopić....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego to nie piszesz wszystkiego na początku o co chodzi. Oczywiście że przewody od potencjometra idą we wiązkę i wychodzą na białą kostkę do komputera.

A co mówi VAG?podpinałeś?

Na początek jakbyś miał ten potencjometr inny to podpiął byś na boku i zobaczył czy to naprawdę ta część jest padnięta. Prawidłowa diagnoza uszkodzenia to 80% udanej naprawy.

Jakbyś szukał tej kostki od potencjometra to jest prostopadle nad pedałem gazu pod samą belką nośną i jest ala okragła na 6 pinów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze nie zrobiłem tego gdyż dopiero kupiłem i czekam na przesyłkę a w między czasie próbuje dojść co może być przyczyną. Tylko teraz jeśli to przez te kable, jeśli podepnę inny potencjometr czy go nie uszkodzę ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to że obroty wyskakują na 1200 i można sobie cisnąć pedał gazu ile się da i zero reakcji, po pewnym czasie świeci kontrolka świec żarowych. Kidyż za radą forumowiczów sprawdziłem sterownik silnika ale wygląda jak by wczoraj z fabryki wyjechał, zero zanieczyszczeń i wilgoci, więc po odpinałem wszystkie kostki idące od potencjometru gazu i sprawdziłem styki i tam też nic nie znalazłem. Po złączeniu zapaliłem auto i jak by nigdy nic palił, jeździło bez problemu ale przez tylko 2 dni i dzisiaj znów ten sam problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed wymianą jednak sprawdził bym w grupie 8 pole 2 wskazania czujnika,pedał nie wciśnięty wskazanie 00 /wartości podawane są w procentach/ naciskasz powoli pedał a wskazanie musi rosnąć i przy całkowicie wciśniętym pedale winno wynosić 100 procent. Lub w pozycji 3 wskazania:pedał nie wciśnięty 010 pedał wciśnięty 000.

Można ów czujnik sprawdzić również poprzez pomiar rezystancji. Ważne też jest mechaniczne ustawienie czujnika na prawidłowe jego wskazania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...