Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AEB] Grzeje się [ROZWIĄZANY]


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witajcie, mam problem ze swoją a4 i kilka pytań do was

kiedy jade temperatura płynu chłodzącego jest ok - 90stopni, ale na jakimkolwiek dłuższym postoju robi się dosyć szybko ok. 100-110 stopni (sprawdzane na klimatroniku kanał 49)

wiatrak od klimy działa tylko kiedy włącze klime, a czytałem że powinien sam się załączać przy chyba 99stopniach, czy to prawda?

jak sprawdzić czy termostat się otwiera? chłodnica powinna być wtedy gorąca? który wąż złapać?

czy da się domowymi metodami sprawdzić wisko? a może to pompa wody? chociaż wydaje mi się że wtedy grzałby się również podczas jazdy

pozdrawiam i proszę o pomoc

Opublikowano

pompa wody zdycha

Opublikowano

Nie napisałeś czy dzieje się to jak wyłączysz silnik czy podczas postoju np w korku na włączonym silniku?

Mam coś podobnego, jak w upalny dzien zgasze na 5 minut samochód i zaraz zapale to temperatura jest okolo 100 stopni, zaraz go odpale to spada ba 90.

Jest to naturalna konsekwencja tego, że płyn chłodniczy nie krąży po silniku, mógłby się załączyć wiatrak ale czujnik jest w chłodnicy, i tam widocznie temperatura jest jeszcze na tyle 'niska' że nie musi się wentylator załączać.

Opublikowano

Jemu chyba wysiadł włącznik wentylatora bo pisze że się mu nie włącza wentylator . Jak jedzie to pęd powietrza chłodzi jak stanie korku to nie ma przepływu powietrza i się grzeje jak by wentylator działał to by go wychłodził. Ja bym proponował zagrzać auto i zewrzec kable z włącznika wentylatora powinien się wtedy załączyć i obserwować czy temperatura będzie rosła jak nie to wina włącznika , nowy włącznik i po problemie :hi:

Opublikowano

przede wszystkim powinien chłodzic cały czas wiatrak napedzany paskiem klinowym, nawet jak stoi to powinien nie dopuszczać do szybkiego wzrostu temperatury,wiatrak od klimy swoją droga ale wydaje mi się że wiskotyczne łożysko do wymiany u mnie nawet jak stoję na światłach to główny wentylator daje radę :hi:

Opublikowano

chodzi oczywiście o postój na włączonym silniku

ja widzę kilka opcji:

1. wisko nie spina i na wolnych obrotach podczas postoju wentylator nie wyrabia, natomiast podczas jazdy - wiadomo kręci się szybciej i daje rade wychłodzić silnik

+

wentyl elektryczny niedomaga (czujnik, jakiś kabel przetarty etc.)

2. termostat zaciął się na małym obiegu i nie ma w ogóle dopływu cieczy chłodzącej do chłodnicy, a tym samym nie włącza się ani wisko (bo przecież czujnik jest przy chłodnicy), ani wentylator elektryczny (awaryjny)

3. pompa wody - jednak nie mam pojęcia jakie są objawy nie działającej pompy wody, ale wydaje mi się że grzałby się również podczas jazdy, co nie występuje

wciąż nie jestem pewny czy ten elektryczny wentylator ma się załączać po przekroczeniu jakiejśtam temperatury czy nie w silniku 1.8?

Opublikowano

:hi:

Ja też mam AEB i jak padła mi pompa to temperatura rosła nawet podczas jazdy więc raczej nie to chociaż może Ci się jeszcze nie urwał na ośce do końca i może to być. Jeśli chodzi o to czy się włącz wentylator z klimy to ja miałem prawie 120C a i tak się sam nie załączył więc to też odpada. Wg mnie masz coś z wiskiem albo termostatem. Zobacz czy wąż wychodzący z obudowy termostatu jest gorący, jeśli nie a temp masz powyżej 90C to może być to (chociaż niekoniecznie gdyż ja tak miałem i okazało się że pompa ale grzał się cały czas, patrz wyżej :wink4: ). Wisko sprawdzisz w ten sposób że gdy jest gorący, wyłącz go złap za wentylator i zobacz czy się lekko obraca, jak tak to też może być przyczyna. Posprawdzaj wszystko tak jak już koledzy wspomnieli i dojdziesz na pewno do tego co to jest.

Opublikowano

koleszko opdal ciepły i zobaczysz po obrotach czy wisko u mnie na postoju wiatrak kręci jak szalony, elektryczny na pewno

bo gdyby było ok to zbiłby temperaturę sam, co do termostatu odpal zimny niech chodzi po otwarciu termostatu górny wąz od chłodnicy powinien robić sie ciepły.

Opublikowano

dobra pany :decayed: sprawdziłem, i tak:

- górny wąż od chłodnicy (ten najbardziej widoczny po stronie kierowcy) gorący na nagrzanym silniku, chłodnica taka hmm letnia ? (ale ciągle włączony wiatrak od klimy więc może nie zdążyła się nagrzać)

- z włączoną nonstop klimą w dość gorący dzisiaj dzień nic się nie grzało nawet na postoju

- wisko kręci się wolno na postoju, tak że można gołym okiem zobaczyć obracające się łopatki, dodatkowo ma lekkie bicie, sprawdzone przy rozgrzanym silniku - 92stopnie

- można kręcić swobodnie wiatrakiem odrazu po wyłączeniu rozgrzanego silnika

wszystko wskazuje na wiskoze, ale troche zaciekawiło mnie to:

przed odpaleniem auta odkręciłem korek od płynu chłodniczego, odpaliłem i patrzyłem czy nie ma jakiegoś syfu w środku - wszystko OK, płyn czysty, ale czy na zimnym silniku powinno być widać jak przelewa się płyn? jakieś bulgotania? tafla płynu wyglądała jakby trzęsła się tylko od wibracji silnika

jutro a4 idzie do mechanika, bo jeszcze parę rzeczy ją boli więc zobaczymy co i jak ;)

Opublikowano

To że górny wąż z chłodnicy ciepły to nic Ci nie powie. Trzeba było sprawdzić jeszcze wąż na dole pod przepustnicą, ten za termostatem ale obstawiam wisko. Sprawdzę zaraz jak będę jechać do pracy czy na zimnym silniku woda się przelewa i Ci napiszę w pracy.[br]Dopisany: 26 Kwiecień 2011, 17:24_________________________________________________Na zimnym silniku nic się nie przelewa w zbiorniczku, dopiero jak osiągnie temp 90C.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...