Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Porady w sprawie turbiny - sprawa delikatna.


Ponki1986

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Proszę fachowców w tej dziedzinie o rady.

Wymontowałem dzisiaj turbosprężarkę z auta, zapragnąłem sprawdzić czy nie posiada luzów na wirnikach. Dodam że jakiś czas temu była przeze mnie czyszczona, zmieniałem gruszkę na nową i wszelkie wężyki. Ogólnie autko śmiga jak szalone, nie odnotowałem aby turbina brała olej, nie kopci na biało. Podpinałem VAGa i doładowanie jest OK :>

Wracając do dzisiejszego wymontowywania turbo... Zdjąłem pokrywę strony "zimnej" i poruszałem delikatnie wirnikiem na boki. Zauważyłem minimalne "luzy", ale nie większe niż 1-2 mm. Wzdłuż osi, tzn w kierunku obu wirników nie zauważyłem obluzowań. Od strony "gorącej" jest podobnie, a nawet mniej. W tym miejscu kilka pytań:

- Czy szykują mi się koszty zakupu nowej, lub regeneracji ;( ?

- Czy regeneracja jest opłacalna, czy lepiej kupić nową, lub ewentualnie jakąś używaną ?

- Gdzie najlepiej się z tym udać ? Najlepiej w mojej okolicy, tj. Opole K-Koźle Racibórz Rybnik.

Proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. 1,,,2mm to jeszcze nie jest tragedi jeszcze chiwle pojezdzisz,oczywiście jak zacznie kopcić to wiadomo co i jak.

2.Jeśli masz w okolicach auto złomy jeśli znajdziesz turbine i bedzie w miare w stanie i cena dobra no to oczywiście jak najbardziej brać.

3. A w jakich okolicach to ja Ci poweim że jestem z małopolski to u mnie w Mielcu się bawią w takie sprawy. A u Ciebie gdzie to niech inni mówią

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luz góra dół będziesz miał nawet w nowej turbinie z ASO. Tak jest skonstruowana że ten luz się likwiduje gdy dostanie oleju z pompy. :hi: Chyba że mówimy o luzie naprawdę sporym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego jeżeli słyszysz szum podczas przyspieszania to może masz nieszczelność w dolocie sprawdz ten łączik miedzy kolektorem a tą rurą plastikową. Ja tak miałem jak przyspieszałem to szum nawet przyjemny dla ucha a jak jechałem spokojnie to nic nie było i okazało sie ze była mała dziurka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To normalne można powiedzieć chyba że syczy to wtedy masz nieszczelność. A szum często się pojawia jak zmienna geometria zaczyna mówić wyczyść mnie już :tongue4: Przy nie otwierającej lub nie zamykającej się do końca zmiennej geometrii potrafi naprawdę głośno szumić jak by ktoś dmuchał w puszkę sprężonym powietrzem. Szczególnie słyszalne w autach bez katalizatora :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

luz góra dół o takim jak mówisz jest jak najbardziej w normie i nie martw się tym wcale

jeśli miałbyś wzdłużny ponad 1mm to można było by gdybać o długości jej żywota

a co do syczenia jedne turbiny VNT syczą mniej drugie bardziej

ale być może nie masz kata i bardziej jest to odczuwalne

niemniej jednak warto poprzeć po kanalizacji czy nie ma nalotu olejowego na złączkach lub rurach turbo>IC i doładowanie ucieka na nieszczelności

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie tez szumi dosc głosno ale to po wycieciu katalizatora , jak mialem katalizator to praktycznie wcale nie słyszałem turbiny.Sprawdz sobie czy masz luz na turbinie ale jak jest zimny silnik.U mnie na zimnym niema praktycznie zadnego luzu a jak silnik ciepły to jakis luz tam jest , ale oleju jak narazie nie zauwazyłem zeby brała.A jak chcesz to zajedz sobie do Zygusia Piniora na Kozielskiej w Raciborzu to Ci to zobaczy.Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze to nie mam zielonego pojęcia czy katalizator jest wydłubany. Jak pisałem wyżej... turbinę całkiem nie dawno wyczyściłem i nie ma żadnego problemu z łopatkami. Kilka dni wstecz ponownie ją wymontowałem aby sprawdzić luzy. Ruszając wirnikami na boki zauważyłem minimalne obluzowania rzędu 1-2 mm, zaś luzów wzdłuż osi wirników, tj. w górę lub w dół nie ma.

Pytanie z innej beczki. Czy możliwe że zawór EGR jest nie szczelny w miejscu które zaznaczyłem na zdjęciu?

54675406.jpg

Może tędy właśnie ucieka sprężone powietrze, w trakcje jazdy gdzieś w tych okolicach jest słyszalny szumiący dźwięk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłeś dokładnie te łączniki gumowe obok egr i na rurze dolotu ta guma widoczna na zdjęciu zobacz szczególnie pod opaskami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymontowałeś turbo tylko po to by sprawdzić czy są luzy na wirniku?

Wirnik zawsze lekki luz musi mieć żeby mogła wytworzyć poduszka olejowa...

Przy delikatnych luzach nie ma się czego obawiać..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymontowałeś turbo tylko po to by sprawdzić czy są luzy na wirniku?

Tak... Wymontował tylko po to. Ja lubię być ze wszystkim na bieżąco i wolałbym aby nie spotkała mnie przykra niespodzianka, tj. któregoś pięknego dnia odpalam auto a tu... szaro-biały dym :confused4:

Wirnik zawsze lekki luz musi mieć żeby mogła wytworzyć poduszka olejowa...

Przy delikatnych luzach nie ma się czego obawiać..

Dziękuję za dobre słowa :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luz mozna bez problemu sprawdzic bez demontazu turbiny. Nie utrudniaj sobie :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...