c00k Opublikowano 29 Kwietnia 2011 Opublikowano 29 Kwietnia 2011 Witam Od kilku dni mam problem z szarpaniem, dławieniem, skaczącymi obrotami, intensywnym zapachem spalin itp. Z dnia na dzień coraz gorzej a dzisiaj to już było nie do wytrzymania więc podjechałem do mechanika (można powiedzieć że ledwo się dokulałem). Stawiałem na to że powie że świeczki albo cewki do wymiany (we wcześniejszym aucie miałem kilka razy identyczne objawy i były właśnie świece i kable uwalone), a że chłop nie miał czasu bo zaraz wyjeżdżał to tylko "zerknął" na autko w biegu. Po otwarciu maski, ku mojemu wielkiemu przerażeniu ujrzałem dymiący się wręcz katalizator Coś tam jeszcze przy wylocie wydechu posprawdzał i powiedział że albo katalizator albo tłumiki zapchane. Podjechałem do kolejnego warsztatu zajmującego się typowo tłumikami i po krótkiej chwili gość postawił na katalizator. Moje pytanie jest następujące. Czy to że silnik czasami potrafi jechać jak gdyby nigdy nic nie powinno wykluczyć kata? Wydaje mi się jakby był zapchany to silnik po prostu cały czas byłby mułowaty, nie szarpałby. A tu np 10 min potrafi normalnie jechać, po czym za jakiś czas znowu szarpanie itd. Dodam że jak mocno śmierdziało spalinami to przy wydechu nie miały one koloru przeźroczystego.
angelo77 Opublikowano 4 Maja 2011 Opublikowano 4 Maja 2011 Witam. Ja również zacząłem się borykać z szarpaniem silnika. Nagle na wolnych obrotach zaczął nierówno pracować i trząść nadwoziem. Jak przyśpieszam poniżej 2500 obrotów to rzuca praktycznie całym samochodem, a powyżej 3000 obr. zaczyna dopiero równiej jechać. Dzisiaj rano po trzech dniach postoju silnik odpalił normalnie i pracował równo, przyspieszał i nie było z nim żadnego problemu, może poza słabym podszarpywaniem w okolicy 2000 obr. Po południu znowu dostał czkawki, ale po około 2 km wszystko wróciło do normy i tak już zostało. W silniku mam jeden błąd, który pojawia mi się od dłuższego czasu ale nie zauważyłem żeby miał wpływ na pracę silnika. Wednesday, 04 May 2011, 18:26:56. VCDS-Lite Version: Release 1.0 Control Module Part Number: 8D0 907 557 T Component and/or Version: 1.8L R4/5VT MOTR HS D06 Software Coding: 04001 Work Shop Code: WSC 05319 1 Fault Found: 01262 - Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75) 26-10 - Output Open - Intermittent Zrobiłem również logi ale, nie wiem czy się do czegoś nadają bo nie jestem zbytnio zorientowany w temacie. Może ktoś na to spojrzeć i ewentualnie mi pomóc? Wednesday 4 May 2011 18:21:56 8D0 907 557 T 1.8L R4/5VT MOTR HS D06 Group A: '002 Group B: '008 Group C: '009 RPM Time Time Mass Flow Time Lambda Lambda RPM Lambda Voltage Lambda TIME TIME TIME Marker STAMP /min ms ms g/s STAMP ms % % STAMP /min % V % 0.69 840 0.95 1.79 2.50 1.07 5.70 0.0 0.0 TankVent ON 0.32 850 -2.3 0.145 0.0 1.82 920 3.95 7.74 11.59 2.19 8.07 0.0 0.0 TankVent ON 1.44 890 -6.3 0.785 0.0 2.92 1080 4.15 8.67 14.31 3.31 8.93 0.0 0.0 TankVent ON 2.56 1020 -1.6 0.080 0.0 4.09 1200 4.45 8.93 17.43 4.48 9.27 0.0 0.0 TankVent ON 3.71 1180 1.6 0.145 0.0 5.28 1400 4.90 9.86 22.15 5.66 9.86 0.0 0.0 TankVent ON 4.89 1360 0.0 0.740 0.0 6.46 1600 5.30 10.20 27.64 6.85 10.97 0.0 0.0 TankVent ON 6.08 1550 4.7 0.520 0.0 7.61 1840 5.95 11.65 35.21 8.00 11.82 0.0 0.0 TankVent ON 7.23 1790 -0.8 0.755 0.0 8.76 2120 6.50 12.75 43.96 9.15 12.41 0.0 0.0 TankVent ON 8.38 2020 3.1 0.465 0.0 9.92 2360 6.80 13.18 51.73 10.28 13.26 0.0 0.0 TankVent ON 9.53 2300 0.0 0.160 0.0 11.08 2640 7.05 13.77 59.86 11.48 13.77 0.0 0.0 TankVent ON 10.68 2550 0.0 0.725 0.0 12.25 2960 7.15 14.28 67.15 12.62 14.37 0.0 0.0 TankVent ON 11.87 2550 0.0 0.785 0.0 13.37 3200 7.25 14.45 74.17 13.77 14.20 0.0 0.0 TankVent ON 12.99 2550 0.0 0.810 0.0 14.54 3480 7.05 14.28 78.61 14.91 14.11 0.0 0.0 TankVent ON 14.15 2550 0.0 0.825 0.0 15.66 3760 6.95 14.28 83.40 16.04 14.20 0.0 0.0 TankVent ON 15.29 2550 0.0 0.840 0.0 16.81 4040 6.95 14.45 89.72 17.19 14.54 0.0 0.0 TankVent ON 16.44 2550 0.0 0.840 0.0 17.96 4280 7.00 14.88 96.32 18.33 14.88 0.0 0.0 TankVent ON 17.58 2550 0.0 0.840 0.0 19.07 4560 7.00 15.13 102.08 19.45 15.30 0.0 0.0 TankVent ON 18.70 2550 0.0 0.845 0.0 20.22 4800 7.00 15.39 107.36 20.60 15.73 0.0 0.0 TankVent OFF 19.85 2550 0.0 0.850 0.0 21.34 5080 7.05 15.90 113.96 21.72 16.23 0.0 0.0 TankVent OFF 20.97 2550 0.0 0.860 0.0 22.49 5280 6.95 15.90 116.87 22.87 15.90 0.0 0.0 TankVent OFF 22.11 2550 0.0 0.865 0.0 23.63 5480 6.90 16.07 120.76 24.01 15.98 0.0 0.0 TankVent OFF 23.26 2550 0.0 0.865 0.0 24.76 5680 6.75 15.98 122.43 25.13 15.98 0.0 0.0 TankVent OFF 24.38 2550 0.0 0.865 0.0 25.90 5880 6.70 16.07 125.07 26.28 15.90 0.0 0.0 TankVent OFF 25.51 2550 0.0 0.865 0.0 27.05 6040 6.65 16.07 127.98 27.43 15.90 0.0 0.0 TankVent OFF 26.66 2550 0.0 0.870 0.0 28.18 6200 6.55 15.98 128.89 28.62 15.81 0.0 0.0 TankVent OFF 27.80 2550 0.0 0.870 0.0 29.39 6360 6.50 15.98 131.46 29.75 15.81 0.0 0.0 TankVent OFF 29.00 2550 0.0 0.870 0.0 30.52 6480 6.40 15.90 132.36 30.90 15.81 0.0 0.0 TankVent OFF 30.15 2550 0.0 0.870 0.0 31.69 6600 6.30 15.73 132.78 32.07 15.98 0.0 0.0 TankVent OFF 31.30 2550 0.0 0.875 0.0 32.86 6760 6.25 15.98 134.37 33.24 14.96 0.0 0.0 TankVent OFF 32.47 2550 0.0 0.885 0.0
Dev Opublikowano 4 Maja 2011 Opublikowano 4 Maja 2011 wrzuc te logi w tabelke bo zaraz wszystko poleci do kosza
angelo77 Opublikowano 4 Maja 2011 Opublikowano 4 Maja 2011 Niestety nie wiem jak to zrobić, bo robię to pierwszy raz
Dev Opublikowano 4 Maja 2011 Opublikowano 4 Maja 2011 wrzuc w Excela albo tutaj: http://vaglog.vag-technique.fr/index.php?page=upload
angelo77 Opublikowano 5 Maja 2011 Opublikowano 5 Maja 2011 Teraz lepiej [br]Dopisany: 04 Maj 2011, 22:09_________________________________________________Widzę, że nie mam co liczyć na jakąś odpowiedź. Pisałem o szarpaniu, a WIEM, że logi muszą być w tabelce...
angelo77 Opublikowano 5 Maja 2011 Opublikowano 5 Maja 2011 Przecież wcześniej pisałem, że błąd ten pojawia się od kilu tysięcy km i nie ma wpływu na pracę silnika, a przyczyną szarpania w moim przypadku był moduł zapłonowy, który przed chwilą wymieniłem i jest ok.
c00k Opublikowano 18 Maja 2011 Autor Opublikowano 18 Maja 2011 u mnie walnięta była przepływka ...Dobrze że nie posłuchałem 2 mechaniorów i pojechałem na dianostykę :gwizdanie:
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się