Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Jak sprawdzić katalizator za pomocą VAG??


mily

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam pewne obawy że katalizator się trochę przytyka, chciałbym to sprawdzić za pomocą VAG, jak to zrobić??

Aha dlaczego podejrzewam katalizator?? Zauważyłem od jakiegoś czasu że autko przy odpalaniu zaczyna bardzo delikatnie dymić na niebiesko. Podczas pierwszego przyśpieszenie potrafi puścić niebieską chmurę dymu i już nie taka delikatną, ale jak już przepali to nawet mgiełki nie puszcza, oleju ubywa na 15 tys km ok 200ml, ale zauważyłem że mam delikatny wyciek na odmie (już usunięty). Silniczek pracuje super nic nie klekocze i nic nie stuka (prawie jak benzynka) jeździ na mobilu 10W-40. Przebieg na 90% ori 280 tys km (wszytko wskazuje że jest ori kolega go kupił jak miał 5 lat i wtedy miał przebieg 230 tys te 40 nabił kolega od którego kupiłem i on mi napewno nie cofnął), katalizator siedzi, egr też sprawny.

Wygląda to tak jakby podczas delikatnej jazdy lub po przestoju zbierał się gdzieś olej i w momencie wciśnięcia gazu do oporu się przepalał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zrobisz log 011 dynamiczny to jeżeli turbina długo wchodzi na swoje zadane przez kompa obroty to mozna przypuszczać że to przez przytkany kat na przykład.

ale nie musi to tego oznaczac,ale jest to miedzy innymi jeden z objawow w/w zjawiska

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeszcze chciałem się dowiedzieć dlaczego mam olej w rurze gdzie powinno być tylko powietrze (chodzi mi o rurę między chłodnicą powietrza a zaworem erg. Gdzieś kiedyś czytałem że to świadczy że jest zapchany jakiś element ale nie mogę sobie przypomnieć który i nie mogę sobie przypomnieć gdzie to było napisane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbina tłoczy opary oleju, zebrane z odmy nad klawiaturą, wraz z powietrzem do układu dolotowego...

Po części olej ten wraca przez kolektor ssący do smarowania zaworów, a po części wpada do komory spalania.

Ogólnie nie ma się czym martwić, ten tzw. film olejowy był, jest i będzie w silnikach TDI.[br]Dopisany: 02 Maj 2011, 09:08_________________________________________________

... między chłodnicą powietrza a zaworem erg.

EGR - System recyrkulacji spalin (Exhaust Gas Recirculation)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy przypadkiem kolega nie ma wersji DI znaczy bez turbo? Najprościej to wyciąć/wywalić katalizator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozliwe że masz do wymiany uszczelniacze zaworów,skoro po przestoju puszcza niebieskiego dyma :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy przypadkiem kolega nie ma wersji DI znaczy bez turbo? Najprościej to wyciąć/wywalić katalizator.

a kto ci powiedział że AFF (DI) nie maja turbo :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy przypadkiem kolega nie ma wersji DI znaczy bez turbo? Najprościej to wyciąć/wywalić katalizator.

a kto ci powiedział że AFF (DI) nie maja turbo :cool1:

to bylo bardzo dobre,bez turbo mialby pewnie 64konie i brak IC bo po co ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem, że wersja 75ps(AFF) nie posiada turbo. Ale nie spojrzałem, że temat dotyczy AFN. Ale z 1.9 64ps to już przesada :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dwie audice w tej chwili A4 z silnikiem AFF 1,9 oznaczonym jako Di ale tam jest turbo i ma 75 koni, druga to A6 na AFN tutaj nie muszę nic tłumaczyć bo każdy zna ten motor.

W AFF czyli 75 koni nie wiem do tej pory dlaczego ma oznaczenie DI a nie TDI skoro turbo jest. Temat turbo już obeznałem po zakupie bo też mi tu coś nie grało ale tak jest DI posiada turbinę i jest to klon silnika 1Z ze zmniejszoną mocą i inną skrzynią. Z tego co się dowiedziałem były to wersje specjalnie na rynek holenderski albo belgijski (ta wiedza została mi wyjaśniona na tym forum).

Wszystkim dziękuje za wyjaśnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...