Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Problem z czujnikiem zużycia klocków


Kowi87

Rekomendowane odpowiedzi

Niedawno robiłem swap hamulców na 312, wymieniałem tarcze i klocki, po zmianie mam problem z kontrolka zużycia klocków. Kontrolka wyskakuje po przekręceniu w dowolna strone kierownicy. Wtyczka jest spięta i nie ma mowy o jej wyskakiwaniu, dzisiaj została przeczyszczona preparatem do styków. Na prostych kołach gdy dotknie sie przewodu zaznaczonego strzałką na fotce pojawia sie kontrolka od klocków hamulcowych

absw.jpg

Dzisiaj albo jutro podłacze go pod vag, dodam że hamulec działa poprawnie, bez zadnych zatwardnień :gwizdanie: Przy mocnym hamowaniu ABS sie załącza, wiec wina ewidentnie w przewodzie

Ma ktospomysł bo denerwuje mnie kontrolka na FISie :wallbash:

zwarcie na klocku odpada bo nie w nim problem :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć :hi:

Wszystko na to wskazuje ze masz uwalony przewód i robi się przerwa jak skręcisz kołami lub dotkniesz ręka ....

prawdopodobnie masz przewody od wtyczki do wtyczki w nad kolu do wymiany ...posprawdzaj sobie ... :hi:

zwarcie na klocku odpada bo nie w nim problem

właśnie klocek zamyka obwód (zwarcie robi) w przeciwnym razie będzie świeciła kontrolka.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dużo z tym jest roboty wrazie wymiany :gwizdanie: Szukam tego w etce właśnie

To jest przewód nr2 :mysli:

schowek01ss.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem u siebie tak samo, niestety tak jak kolega wyżej napisał masz uwalony przewód od wtyczki do nadkola.

wymiana nie jest skomplikowana, ale jeśli chcesz mieć jak w oryginale to niestety wymieniasz cały wiązkę od czujnika abs (tą co pokazałeś w ETKA), bo w jego otulinie jest przewód od cz. klocków,

ja u siebie poprowadziłem nowy przewód wzdłuż starego i przypiąłem go trytytkami, troszkę to nie wygląda jak ori, ale przecież nikt nie patrzy co mamy w nadkolu, ważne że działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem u siebie tak samo, niestety tak jak kolega wyżej napisał masz uwalony przewód od wtyczki do nadkola.

wymiana nie jest skomplikowana, ale jeśli chcesz mieć jak w oryginale to niestety wymieniasz cały wiązkę od czujnika abs (tą co pokazałeś w ETKA), bo w jego otulinie jest przewód od cz. klocków,

ja u siebie poprowadziłem nowy przewód wzdłuż starego i przypiąłem go trytytkami, troszkę to nie wygląda jak ori, ale przecież nikt nie patrzy co mamy w nadkolu, ważne że działa.

i to jest rozwiązanie :good: mógłbyś jakieś fotki wrzucić o ile dasz rade cokolwiek uchwycić aparatem :notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli kupie taki w używce, to moge napotkać na jakieś problemy przy zmianie :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

postaram się dzisiaj zrobić zdjęcia tego u mnie.

jeżeli chcesz kupić używkę to jedynie będziesz musiał osadzić dobrze czujniki abs (odpowiednia odległość, żeby nie głupiał), a reszta to po prostu włożenie kabla w odpowiednie miejsca i podpięcie 2 wtyczek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest na forum fotostory :good:

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=63269.0;highlight=wymiana+czujnika+abs

nie bede bawił sie w używki, skoro ten kabel z czujnikiem ABS to koszt 80-120zł :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oto zdjęcia:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/18b2676f3e841889.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6b1b4a1518550ba5.html - wtyczką przy klockach

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7a18e1262e857cd8.html - gumowy kapturek przy nadkolu

Piny w wtyczkach wymieniłem na nowe, wystarczy podjechać i kupić w jakimś sklepie elektronicznym piny 2x ISO i 2x mini-ISO (to na jedną stronę w aucie), w gumowym kapturku przy nadkolu zrobiłem dziurkę przełożyłem kabel i zmontowałem wtyczkę, potem tak jak stary przewód leciał ułożyłem i poprzypinałem trytytkami nowy przewód, na końcu założyłem wtyczkę od klocków z nowymi pinami, dobrze izolując to taśmą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za fotki :notworthy:

Jak temat rusze to tez udokumentuje, z tym kabelkiem wcale xle nie wygląda

Sprawdzałem dzisiaj na vagu ABS żadnych błędów, więc sam czujnik jest ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...