Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADP] czy 18'' stawiaja duży opór w trakcie jazd?


emilmuha

Rekomendowane odpowiedzi

Spalanie duzo nie wzrosnie u mnie ok 0,5 litra/100km

jesli chodzi o osiagi sa delikatnie odczuwalne no i spada rowniez komfort jazdy po naszych polskich drogach :confused4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak w temaci chcialbym sie dowiedziec czy po zmianie felg z 16 na 18 czuc ze auto ma cieżej jechac? i czy spalanie duzo wzrosnie???

będzie ciężej, troche wzrośnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli rozmiar śrenicy koła wzrośnie, to samochód będzie miał mniejszą moc użyteczną i wzrośnie znacznie zurzycie paliwa.

To samo dotyczy szerokości opony, nadmierna szerokość niczemu nie służy, a tylko wyciąga pieniądze z naszej kieszeni.

Ja ten temat przetrenowałem na swoim poprzednim aucie tj. BMW 520. Zwiększyłem szerokość opon bo dostawałem uślizgi na zakręcie, gdy mocniej dodałem gazu. Popełniłem błąd, bo należało kupić opony nowe i nieco bardziej miękie a nie zwiększać ich szerokości. Samochód zupełnie inaczej się zbierał, nie był tak lekki w przyśpieszaniu co w rezultacie daje odczucie cieższego prowadzenia. Szerokie opony powinno się zakładać tylko do samochodów o dużych mocach, które poruszają się z dużą prędkością. W innych wypadkach jest to bezsensowne. Mój znajomy posiada Audi TT i tam rzeczywiście potrzebne są opony szersze - chyba ma 235 czy coś w tych okolicach, ale proszę pamiętać Audi TT to samochód sportowy i spala powyżej 20 litrów na setkę. Jeździ się fajnie, ale trzeba za to płacić.

Teraz jest taka moda na dużą szeroką felgę aluminiową, ja też taką posiadam i samochód w mieście spala około 11 litrów. Jak dla mnie to trochę dużo, także zmienię szerokość opon na 205, zamiast 215. Aha i jeszcze zapomniałem dodać, że przy szerokiej oponie bardzo nosi na koleinach, co jest czasami niebezpieczne. :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale proszę pamiętać Audi TT to samochód sportowy i spala powyżej 20 litrów na setkę. Jeździ się fajnie, ale trzeba za to płacić.

to duzo mu pali te tt .... bo mojemu znajomemu 1.8T pali w miescie 10-12L ;) nawet gdyby mial 3.2 V6 to dziwi mnie te 20l ..... radzilbym sprawdzic te auto skoro tyle pali.

spalanie napewno ci wzrosnie

np ja po zmianie z 205/55R16 na 225/45R17 zauwazylem wzrost spalania o ok 0.5-1L ;)

ale chyba wzroslo blizej tego 1l niz 0.5l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest samochód nowy (najnowszy model) i nie ma co sprawdzać. Wyróżnia się zupełnie inną skrzynią biegów. Auto wyjątkowo szybkie i zrywne, ale tutaj nie ma gdzie go depnąć. Ogólnie to ja wole RS'a niż TT. Do TT bardzo ciężko się wsiada, jak dla mnie jest zbyt mały i tym samym zbyt mało komfortowy. Dopiero powyżej 180, auto wykorzystuje swoje możliwości i odczuwa się większy opór na kołach, jeżeli dodamy do tego odpowiedni spojler to występuje brak tzw. szybowania. Odczucie jest bardzo mocne szczególnie na zakrętach i w górach. Także oponki szerokie owszem, ale do odpowiedniego sprzętu.

Zasada, im szersza opona tym większe tarcie jest dobra tylko w lato, zbyt szerokie opony w zimie dają efekt przeciwny, ale to już jest temat na inną dyskusje. :cool: :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

efekt jest piorunujący audi na 18

pamietaj że wytłucze tobie zawieszenie na polskich drogach a to już kosztuje

taki wygląd jest :thumbup: ale licz sie z wydatkami jak cie stać na fele i dobre opony to kupuj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem okazję przejechać Polskę w trzy strony na 18" i wiem, że jedno co mnie naprawdę zaniepokoiło to rzucanie w koleinach. Jak wspomniano wyżej, czasem naprawdę niebezpiecznie oraz wymagało silnej riposty na kole kierownicy - obórącz - zatem nie ma mowy o dłoni na kolanie pasażerki :)

No i bardziej szumiało, wszak opory toczenia wzrastają... ale widok ładny. Teraz musisz wybrać co dla Ciebie ważne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i bardziej szumiało

akurat to nie jest zależne od wielkości felgi tylko o rodzaju opony. opony symetryczne zawsze bardziej szumia niż asymetryczne.

Z koleinami zgadzam się w stu procentach, mialem na poprzednim aucie koła 225/45/17 i walka o prawidłowy tor jazdy była zawsze :D

ale efekty wizualne wszystko rekompensują

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napewno stawiaja wiekszy opór. ja miałem w lato 215/40 R17 i jak zmieniłem na zimówki 195/65 R16 to czułem jakby mi przybyło ze 30 koni mechanicznych .... no ale dla wyglądu mozna poswiecic te niedogodność

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...