Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AVG] Odwrotne wskazanie paliwa po zmianie licznika - ROZWIĄZANIE


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dla wszystkich którzy mają problem z odwrotnym wskazaniem poziomu paliwa po zmianie licznika na pełny FIS (w moim przypadku A4 B5 Avant rok 2000 1.9TDI). Wystarczy kupić używany (na allegro ok 70 PLN) czujnik poziomu paliwa od VW Passata rok 2000 TDI o numerze:

czujetam3.jpg

czujnikri5.jpg

W ASO zamówić wtyczkę do tego czujnika (koszt około 25 PLN) + dwa piny do wtyczki (8 PLN):

wtyettb4.jpg

wtyczkali1.jpg

Wszystko zmontować i powinno działać (u mnie działa). Ewentualnie adaptacja VAG kanału 30 dla licznika. Standardowo jest tam wartość 128. Zwiększając ją lub zmniejszając można korygować błędne wskazanie (w dosyć wąskim zakresie). Czujnik pasuje idealnie - nie trzeba wprowadzać modyfikacji.

Za około 100 PLN znowu mam komfort prawidłowego wskazania i nie świeci mi rezerwa jak zatankuje do pełna

:thumbup::a4fan:

Przeniesione do odpowiedniego działu / Hack

Opublikowano

skalarx, brawo za pomysł! Odwrotne wskazanie jest wynikiem tego, że zegary, które zamontowałeś pochodzą pewnie od modelu A6, a jeśli tak, to czy rozwiązałeś jakoś kwestię regulacji jasności podświetlania ?

Opublikowano

u mnie nie było z tym problemu. miałem podświetlane na biało zegary z dwoma cyfrowymi wyświetlaczami i 1/2 FIS, gdzie regulacja jasności jest automatyczna (koło wskazania "0" prędkościomierza) a założyłem takie same tylko pełny FIS i od A6. Autoregulacja jasności działała od razu.

W zasadzie działa mi już prawie wszystko. Pozostała jeszcze kwestia kontroli spalonych żarówek ale temat prawie już rozpoznałem i nie pokazuje mi otwartych drzwi (a w poprzednim liczniku pokazywał)

Opublikowano

Koledzy a co to może być ? Zbiorniczek pełny na full a wskazówka pokazuje 3/4 zbiornika ??? Może ktoś z was sie spodkał z taką usterka i wie jak to rozwiązać ! Prosze o podpowiedzi -pozdrawiam

Opublikowano

prawdopodobnie walnięty czujnik w baku albo co gorsza zegary. Wykręć czujnik i sprawdź rezystancję na pełnym i pustym baku (gdzieś na forum jest podana rezystancja, chyba 50om i 300om). Może też da się to skorygować VAGiem (nie wiem czy taki duży rozjazd). Domyślna wartość to 128. Działa poprawnie w większości samochodów. może ktoś namieszał

Opublikowano

Witam kolegów ! Wczoraj własnie wykręciłem czujnik w baku i stwierdziłem ze wyglada jak nowy a wskazówka dalej niedochodzi do fulla !! Chyba będe musiał powalczyć z Vagiem skoro podpowiadacie ze i tak mozna go wyskalować ! pozdrawiam HONZIK79

Opublikowano

u mnie nie było z tym problemu. miałem podświetlane na biało zegary z dwoma cyfrowymi wyświetlaczami i 1/2 FIS, gdzie regulacja jasności jest automatyczna (koło wskazania "0" prędkościomierza) a założyłem takie same tylko pełny FIS i od A6. Autoregulacja jasności działała od razu.

W zasadzie działa mi już prawie wszystko. Pozostała jeszcze kwestia kontroli spalonych żarówek ale temat prawie już rozpoznałem i nie pokazuje mi otwartych drzwi (a w poprzednim liczniku pokazywał)

Kolego co masz na myśli z tą autoregulacją ? cholera szukam u siebie tej regulacji, prawe pokrętło kreci sie w kółko. zauważyłem ze swieci mi bardziej(mocniej) w nocy a w dzień delikatnie. [br]Dopisany: 05 Październik 2008, 23:30_________________________________________________jeszcze jedno pytanko -też mam problem z odwrotnym wskazaniem poziomu paliwa, czy próbował ktoś przełożyć przewody we wtyczce, chodzi mi o zamianę miejscami, ewentualne przelutowanie itp?[br]Dopisany: 06 Październik 2008, 17:41_________________________________________________

skalarx, brawo za pomysł! Odwrotne wskazanie jest wynikiem tego, że zegary, które zamontowałeś pochodzą pewnie od modelu A6, a jeśli tak, to czy rozwiązałeś jakoś kwestię regulacji jasności podświetlania ?

podłączam się pod temat - co z regulacją podświetlenia? u mnie świeci ale trochę za ciemno, czy można ustawić ewentualnie na stałe aby świecił jaśniej jak dotychczas ?[br]Dopisany: 11 Listopad 2008, 11:39_________________________________________________

Dla wszystkich którzy mają problem z odwrotnym wskazaniem poziomu paliwa po zmianie licznika na pełny FIS (w moim przypadku A4 B5 Avant rok 2000 1.9TDI). Wystarczy kupić używany (na allegro ok 70 PLN) czujnik poziomu paliwa od VW Passata rok 2000 TDI o numerze:

czujetam3.jpg

czujnikri5.jpg

W ASO zamówić wtyczkę do tego czujnika (koszt około 25 PLN) + dwa piny do wtyczki (8 PLN):

wtyettb4.jpg

wtyczkali1.jpg

Wszystko zmontować i powinno działać (u mnie działa). Ewentualnie adaptacja VAG kanału 30 dla licznika. Standardowo jest tam wartość 128. Zwiększając ją lub zmniejszając można korygować błędne wskazanie (w dosyć wąskim zakresie). Czujnik pasuje idealnie - nie trzeba wprowadzać modyfikacji.

Za około 100 PLN znowu mam komfort prawidłowego wskazania i nie świeci mi rezerwa jak zatankuje do pełna

:thumbup::a4fan:

Przeniesione do odpowiedniego działu / Hack

czy od passata ale rocznika 1998 bedzie pasowało ?

Opublikowano

W modelach od końca 1999 (A4) były liczniki z białym podświetleniem i właśnie z autoregulacją jqasności. AUTO oznacza że odbywa się ona bez ingerencji użytkownika. Element światłoczuły znajduje się koło wartości "zero" prędkościomierza (takie okrągłe okienko średnicy ok 4 mm) i to on steruje podświetleniem (można przetestować latarką :>).

Przełożenie przewodów nic nie da. W tym wypadku chodzi o rezystancję czujnika paliwa, a jak wiadomo rezystancja nie ma plusa i minusa.

Opublikowano

Skalarx - dzięki za odpowiedź. Sprawdzę jutro tą autoregulacje podświetlenia :confused4:, trochę dziwne że nie ma możliwości mechanicznej regulacji, wiadomo rzecz gustu i upodobań a ja wolałbym aby licznik świecił mi jaśniej. jak widzicie mam symphony i całe tamto podświetlenie świeci ładnie na czerwono i nie ma możliwości regulacji (ale tego się nie czepiam) chodzi mi tylko o licznik:(

jeszcze jedno - jak jest z tym odwrotnym wskazaniem poziomu paliwa? pływak od passata 1998r TDI będzie pasował ? :confused4:

Opublikowano

Skalarx - dzięki za odpowiedź. Sprawdzę jutro tą autoregulacje podświetlenia :confused4:, trochę dziwne że nie ma możliwości mechanicznej regulacji, wiadomo rzecz gustu i upodobań a ja wolałbym aby licznik świecił mi jaśniej. jak widzicie mam symphony i całe tamto podświetlenie świeci ładnie na czerwono i nie ma możliwości regulacji (ale tego się nie czepiam) chodzi mi tylko o licznik:(

jeszcze jedno - jak jest z tym odwrotnym wskazaniem poziomu paliwa? pływak od passata 1998r TDI będzie pasował ? :confused4:

U mnie automatyczne poświetlenie licznika steruje podświetleniem radia. Ściemnia się razem z licznikiem automatycznie :naughty:

Opublikowano

Panowie, a ja mam A6 z licznikiem od A4 z immo w liczniku.

Zamiast wymieniać czujnik proponuję wymienić się z kimś na zegary.

Info na priv.

Pozdrawiam.

Opublikowano

Panowie, a ja mam A6 z licznikiem od A4 z immo w liczniku.

Zamiast wymieniać czujnik proponuję wymienić się z kimś na zegary.

Info na priv.

Pozdrawiam.

byłbym zainteresowany

Opublikowano

Panowie, a ja mam A6 z licznikiem od A4 z immo w liczniku.

Zamiast wymieniać czujnik proponuję wymienić się z kimś na zegary.

Info na priv.

Pozdrawiam.

byłbym zainteresowany

Chyba jednak będzie problem. Jak sądzę Ty masz licznik z białym podświetleniem.

W związku z tym jest to inna generacja immo i dodatkowo inne kostki z tyłu.

ja mam analogowy zegarek, czerwone podświetlenie i regulacja podświetlenia w lewym pokrętle.

Opublikowano

Panowie, a ja mam A6 z licznikiem od A4 z immo w liczniku.

Zamiast wymieniać czujnik proponuję wymienić się z kimś na zegary.

Info na priv.

Pozdrawiam.

byłbym zainteresowany

Chyba jednak będzie problem. Jak sądzę Ty masz licznik z białym podświetleniem.

W związku z tym jest to inna generacja immo i dodatkowo inne kostki z tyłu.

ja mam analogowy zegarek, czerwone podświetlenie i regulacja podświetlenia w lewym pokrętle.

faktycznie jest tak jak napisałeś :)

Opublikowano

Panowie,

a co można zrobić w przypadku odwrotnie wskazującej wskazówki paliwa w Audi A4 B6? Licznik jest od B6, pływak i czujnik jest sprawny... także gdzie można szukać usterki i co zrobić, aby wskazówka pokazywała normalnie

Opublikowano

A mam pytanie czy przekładając wskaźnik paliwa z licznika od A4 problem nadal będzie występował? Z tego co doczytałem to ma o miejsce tylko w licznikach od A6 jaki właśnie mam zamiar kupić. I tak sobie dumam czy jak by przełozyć sam zegar, wskaźnik czy to by nie załatwiło sprawy?

Opublikowano

Witam

Przepraszam za archeologię ale muszę tego się dowiedzieć.

Czy ktoś z szanownych forumowiczów jest w stanie odpowiedzieć mi jaka jest różnica pomiędzy:

8e0 919 673D i 8e0 919 673G

byłbym wdzięczny bo właśnie poszukuję takowego.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...