danielm81 1 Opublikowano 15 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2011 Witam, pacjent: a4 3.0tdi quattro 2006 problem: poprzedni właściciel twierdzi że filtr cząstek stałych został usunięty w aucie mechaniczne i programowo. Jednak raz na jakiś czas, zapala się duża kontrolka filtra na kolorowym FIS, auto zaczyna dymić na niebiesko i trzeba wrzuć procedurę dopalania - +2200obr/min 10 minut jazdy i spokój na jakiś czas. Wybieram się na strojenie auta, ale muszę rozwiązać problem czujnika temperatury spalin EGT o nr 2 (opis błędu poniżej). Z tego co się orientuję są trzy czujniki temperatury spalin: przy turbinie, przed DPF i za DPF. Pytania: 1. Gdzie fizycznie można zlokalizować filtr DPF ???? - potwierdzić jego wycięcie mechaniczne bądź nie. 2. Jeżeli nie mam tego filtra, to gdzie wchodzi czujnik EGT nr 2 i skąd generuje te błędy ???? Proszę o pomoc. 008242 - Exhaust Gas Temp Sensor; Bank 1 Sensor 2: Short to GND P2032 - 000 - - - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00100000 Fault Priority: 0 Fault Frequency: 254 Mileage: 168494 km Time Indication: 0 Freeze Frame: RPM: 2688 /min Torque: 191.1 Nm Speed: 90.7 km/h Duty Cycle: 1.0 % Voltage: 14.29 V Bin. Bits: 00101000 Torque: 592.8 Nm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dev 1443 Opublikowano 15 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2011 Kolego podjedz do najblizszego tunera który zajmuje sie usuwaniem DPF-a ogarna Ci raz-dwa temat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patrox 3 Opublikowano 17 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2011 Witam, pacjent: a4 3.0tdi quattro 2006 problem: poprzedni właściciel twierdzi że filtr cząstek stałych został usunięty w aucie mechaniczne i programowo. Jednak raz na jakiś czas, zapala się duża kontrolka filtra na kolorowym FIS, auto zaczyna dymić na niebiesko i trzeba wrzuć procedurę dopalania - +2200obr/min 10 minut jazdy i spokój na jakiś czas. Wybieram się na strojenie auta, ale muszę rozwiązać problem czujnika temperatury spalin EGT o nr 2 (opis błędu poniżej). Z tego co się orientuję są trzy czujniki temperatury spalin: przy turbinie, przed DPF i za DPF. Pytania: 1. Gdzie fizycznie można zlokalizować filtr DPF ???? - potwierdzić jego wycięcie mechaniczne bądź nie. 2. Jeżeli nie mam tego filtra, to gdzie wchodzi czujnik EGT nr 2 i skąd generuje te błędy ???? Proszę o pomoc. 008242 - Exhaust Gas Temp Sensor; Bank 1 Sensor 2: Short to GND P2032 - 000 - - - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00100000 Fault Priority: 0 Fault Frequency: 254 Mileage: 168494 km Time Indication: 0 Freeze Frame: RPM: 2688 /min Torque: 191.1 Nm Speed: 90.7 km/h Duty Cycle: 1.0 % Voltage: 14.29 V Bin. Bits: 00101000 Torque: 592.8 Nm NA 99% nie usunięto ci programowo DPF. W 3,0tdi w dwóch kodowaniach jest zapisany DPF i cięzko jest go usunąć. Ale oczywiście dla kompetentnych ludzi jak najbardziej do zrobienia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LCQ 0 Opublikowano 18 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2011 dokładnie jak napisali koledzy, zrób to tylko u dobrego tunera Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
abdul81 0 Opublikowano 20 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2011 a czy po usunięciu mechanicznym i programowym DPF-a nie będzie bardziej kopcić? pacjent to a4 3.0tdi 2005r po strojeniu w V-tech na 263Km i 515Nm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubson 3 Opublikowano 20 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2011 a czy po usunięciu mechanicznym i programowym DPF-a nie będzie bardziej kopcić? pacjent to a4 3.0tdi 2005r po strojeniu w V-tech na 263Km i 515Nm a teraz ma dpf`a i kopci ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
abdul81 0 Opublikowano 20 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2011 ma dpf-a i nie kopci w v-tech powiedzieli że wynik powinien być lepszy po jego wywaleniu ale ciekawe czy będzie wtedy dawac dyma. Silnik jest ok ma 230tys km a wynik w serii wyszedł 207KM i 463Nm więc więcej niż seria Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel1380 0 Opublikowano 20 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2011 Czasem po usunieciu filtra DPF baka pusci.. no bo jak ma nie puscic? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubson 3 Opublikowano 21 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2011 ma dpf-a i nie kopci w v-tech powiedzieli że wynik powinien być lepszy po jego wywaleniu ale ciekawe czy będzie wtedy dawac dyma. Silnik jest ok ma 230tys km a wynik w serii wyszedł 207KM i 463Nm więc więcej niż seria Diesel jak diesel bez dpfa pusci dyma po programie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
abdul81 0 Opublikowano 21 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2011 no tak właśnie myślałem... więc na razie zostaje.. dzieki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się