Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AKE] Duży przegląd silnika we własnym garażu - Wymiana filtrów i oleju


Sleev

Rekomendowane odpowiedzi

jak nie mozna ustawic 12 tys jak mi Łukasz ustawił 12 tys :P bez żadnego problemu

to ja bym nie chciął miec filtra filtrona w nowym samochodzie marki np AUDI

bo bym sie chyba obraził

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lukaszr, nie przesadzasz z jakosc filtrow firmy filtron??

Nie przesadzam. Kolega ma warsztat i firmę transportową (ponad 20 samochodów).

Stara się wsadzać filtrona tylko jako przeciwpyłkowy, bo są tańsze, a jeżeli chodzi o pozostałe to stara się unikać Filtrona jak się da. Mówił, że filtry te naprawdę nie nadają się obecnie do użycia. Ich jakoś się zdecydowanie popsuła w porównaniu do lat wcześniejszych. Wkłady filtra oleju potrafiły się rozwalać i puszczały łączenia. Tak samo z powietrza - podobno było nawet tak, że filtr wypadał z uszczelek czy mocowań (zależy od budowy).

Co powiesz na to, tyczy sie to wlasnie tej firmy:

W 2006 r. sprzedaliśmy 30 mln szt. filtrów. Posiadamy 43% udział w polskim rynku filtracyjnym. Ponad połowę naszych wyrobów eksportujemy m. in. do Niemiec, Wielkiej Brytanii, Francji, Irlandii, Szwecji, Szwajcarii, Rosji, Włoch, Bułgarii, Czech, na Ukrainę, Węgry oraz do Ameryki i Afryki.

Dostarczamy filtry na "pierwsze wyposażenie" między innymi do takich firm jak: FORD, VOLKSWAGEN, SEAT, GM, FIAT, DAEWOO, LAND ROVER .

Też prowadzę firmę i mogę sobie takie rzeczy napisać, że będziesz pod wrażeniem przez miesiąc.

MARKETING, MARKETING i jeszcze raz MARKETING.

Jeszcze nie widziałem filtra Filtrona w nowym aucie - chyba, że to Daewoo lub inne auto z najniższej półki.

Czyli jak założę filtr Twoim sposobem to nie muszę go odpowietrzać?

Jeżeli zrobisz to precyzyjnie to nic nie musisz odpowietrzać.

Flyer przejechał już ponad 12 tyś i wszystko jest ok.

Poza tym zmieniałem filtr w kilku innych autach i wszystko jest ok (nie jestem mechanikiem, to tylko moje zainteresowania).

jak nie mozna ustawic 12 tys jak mi Łukasz ustawił 12 tys :P bez żadnego problemu

Nie pamiętam jak ustawialiśmy, ale jedną rzecz musimy zmienić.

U siebie wczoraj ustawiłem i musiałem wykonać jeden manewr, bo tam jest mieszanka z tymi rzeczami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no cos tam nie grało chwile

ale cos tam pozamieniałes i działa

ważne ze sie da to tyle, mądra głowa i troche sprytu i sie udało

Filtrona to ja moge do poloneza koledze wsadzić :)

ja mam do tego takie podejscie

a co do filtrów nieraz jak ja zamawiam to knecht tańszy jest od filtrona o około powiedzmy 2 a 3 zł

wiec róznica żadna ale jakos spokojni emoge spac ze mam to co powinno byc

co to filtra paliwa to ja wymieniałem ostatnio

załozyłem nowy przekreciłem dwa razy kluczyk aby pompo podała paliwo do filtra i zero stresu odpalił i nie ma problemu

ale nie wiem jak to jest z samochodami z VR

wiem ze jak miałem Golfa 2 1.6 D to jak sie zmieniało filtr to troche potelepało i za chwile było OK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co to filtra paliwa to ja wymieniałem ostatnio

załozyłem nowy przekreciłem dwa razy kluczyk aby pompo podała paliwo do filtra i zero stresu odpalił i nie ma problemu

Ale my mamy auta na PD, a nie pompie więc u nas napełniasz filtr paliwem, montujesz i odpalasz.

Nie trzeba tak "sterylnie" się z tym obchodzić jak w układach z VP.

Dobra, koniec pisania o tym, który filtr jest lepszy.

Zostało napisane wszystko więc sleev sam zdecyduje co zrobi i kończymy dyskusję w tej kwestii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no jasne że będę brał ori filtry, ewentualnie knechta. Nawet nie myślę o czymś innym. Co do oleju to tego shella naleje bo nie mam dostępu do motula. Dzwoniłem przed chwilą do serwisu i pytałem jak oni zmieniają filtr paliwa w vp to potwierdzili sposób Lukaszr'a :)

Tak więc wiem już wszystko. Teraz tylko piwko i do dzieła w sobotę :kox:

Jeszcze jakbyś przypomniał sobie jak zmienić inspekcje olejowe na 12kkm to będę mega wdzięczny!

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no jasne że będę brał ori filtry, ewentualnie knechta. Nawet nie myślę o czymś innym. Co do oleju to tego shella naleje bo nie mam dostępu do motula.

Szkoda, że nie jesteś z Warszawy, bo Motula bym Tobie załatwił.

Jeszcze jakbyś przypomniał sobie jak zmienić inspekcje olejowe na 12kkm to będę mega wdzięczny!

Tam jest mieszanka, bo jak ustawiałem minimalny czas to nie chciało nic pokazywać na FISie jak naciskałem na desce przycisk z kluczem.

Ustawiłem jakoś inaczej, ale tak na szybko nie potrafię Tobie powiedzieć.

Dzisiaj podłączę się VAGiem i wrzucę na forum wartości poszczególnych kanałów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale olej nawet mozesz na allegro zamówić

jest tego dość sporo

to max w 3 dni bedziesz miał go w domu

to ja zamiast tego shella to juz bym castrola nalał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No do warszawy mam 370km :/ Pomotam za motulem ale chyba nici z tego...

Za inspekcje byłbym bardzo wdzięczny! Zależy mi żeby serwis wyskakiwał co 12kkm ale żeby jakaś inna inpekcja nie wyskoczyła jak dobije do 15kkm. A czy po zmianie na 12kkm kasowanie będzie przebiegało tak samo? Tzn: kanał 02 ustawić na 0 - testuj - zapisz i dowidzenia? To kasuje tylko inpekcję olejową czy też in1 i in2?

Lukaszr jakbyś jeszcze mógł napisać dokładnie czym się różni oel od in1 i in2 i jak to poustawiać to byłbym mega wdzięczny!

Nie wiem czy to ma jakiś wpływ ale mam allroada '03. Pewnie ustawienia będą wyglądały tak samo jak u Was.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za inspekcje byłbym bardzo wdzięczny! Zależy mi żeby serwis wyskakiwał co 12kkm ale żeby jakaś inna inpekcja nie wyskoczyła jak dobije do 15kkm. A czy po zmianie na 12kkm kasowanie będzie przebiegało tak samo? Tzn: kanał 02 ustawić na 0 - testuj - zapisz i dowidzenia? To kasuje tylko inpekcję olejową czy też in1 i in2?

Lukaszr jakbyś jeszcze mógł napisać dokładnie czym się różni oel od in1 i in2 i jak to poustawiać to byłbym mega wdzięczny!

Nie wiem czy to ma jakiś wpływ ale mam allroada '03. Pewnie ustawienia będą wyglądały tak samo jak u Was.

Słuchaj, o kasowaniu IN1 i IN2 jest ogrom na forum więc nie będę tego powtarzał. PO prostu użyj funkcji szukaj i znajdziesz na forum pełno informacji.

Poza tym postaram się puścić Tobie na PW ustawienia kanałów tak jak mam u siebie.

Reset kanału 02 powoduje skasowanie wszystkiego z tego co pamiętam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No do warszawy mam 370km :/ Pomotam za motulem ale chyba nici z tego...

Za inspekcje byłbym bardzo wdzięczny! Zależy mi żeby serwis wyskakiwał co 12kkm ale żeby jakaś inna inpekcja nie wyskoczyła jak dobije do 15kkm. A czy po zmianie na 12kkm kasowanie będzie przebiegało tak samo? Tzn: kanał 02 ustawić na 0 - testuj - zapisz i dowidzenia? To kasuje tylko inpekcję olejową czy też in1 i in2?

Lukaszr jakbyś jeszcze mógł napisać dokładnie czym się różni oel od in1 i in2 i jak to poustawiać to byłbym mega wdzięczny!

Nie wiem czy to ma jakiś wpływ ale mam allroada '03. Pewnie ustawienia będą wyglądały tak samo jak u Was.

TUTAJ JEST WSZYSTKO !!!

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=4640.0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra kupiłem motula 8100 x-cess made in germany 25litrów :D Na zaś :dance:

Filtry zamówieone ori

Czy w przewodach paliwowych czasem do pompy może czasem pojawić się pęcherz powietrza? Rzadko to się dzieje

Wszystko wiem już co mi potrzeba.

Jeszcze tylko czekam na insrtukcję ustawienia zegarów i jechaj do garażu :D

Pozdrawiam!

Dzięki wszystki a w szczególności lukaszr'owi! :notworthy:[br]Dopisany: 15 Styczeń 2008, 14:05 _________________________________________________Dobra to na wszelki wypadek kupię pompę do odsysania ropy i odpowietrzę układ. Ale mam pytanie co do etapu trzeciego z tego postu:

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php/topic,8154.0.html

Tam pisze żeby odpowietrzać 5 sekund prawą głowicę i poźniej 5 sekund lewą?

Nie rozumię do końca... Mi jak zakładali przewody ciśnieniowe to kręcili rozrusznikiem na wszystkich odkręconych przewodach z wtryskiwaczy. Pozatym jak będą podłączone przewody do lewej głowicy to nie zapali auto na pół silnika?

Jakby ktoś mógł opisać dokładnie krok po kroku jak odpowietrzyć przewody wysokiego ciśnienia to byłbym mega wdzięczny.

Jeszcze jedno - Jak mocno dokręcać spowrotem te przewody? :mysli: I czy konieczne jest odpowietrzanie tych przewodów skoro nie były ruszane. Kurde nie chce ich tykać bo cały silnik mi zarzyga...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra kupiłem motula 8100 x-cess made in germany 25litrów :D Na zaś :dance:

A po co aż tyle ? Szkoda żeby stał i się marnował. Lepiej kupować świeży.

Czy w przewodach paliwowych czasem do pompy może czasem pojawić się pęcherz powietrza?

Podczas pracy silnika ?

Nie powinny się pojawiać, a jeżeli już to naprawdę małe bąbelki i to sporadycznie.

Jeżeli leci powietrze to znaczy, że gdzieś jest nieszczelność (może filtr popuszcza gdzieś na łączeniach z przewodami lub inne miejsca).

Zmień filtr i zobaczysz wtedy co będzie.

Tam pisze żeby odpowietrzać 5 sekund prawą głowicę i poźniej 5 sekund lewą?

Nie rozumię do końca... Mi jak zakładali przewody ciśnieniowe to kręcili rozrusznikiem na wszystkich odkręconych przewodach z wtryskiwaczy. Pozatym jak będą podłączone przewody do lewej głowicy to nie zapali auto na pół silnika?

Jakby ktoś mógł opisać dokładnie krok po kroku jak odpowietrzyć przewody wysokiego ciśnienia to byłbym mega wdzięczny.

Ja w tym temacie nie pomogę, bo nigdy tego nie robiłem.

A po co w ogóle chcesz odpowietrzać ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To kurde juz mi się namieszało...

Mechanik w serwisie mowił że te bąbelki na początku mogą być bo były przewody zdejmowane. Poźniej już nie było ich. Czyli jak zaleję filtr i założę ładnie (pościskam przewody przed ich zdjęciem) - tak robią po ASO - to jak się już zaleje filtr do końca po zapalenia silnika to reszta powietrza co była przejdzie przez vp i będzie układ odpowietrzony? Bo szczerze mówiąc nie chce mi się rzezać przy tym tylko dla zasady - "żeby było" tylko dla :foch:

Jak trzeba to ok - odpowietrzę ale jeżeli nie jest to konieczne to sobie dam spokój.

W ASO VW, Skoda, Audi nigdy nie widziałem żeby odpowietrzali po zmianie filtra (no ale miałem wcześniej pd)

Proszę o wyjaśnienie mi tego mętliku w głowie bo już :wallbash: od myślenia...

Dzięki! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Audi zaleca odpowietrzac, wiec ja wole robic to co zaleca producent niz pozniej plakac i placic :bicz2:

acha i radze unikac allegrowych zakupow olejow, a i podobnie nalezy sie powstrzymac od udzielania takich porad!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To kurde juz mi się namieszało...

Mechanik w serwisie mowił że te bąbelki na początku mogą być bo były przewody zdejmowane. Poźniej już nie było ich.

Po zmianie filtru nie ma siły żeby przy 1 odpaleniu nie poleciało powietrze.

Przecież przewody zdejmujesz i nie ma możlowiści żebyś zrobił to tak aby się powietrze nie dostało.

Poleci powietrze i tyle. Ważne żeby nie leciało ciągle.

Jak trzeba to ok - odpowietrzę ale jeżeli nie jest to konieczne to sobie dam spokój.

W ASO VW, Skoda, Audi nigdy nie widziałem żeby odpowietrzali po zmianie filtra (no ale miałem wcześniej pd)

W PD nie trzeba tego robić.

Przy silnikach z VP też nie robią tego (a jak robią to tylko w określonych przypadkach) przy wymianie filtra paliwa.

Audi zaleca odpowietrzac, wiec ja wole robic to co zaleca producent niz pozniej plakac i placic :bicz2:

Audi zaleca wiele bzdurnych rzeczy, a sami w ASO tego nie robią - trochę dziwne nie uważasz ?

acha i radze unikac allegrowych zakupow olejow, a i podobnie nalezy sie powstrzymac od udzielania takich porad!

Ja bym nigdy nie kupił oleju na allegro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olej na allegro mozna kupic od 2 uzytkowników

i obaj są z seat racing

jeden jest w warszawie a drugi we wrocławiu

mozna kupic u pana Poniedziąłaka z Unirtonicka

ja zawsze zamawiam w InterCarsie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem w eurocarsie za 180zł za 5l bańkę. Świeży z końca 2007 więc zużyję te 25 litrów w przeciągu roku (nie powinno się z nim nic stać przecież w tym czasie)

Czyli pompa przemieli to powietrze i będzie już odpowietrzona? Tzn to powietrze poleci dalej i jeżeli nie ma nieszczelności w układzie to nie będą już leciały bąble?

Jeszcze jakby ktoś opisał to odpowietrzanie samych przewodów ciśnieniowych... :wallbash:

Dzięki :kox::drunk:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to jak wszystko zorbisz jak był onaprawde :P

zawsze jedna dodatkowa informacja :)

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...