Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 1.9 TDI AFN] brak mocy+dziwne zachowanie przy odpalaniu


bronson

Rekomendowane odpowiedzi

Witam...

Nieźle się dziś zjadowiłem wracając z pracy... moja niunia zachorowała, zero odejścia... tzn rozpędza się nawet do 130 (więcej nie próbowałem) ale zajnuje jej o dużo czasu... przeglądając posty na forum pomyślałem "turbina" ale poza brakiem odejścia wyniuchałem jeszcze jedną nowość - przy odpalaniu tzn bezpośrednio po odpaleniu silnik sam z siebie robi przegazówkę tak do 1,5 - 2 tys obr. ja nie dotykam wogole gazu..

chyba bedzie czas najwyzszy na zakup VAG-a

P.S. od 2-3 tys jezdze z inspekcją na cyferblacie ale to chyba nie powinno mieć znaczenia bo wszelkie wymiany oleju i filtrów robie i nie jeżdze jak baba tzn więc szanse na zapieczenie kierownic też nikłe...

Może ktoś z was TDi-owców miał podobne problemy???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj rano mój bracki (serwisant z renault) przetestował auto, przegazował pare razy coś syczy, auto jakby ciut zakopci ale nie tak jakby turbina padła, mówi że przy takich objawach i syczeniu w francuskich dieslach z regóły okazuje się być rozszczelniona chłodnica spalin...

chyba czas VAGa kupić ale to chwilę potrwa, może ma ktoś życzliwy z trójmiasta lub okolic i za piwko lub dwa by podłączył???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewnie chodzi o intercooler
dokładnie..

Efekt przegazówki przy odpalaniu narazie zanikł... za chwilę wyjeżdżam do pracy więc zobacze jak z ciągiem... mam nadzieje że nie będę miał problemów z wyprzedzaniem matizów itp...

......

Jednak przegazówka przy odpalaniu dalej jest, tylko chyba nie występuje na zimnym silniku..

chyba zamówię VAGa co polecacie do lapa bez COMa?? z forum wywnioskowuje ze viaken robi dobre, czy może cosik innego polecacie???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam.

ta "przygazowka" to prosty temat (jesli to jest to o czym mysle) - mozesz sam usunac i bez vaga - vag tylko wskaze ci blad sporadyczny (teraz niepamietam nr). sprawdz polaczenie elektryczne elektrozaworu odcinajacego paliwo - jest na gorze z tylu pompy wtryskowej - jeden kabelek. odkrec nakretke, oczysc i przykrec. jesli to nie pomoze wykrec caly elektrozaworzawor (musi byc czysto wokol, aby ci nic nie wpadlo do srodka pompy - konieczne) z pompy i oczysc czystym ON. ale mysle, ze po pierwszej opcji przejdzie. powodzenia i daj znac czy pomoglo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozszczelniona chłodnica spalin...
piotr1602 napisał/a:

pewnie chodzi o intercooler

dokładnie..

No... jeśli intercooler chłodzi ci spaliny, :shock: :shock: to jestem pełen podziwu, że auto daje radę jechać te 130 kph :!: :mrgreen: :mrgreen: :twisted:

BTW - osiągi wskazują na "notlauf" - może zaworek N65 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

daj znac czy pomoglo.

dzisiaj rano wstałem szybciej żeby przez to mulenie do roboty sie nie spóźnić odpaliłem niunię wyjechałem na prostą 1..2..3..4..5ka i 160 na placie, się usterka naprawiła sama... do wieczora samego jeździłem i narazie wszystko ok.. z tym elektrozaworem przy pompie to sobie to w sobotę sprawdzę, ale podejrzewam jednak że ew. może być coś z pedałem gazu, bo jak by byłą jakaś nieszczelność w układzie turbodoładowania to by jednak sie samo nie uszczelniło...

Vaga i tak kupie... bo z in 1 i airbag jeżdzę od dobrego miesiąca

[ Dodano: 2006-10-03, 00:18 ]

po podpięciu VAGa -

1237 - zawór odcinający paliwo -N109 uszkodzenie mechaniczne

575 - ciśnienie w przewodzie dlotowym różnica doregulowania - BŁĄD SPORADYCZNY

narazie skasowałem, pobujam się troche i zobacze czy pojawią się znowu

może ktoś wie gdzie ten zaworek schowany???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może ktoś wie gdzie ten zaworek schowany???

no on jest na pompie. pawlo już pisał u góry !!

Masz rysunek :

2323np6.jpg

Czasem się alarmy zakłada wykorzystując N109 :neutral:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1237 - zawór odcinający paliwo -N109 uszkodzenie mechaniczne

575 - ciśnienie w przewodzie dlotowym różnica doregulowania - BŁĄD SPORADYCZNY

co do zaworu N109 to juz wiesz gdzie jest (N109 to tez przekaznik, który jak zdechnie powoduje ze nie odpalisz furaka,to tak na przyszlośc ... ;-) )

co do 575 - pisales

przegazował pare razy coś syczy, auto jakby ciut zakopci

wiec stawiam na nieszczelnośc w dolocie... :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem te same objawy w mojej A4,

a kilka miesięcy wcześniej zaczęło się tak (mój post)http://www.a4-klub.pl/forum/viewtopic.php?p=129336#129336

100% zawór odcinający paliwo N109. opiłki zużywającego się palca zaworu powodowały przyblokowywanie się go i była mała dawka paliwa. ja kupiłem nowy i jest super ale podejrzewam, że przeczyszczenie go też będzie dobrym rozwiązaniem.

Obraz039.jpg

Obraz042.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...