Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Montaż zewnętrznej chłodnicy oleju- co i jak?


olovski

Rekomendowane odpowiedzi

siemka

szukalem ale nie znalazlem nic w temacie

ten moze rozwieje wszelkie watpliwosci

ktos gdzies cos pisal ale nie moge znalesc

panowie jak wyglada montaz zewnetrznej chlodnicy oleju na bazie silnika ATJ/AJM chodzi o ogolne PD

w silnikach ze zwyklym filtrem nie ma problema ale w PD jest obudowa i nie bardzo wiec jak to ogarnac

wiadomo sa podstawki

http://allegro.pl/podstawka-podkladka-pod-filtr-oleju-mocal-3-4-unf-i1605807602.html

1605807602.jpg

ale jak sie to ma do podstawy w ori chlodnicy da sie to jakos zamontowac czy sa jakies inne patenty

nie wiem czy np. wpiecie chlodnicy w ktorys z wezy w ori podstawce bedzie mialo jakis sens czy konieczna jest wlasnie taka podstawa mocal

zastanawiam sie nad montazem czego takiego

http://allegro.pl/chlodnica-chlodniczka-oleju-kia-sorento-2-5crdi-i1631151778.html

http://allegro.pl/chlodniczka-chlodnica-oleju-toyota-avensis-2-0-td-i1638360855.html

http://allegro.pl/pajero-ii-mala-chlodnica-oleju-i1635002441.html

1635002441.jpg

chlodnica z Pajero II

chłodnica ma dł. całkowita 42cm, szerokość 12cm. grubość 5cm. mcowania 8cm.

mocowania sa wiec nie bedzie problemow z montazem

pozostaje problem wezy i wpiecia w uklad

i znow rodza sie pytania

chlodnice mocal maja przewody zakute i przykrecane do chlodnicy

w serii sa na zwyklych opaskach czy przy montazu w/w chlodnicy tez mozna zastosowac takie opaski czy jakos drastycznie wzrosnie cisnienie i musza byc wkrecane?

jeszcze jedno czy wielkosc tej chlodnicy ma jakies zasadnicze znaczenie

poza tym ze wiecej oliwy wejdzie

jest ustalony jakis przedzial pojemnosci takiej chlodnicy

wielkie dzieki za podpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś słabo szukałeś :)http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=127731.0;highlight=monta%BF+ch%B3odnicy

Wielkość chłodnicy ma znaczenie - musisz dopasować jaj wielkość do swojego silnika a mianowicie do ciśnienia oleju np. dla chłodnicy MOCAL 13-sto rzędowej na biegu jałowym powinieneś mieć 0.7 bara i przy 7000 rpm jakieś4,8 bara są to wartości dla silników benzynowych. Ciśnienie oleju ci nie wzrośnie po zamontowaniu chłodnicy jak będzie za duża to spadnie. Chłodnice mocal mają gwint BSP ( stożkowy ).

masz przykładową aukcje na ebay poczytaj:

http://cgi.ebay.co.uk/FORD-PUMA-RACING-MOCAL-13-ROW-ENGINE-OIL-COOLER-KIT-/150606711753?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item2310dc0bc9

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak tu jest montaz mocala ale w 90 konnej jest filtr oleju pod ktory mozesz dac podstawke

a jak pytam o montaz w ATJ/AJM/AWX gdzie jest obudowa chlodnicy i nie bardzo jest jak te podstawke wsadzic

no chyba ze ktos juz to ogarnal

widze ze Jaro4444 cos rezal ale brak info krok po kroku czy cos pilowal albo czy byly jakies inne problemy

no i on chyba zapodal wklad z AWXa pod obudowe o ile sie nie myle

Kowi czy te dwa elementy wystarcza zeby opchnac te podstawke w PD??

Wielkość chłodnicy ma znaczenie - musisz dopasować jaj wielkość do swojego silnika a mianowicie do ciśnienia oleju np. dla chłodnicy MOCAL 13-sto rzędowej na biegu jałowym powinieneś mieć 0.7 bara i przy 7000 rpm jakieś4,8 bara są to wartości dla silników benzynowych. Ciśnienie oleju ci nie wzrośnie po zamontowaniu chłodnicy jak będzie za duża to spadnie. Chłodnice mocal mają gwint BSP ( stożkowy ).

widze ze wkleiles juz z aukcji wiec nie ma potrzeby tam zagladac :P

hehe

wie ktos jak dobrac odpowiedzia pojemnosc do silnika 1.9TDI PD??

wystraczyloby zakuc przewody z jednej strony zeby wkrecic w podstawke a druga strona na chlodnice na opaskach jesli nie ma przeciwskazan

czy taka jak lapek zamontowal wystarczy? odpowiednik tego

- Chłodnica oleju: MOCAL 10 rzędowa o wym. całkowitych 210 x 77 mm, wym. rdzenia. 77x115x51mm (wys/szer/gr), pojemność 120ml

czy wieksza czy mniejsza??

co z mocowaniem przewodow w zew. chlodnicy czy przewody musza byc skrecane czy wystarcza opaski?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No widzisz gdybyś otworzył link z aukcji i poczytał to byś wiedział, że 13 rzędowa chłodnica wystarcza do chłodzenia oleju w samochodzie przeznaczonym na tor do 150 KM a na warunki drogowe do 200 KM. Więc 10 rzędowa w twoim przypadku jest wystarczająca no chyba, że masz 200 KM pod maską i doprowadzasz olej do wrzenia na torze :).

Lepiej mieć zakute przewody bo jak Ci opaska popuści to masz nagrodę główną :good: zatarty silnik

A jeżeli się nie mylę to kanapka ( ori chłodnica oleju ) jest taka sama jak w benzynie, którą powinno się usunąć wstawić podstawkę i dokręcić do niej filtr oleju a na przewodach płynu chłodzącego zrobić by-pass.

W twoim przypadku z tego co widzę po fotkach jakie znalazłem w necie wywalasz ori chłodnicę wkręcasz podstawkę wyjście na filtr zaślepiasz robisz by-pass na wężach od płynu chłodzącego podpinasz zakute węże do chłodnicy i podstawki -> job done.

Zresztą nie wiem co piszę bo jestem po silnej dawce browara :wink4::drunk:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No widzisz gdybyś otworzył link z aukcji i poczytał to byś wiedział, że 13 rzędowa chłodnica wystarcza do chłodzenia oleju w samochodzie przeznaczonym na tor do 150 KM a na warunki drogowe do 200 KM. Więc 10 rzędowa w twoim przypadku jest wystarczająca no chyba, że masz 200 KM pod maską i doprowadzasz olej do wrzenia na torze :).

wiec 10 rzedowa biorac pod uwage mocala 10 rzedowa

Szerokość rdzenia 115 mm.

Wysokość rdzenia 77 mm.

Grubość rdzenia 51 mm.

Pojemność 0.12 l.

wymiary moga byc rozne i rozna ilosc rzedow w chlodnicy zalezy jaka chlodnica sie trafi

co jest istotne to pojemnosc tak??

ma byc w granicy 120ml niezaleznie od ilosci rzedow jak przy 10 rzedowej z mocal-a ??

epiej mieć zakute przewody bo jak Ci opaska popuści to masz nagrodę główną :good: zatarty silnik

w ori sa nie zakuwane a trzymaja bedzie to mialo az taki wplyw ( bedzie wieksze cisnienie )?

z zakuciem od strony podstawki nie bedzie problemy ale z drugiej strony ( jak w przypadku chlodnicy z Pajero ) moga byc komplikacje bo tak weze sie zaklada i sciaga opaska :/

trzeba by cos wspawac

reszty nie czaje heheh :tongue4:[br]Dopisany: 28 Maj 2011, 23:48_________________________________________________sa fotki od lapek85

gdzie ktos wyrezal podstawke w takiej obudowie i chlodniczke zostawil w silniku PD

tylko czy byly z tym jakies problemy?

rgra9322cfa5d7dcd84425f.th.jpg

rgyea322cfa5d7dcd84425f.th.jpg

rgehr322cfa5d7dcd84425f.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz http://www.audiworld.com/tech/eng78.shtml może teraz coś wyczytasz - to jest do benzyny ale procedura ta sama będzie u ciebie.

Żeby zakuć przewody od strony chłodnicy musiałbyś rezać końcówki ale na opaskach też powinno trzymać założysz 2 sztuki :)

Co do pojemności chłodnic są różne 13 rzędowa 115(0,16) i 235 (0,26l) zależy na jaką trafisz grubszy rdzeń więcej oleju ci schłodzi byle byś nie zaszczepił 19 rzędówki a 100 ml oleju chyba nie robi większej różnicy.

Może nie było zaślepki pod podstawkę i dlatego została zostawiona ori chłodnica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz http://www.audiworld.com/tech/eng78.shtml może teraz coś wyczytasz - to jest do benzyny ale procedura ta sama będzie u ciebie.

Żeby zakuć przewody od strony chłodnicy musiałbyś rezać końcówki ale na opaskach też powinno trzymać założysz 2 sztuki :)

Co do pojemności chłodnic są różne 13 rzędowa 115(0,16) i 235 (0,26l) zależy na jaką trafisz grubszy rdzeń więcej oleju ci schłodzi byle byś nie zaszczepił 19 rzędówki a 100 ml oleju chyba nie robi większej różnicy.

Może nie było zaślepki pod podstawkę i dlatego została zostawiona ori chłodnica.

dokladnie 100ml roznicy nie zrobi

ale przynajmniej teraz wiem w jakich okolicach szukac bo sam rdzen moze byc niski i miec 5 rzedow a bedzie mial ponad 100ml pojemnosci

przegladam allegro i rozkminiam

dobrze bylo by trafic na chlodniczke do ktorej wlasnie wkreca sie przewody

niestety wiekszosc ma na opaski heh nawet A8 :blink: same opaski trzymaja przewod heh moze jednak nie jest konieczne na kutych przewodach :mysli:

wskaznik jest w aucie z temp. jak wezme podstawke od re5pecta to pod nia chyba idzie i czujnik cisnienia oliwy podpiac wiec jak cos pusci bede widzial na buziku

ale to tylko takie rozwazania

reasumujac szukam chlodnicy o pojemnosci 100-140ml co ogarnie temat auta na droge do 200KM

wedlug linku ktory podales oni tez zapodali weze na opaski

chlodnie mieli na nuple dlatego dokladali przejsciowki ale weze nie zakuwane tylko na opaskach

wiec temat powoli sam sie rozwiazuje

pozostaje kwestia podstawki od respecta w PD

czy wejdzie miedzy ori chlodniczke a obudowe wkladu filrta oleju czy rezanko??

niom i jak podpiac czujnik cisnienia oliwy w podstawce od re5pecta

trynity00 dzieki poki co duzo pomogles :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W aucie masz czujnik temp. oleju w tych podstawkach dostępnych w re5pect są różne konfiguracje możesz kupić tylko z dwoma wyjściami -> chłodnica lub 3 czy 4 z dodatkowymi czujnikami temp. i ciśnienia oliwy.

lapek85 zostawił ori chłodniczkę oleju więc ma teraz podwójne chłodzenie woda i powietrzem ( dołożonej chłodnicy ) jak widzisz zmieściło się. Prawidłowo ori chłodniczka powinna spoczywać w garażu.

Zapytaj w re5pect albo na allegro czy maja podstawkę którą można zaślepić od spodu by nie dokręcać filtra lub ori chłodnicy i tyle co ci do szczęścia potrzeba.

Jak masz 200 kucy to zapodaj sobie 13 rzędową 0.26 litra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak beda dwie chlodniczki chyba nie bedzie zle tak mysle

zapytanie wyslalem juz do re5pecta zobaczymy czy cos bedzie mial

wydaje mi sie ze taka zewnetrzna 120ml w zupelnosci wystarczy chce ja wrzucic przed chlodnice nad cooler

bedzie centralnie za grilem wiec chlodzenie bedzie dobre

trynity00

skladales juz taki zestaw?

na czym dokladnie to polega

rozumiem ze odkrecenie ori chlodniczki polega na odkreceniu w jej dolnej czesci tego plastikowego uchywtu

1623135436.jpg

po zdjeciu chlodniczki co dalej??

adapter

adapter.jpg

jak to wchodzi do obudowy gwintem zewnetrznym czy wewnetrznym??

ktora strona do obudowy a ktora w podstawke?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lapek ma inny filtr u siebie

bezposrednio przykrecany do podstawki wiec u niego nie bylo problemu

zdjecia wkleil ale nie pamieta z jakiego forum odnosnie podstawki w PD

wiec od niego chyba ze wiele sie nie dowiem bo u niego montaz byl troche inny

no chyba ze dowiadywal sie w temacie silnikow PD w co watpie :/

zostawienie ori chlodnicy nie bedzie mialo negatywnych wplywow wiec w zaleznosci od tego jak sie bedzie dalo zamontowac podstawke chlodnica zostanie lub nie

osobiscie wolalbym zostawic ori i tylko ja wspomóc dodatkowa zewnetrzna

duzo pisze ale chce wiesz miec to tak lopatologicznie napisane co jak gdzie :)[br]Dopisany: 29 Maj 2011, 14:10_________________________________________________w odpowiedzi na emial dostalem info

"Witam,

Należało by zakupić podstawkę z termostatem MOCAL

http://www.re5pect.pl/index.php?products=product&prod_id=200

Do tego adapterem chyba o gwincie 3/4" 16 UNF bo taki jest chyba gwint w

tych dieslach VAG'a

Tylko, że podstawka jest tylko na przewody olejowe. Podstawki nie

posiadają

wyjścia na czujnik.

Pozdrawiam.

Bartek.

WWW.re5pect.pl"

ktos moze potwierdzic to info o gwincie??

3/4" 16 UNF[br]Dopisany: 30 Maj 2011, 14:49_________________________________________________z innych zrodel pisza

Adapter filta oleju z 4 wyjściami pozwalający w łatwy sposób zamontować czujniki temperatury / ciśnienia oleju i inne . Występuje w 3 rozmiarach w zalezności od wymiarów gwintu:

OPOT - M18xP1.5 (07810): Opel/Vauxhall/Saab

OPOT - M20xP1.5 (07811): Citroen/ Honda/ Peugeot/ Renault

OPOT - 3/4UNF-16 (07812): Alfa Romeo/ Audi/ BMW/ Fiat/ Ford/ Nissan/ Opel/ Renault/

wiec wyglada na to ze da rade te podstawke zalozyc :)

adapterfiltra.jpg

i wpadnie taki zegarek

07643_2.jpg

instrukcja jest w zestawie wiec jak uporam sie z misja biksa od gwertego zabieram sie za chlodnice

mam juz chyba wszystkie info wiec dzieki :hi:

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doradźcie która chłodniczka byłaby bardziej odpowiednia do mojego silnika, aby olej miał optymalna temperaturę podczas jazdy:

http://allegro.pl/chlodnica-oleju-13-rzedowa-300-x-180-x-50mm-tuning-i1666189231.html

http://allegro.pl/chlodnica-oleju-13-rzedowa-250-x-175-x-42mm-tuning-i1666680198.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doradźcie która chłodniczka byłaby bardziej odpowiednia do mojego silnika, aby olej miał optymalna temperaturę podczas jazdy:

http://allegro.pl/chlodnica-oleju-13-rzedowa-300-x-180-x-50mm-tuning-i1666189231.html

http://allegro.pl/chlodnica-oleju-13-rzedowa-250-x-175-x-42mm-tuning-i1666680198.html

\

zapytaj na allegro jaka maja pojemnosci i bedziesz wiedzial ktora wybrac[br]Dopisany: 14 Czerwiec 2011, 22:08_________________________________________________

I jak tam montaz chlodniczki?zrobiles juz cos?

ja jeszcze nie wysraly sie amory z tylu i znow plany poszly w dal :/

kurwica mnie strzela mialy byc juz biksy i chlodniczka i lipa jest wielka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ta podstawka filtra podejdzie do PD?bo w moim avf chyba takie same rozwiazanie by trzeba zastosowac?ciekawi mnie tez jaki wplyw bedzie miala podstawka bez termostatu chodzi mi o warunki zimowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez mysle nad jakas chlodnica oleju bo mam problemy z temperatura :naughty: seria w AWX nie daje rady .Czekam jak cos wymyslicie :gwizdanie: bo ja myslalem i planowalem i na tym sie skonczylo :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w sumie

plan jest taki zeby znalesc chlodniczke o pojemnosci jak mocala czyli 120ml

weze nie problem montaz tez

pozostaje kwestia podstawki

i jak jest z tym termostatem??

czy jest lub bedzie konieczny

podstawki z termostatem maja tylko dwa wyjscia na odpiecie chlodniczki

te bez termostatu maja 4 wiec da rade podpiac i chlodnice i dodatkowy czujnik co za tym idzie dodatkowy zegar w kabinie :)

trzeba szukac info o termostacie czy jest potrzebny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moj kuzyn mowil ze niby nie trzeba bo zima poprostu pozniej sie otworzy termostat w chlodnicy nie wiem na ile to prawda.[br]Dopisany: 19 Czerwiec 2011, 14:52_________________________________________________A co z ta podstawka podejdzie pod filtr jak w moim avf?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak trzeba jeszcze ten adapter co na pierwszej stronie

miedzy obudowe a chlodniczke te ori

w sumie swoja chyba ori chlodniczke tez zostawie dodam druga

no chyba ze tez ktos zaleci ze lepiej ja wyrzucic i zaslepic podstawke ale nie mam narazie takich info

poki co zbieram jeszcze materialy co i jak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego uparliście się na chłodniczkę 120ml? Jak ma się w praktyce (do tych co zamontowali ją), daje radę bez problemu zbić temp do 90 - 100 st podczas szybkiej jazdy, bo jak dla mnie to ona jest za mała... Czy poza teorią ma to jakieś uzasadnienie w praktyce?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...