Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AVG] Szarpie mocno nagrzany, tylko w trakcie ruszania


maq

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Wiem, że tego tematu na forum jest pełno ale po przeczytaniu wszystkiego znalazłem więcej odpowiedzi niż mam palców do liczenia :decayed:.

Ogólnie mam takie objawy. Kiedy auto się mocno zagrzeje ( np. dzień jak dziś, na termometrze 33 stopnie ) jadę trochę w korku lub popylę po autostradzie zaczynają się problemy z ruszaniem. Trzeba bardzo umiejętnie puszczać sprzęgło żeby auto nie zaczęło szarpać. Nie ma innych niepokojących objawów uszkodzenia dwumasa. Wydaje mi się że na jedynce szarpie bardziej niż podczas ruszania do tyłu. Dzieje się to naprawdę tylko w tak gorące dni ( jak było 25 stopni to tak tego nie zauważałem). Sprzęgło bardzo wysoko bierze. Trzeba praktycznie całkiem zdjąć nogę żeby przestało brać, ale podobno ten typ tak ma mieć i to jest normalne( opinia z forum i ze spotu we Wrocku )

Czytając forum znalazłem:

1. dwumas

2. tarcza + docisk

3. plecionka

4. poduszki

5. korekcje

6 . Jeden użytkownik twierdzi że tak miał i przyczyną był przegub wewnętrzny

Ktoś może podpowiedzieć jak wykluczać te rzeczy? Wyczytałem w jakimś poście że aby sprawdzić dwumas to na ręcznym na półsprzęgle próbować ruszyć i tak trochę przypalić sprzęgło jak nic sie nie tłucze to nie jest to wina dwumasu tylko samej tarczy. Czy da się jakoś zdiagnozować uszkodzenie plecionki bez wymiany ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym obstawiał dwumas... kiedy byłeś na spocie ??? na ostatnim Cię nie widziałem.... :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ostatnio mnie właśnie nie było. Niestety nie pojawiam się zbyt regularnie ( jakoś raz na miesiąc może). Wtedy ktoś debatował że u niego w A4 bardzo ciężko sprzęgło chodzi i tak od słowa do słowa powiedziałem że moje łapie na samej górze to chłopaki powiedzieli że to norma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ostatnio mnie właśnie nie było. Niestety nie pojawiam się zbyt regularnie ( jakoś raz na miesiąc może). Wtedy ktoś debatował że u niego w A4 bardzo ciężko sprzęgło chodzi i tak od słowa do słowa powiedziałem że moje łapie na samej górze to chłopaki powiedzieli że to norma.

Mnie może nie być w niedzielę ale jak będę to zerknę i przejadę się :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

W miarę zużywania się sprzęgła zaczyna ono brać wyżej i stawiać większy opór bo łapki docisku "wstają" coraz wyżej i potrzeba więcej siły żeby je wcisnąć.

Docisk również się odkształca w trakcie eksploatacji z powodu temperatury co skutkuje właśnie szarpaniem przy ruszaniu.

Opcje są dwie:

Wymiana docisku i tarczy,jakiś 1000zł z robotą,

albo zamiana na jednomas,z 1z-eta powinien bez problemu podejść ,koszt podobny jeżeli znajdziesz tanio koło używane,lub jakieś 1500zł jeżeli kupisz komplet nówkę po promocji +robota.

Ja u siebie wymieniłem na jednomas ,żeby mieć już spokój a dwumas leży sobie w piwnicy chociaż jest dobry.

P.S.

Dwumas masz ok.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...