Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[INNE] A6 C5 2.5 Tdi AFB Spadek mocy jak jest gorąco


brontozaur

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Zaobserwowałem ostatnio dziwną sprawę, a mianowicie jak rano jadę do pracy auto zapierdziela aż miło, natomiast jak wracam po 15 to jest tak jak bym spadochron ciągną. Auto pali zawsze od kopa, zero dymków, różnica to tylko temperatura zewnętrza, po południu upał. Czy to może G2/G62? Czy coś innego?

Autko A6 C5 2.5 Tdi AFB

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nie masz żadnych usterek to wg mnie to norma. Seryjny cooler nie ma takiej pojemnosci zeby schłodzić gorące powietrze i mieszanka nie jest tak efektywna. Poza tym wysoka temperatura odczytywana z czujnika w dolocie powietrza powoduje działanie limiterów. Nie oczekuj ze auto bedzie tak samo przyspieszało rano przy 15st. jak w 30 stopniowe upały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nie masz żadnych usterek to wg mnie to norma. Seryjny cooler nie ma takiej pojemnosci zeby schłodzić gorące powietrze i mieszanka nie jest tak efektywna. Poza tym wysoka temperatura odczytywana z czujnika w dolocie powietrza powoduje działanie limiterów. Nie oczekuj ze auto bedzie tak samo przyspieszało rano przy 15st. jak w 30 stopniowe upały.

Nie oczekuje że będzie tak samo, ale wydaje mi się że taki poważny spadek mocy to jakaś przesada, poprzednie auto jakie miałem (też diesel z coolerem) nie było aż tak wrażliwe na różnicę temperatur, powiem dalej, nie było to prawie odczuwalne. Inaczej, według twojej teorii te auta nadają się tylko do północnej europy bo przecież jak taki grek czy turek miał by jeździć jak u niego dużo bardziej ciepło niż w polskce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie temperatura w dolocie przy tych 30c w czasie jazdy 50-150km/h była w granicach 37-40 C więc chyba ok ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

e dwa seryjne gówna

Zgodzę się że w A4 są małe gówna, u mnie jest jeden byk na środku

http://allegro.pl/intercooler-audi-a6-97-01-2-5-tdi-nowy-warto-i1631993133.html

oczywiście może być zapchany.

1. Jak się zabrać do czyszczenia dolotu,

2. czy da się bez grzebania określić

Sprawdziłem na postoju temp. z G2 i G62 i na zimnym wszędzie było ok. 33 stopni, na rozgrzanym też było blisko siebie, zatem zakładam że czujniki ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To kwestia IC, te dwa seryjne gówna nie dają rady :decayed:.U mnie to samo. Rada to FMIC

odpowiedź wytłuszczona:wink4: ,w pełni zgadzam się z kolegą Piotrek1500100900

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejrzałem dzisiaj dolot (część) wyjście z IC wygląda bardzo czysto, zero osadu czy nagaru, jak na 300 000 km to powiem że prawie jak nówka (poza delikatnym filmem na ściankach), ściągnąłem też rurę z fitra do turbiny i tam też błyszczy. W weekend rozbiorę jeszcze dojście do IC żeby mieć jasność.

Temperatura na dolocie dzisiaj była ok 32C, na zewnątrz 28, silnik 89, olej 95, na desce 89, paliwo 40, wydaje mi się że to dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...