McqL Opublikowano 7 Czerwca 2011 Opublikowano 7 Czerwca 2011 Witam wszystkich forumowiczów. Mam problem z moim autkiem. Wszystko się zaczęło w upalny dzień. Podczas jazdy w cyklu mieszanym nagle przestała mi działać klimatyzacja a podczas przyspieszania samochodu w okolicy obrotów 2000 poczułem 3 króciutkie szarpnięcia i spadek mocy auta. Następne dni to: raz wszystko ok, a raz spadek mocy i brak klimy. Dodatkowo odpalając samochód następnego dnia rano (w pełni zimny) okazało się, że samochodem "telepie" do momentu pierwszego przygazowania. Pierwszy pomysł - coś z turbiną. Okazało się, że jest ona w najlepszym porządku. Zacząłem szukać w klimatyzacji - okazało się, że jest pełna, jednak nie działa wentylator od klimatyzacji. Wymieniłem go na nowy (sprawny). Jednak po kilku testach i zabaw z VAGiem doszedłem do kilku wniosków. Podczas problemów z autem VAG pokazuje mi Coolant temperature w wysokości ok. 130 stopni Celsjusza.Gdy wszystko działa pokazuje mi temperaturę ok 70 stopni Celsjusza. Wariuje temperatura płynu chłodzącego na zegarach (już wcześniej zdarzało się jej skakać). Gdy VAG pokazuje 130 st. to zegary i kod 49 na klimatroniku ok. 90 stopni. Z kolei, gdy VAG pokazuje 70 st. to zegary (i klimatonik) 120 st. Dodatkowo od kilku dni pojawia się problem na pół FIS'ie sensor oil. VAG pokazał mi takie błędy: 17663 Czujnik temperatury płynu chłodzącego - zwarcie do masy brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY 562 Czujnik poziomu oleju przerwa lub zwarcie do plusa - BŁĄD SPORADYCZNY 1314 Sterownik silnika magistrala CAN brak sygnału - BŁĄD SPORADYCZNY Proszę mi poradzić, bo już zwariowałem. Czy te problemy wynikają z czujników do wymiany. Czy 3 czujniki (temp. oleju, temp. wody za silnikiem, temp. wody pod chłodnicą) są do wymiany, czy się mylę? Dodam jeszcze, że gdy letni silnik (odpalany ponownie po godzinie) pokazuje mi VAGiem temp. 130 to od razu załącza się wentylator klimatyzacji. Proszę o pomoc, bo już wariuje... Najlepsze jest to, że już mechanicy mówili mi tyle historii (pompa paliwa, turbina, wentylator), że zgłupiałem.. A co z tym telepaniem rano?
leoncjo Opublikowano 8 Czerwca 2011 Opublikowano 8 Czerwca 2011 Na początek zajrzyj do wtyczki czujnika temperatury, ewentualnie czujnik do wymiany. Resztą błędów póki co nie przejmuj się chyba, że po skasowaniu powrócą, w szczególności ten od czujnik oleju.
McqL Opublikowano 14 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 14 Czerwca 2011 Wymieniłem czujnik G62 i prawie wszystkie problemy ustały. Klimatyzacja działa bez zarzutów, nic nie szarpie przy 2000 obr/min, a ponadto gdy go z rana odpaliłem nie bujało nim jak wcześniej. Pojawił się z kolei inny problem (szczątkowo pojawiający się wcześniej). Temperatura na zegarach potrafi urosnąć do 120 stopni Celsjuasza (tak samo w kanale 49 Klimatronika; 51 kanał pokazuje 90 stopni). Ponadto gdy silnik jest zimny wywala mi błąd na pół FIS'ie "oil sensor" (dokładnie to jest narysowany "olej" i pisze obok sensor). Błąd jest na żółto. Na VAG'u w instruments 2 błędy. Czujnik G2 i G266. W bloku 3 (instruments) temperatura oleju w normie. Jak sobie poradzić z tymi fantami?[br]Dopisany: 09 Czerwiec 2011, 15:10_________________________________________________Rozmawiałem z kilkoma osobami i dostałem informację, aby sprawdzić wiązkę. Podobno wszystkie te czujniki są na tej samej wiązce. Niestety.. najbliżej sprawdzą mi ją w piątek/sobotę.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się