Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Wytarty wałek rozrządu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

w ciągu 60 000 km mam do wymiany już drugi wałek

auto: skoda superb 2002r 265000km

kupiona w 2010 z przebiegiem 180 000km

pierwsza wymiana wałka okolo 205000km

wtedy wymieniłem wałek, szklanki, i panewki. kolejność dokręcania i momenty nm książkowe

wczoraj wymieniałem uszczelkę pokrywy zaw.

i zobaczyłem ze wałek na pierwszym cyl. pierwsza krzywka od paska jest lekko starty tak jak poprzednio jednak zanim znowu wpakuje się w koszty chciał bym poznać przyczynę tej sytuacji

znajomy miał a4 z tym silnikiem z modem na 200KM i miał 300 000 km wylatane bez problemu

mechanik z kolei mówi ze ten typ tak ma

help

Opublikowano

A jaki olej jest w silniku? Panewki od wałka założone poprawnie bo tylko jedna z dwuch na koażde podparcie ma jeden otworek do smarowania.

Jak będziesz rozbierała to zobacz czy kanały olejowe nie są zatkane, najlepiej kompresor i dawaj ciśnienie w kanały. A przed rozkręcanie czegokolwiek wkręć zegar a głowicę i sprawdź ciśnienie oleju na zimnym i na rozgrzanym silniku bo może to być słaba pompa oleju.

Opublikowano

panewki chodzi ci o stopki wałka rozrzadu które sa kompletem do głowicy i sa rozwiercane na odpowiedni wymiar aby były zgrane ze soba.

z tym jest tak samo jak ze stopkami korbowodów - nie mozna ich przekładac do innego ani dekompletowac...

sprawdź cisnienie oleju bo moze byc na górze zbyt słabe - pompa oleju

lub wina oleju - co nie raz przerabialem w róznych silnikach róznych marek samochodów.

kolejna sprawą sprawdx czy sa zaslepki po bokach w wałkach od pompowtryskiwaczy - z obu stron powinny byc zaslepione. jesli wystrzeliły moze byc to spowodowane utrata cisnienia sparowania górnej czesci silnika.

Opublikowano

Nie pamiętam dokładnie bo w 2.0 L tdi jest zawur ciśniena oleju w głowicy a czy w 1,9 jest to nie pamiętam. Jak wyjmiesz zawór to dokładnie przeszukaj cała głowicę wewnątrz i pod wałkami w poszukiwaniu sroby na imbusa o średnicy jakieś 12mm, jak znajdziesz to wykręć i zobacz czy sprężyna jest cała i czy nie ma jakiegoś śmiecia z oleju bo może zawór się przyciąl i brak odpowiedniego ciśnienia ale na początek sprawdź to ciśnienie jakie jest rzeczywiście.

Opublikowano

no to sie porobilo. smarowanie ok wiec powodem najprawdopodobniej jest wytarte gniazdo 1 szklanki

nie ma ktoś moze na stanie niepotrzebnej głowicy do AWX-a z wałkiem i szklankami (pompki sa ok)?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...