dziki484 Opublikowano 9 Czerwca 2011 Opublikowano 9 Czerwca 2011 witam w ciągu 60 000 km mam do wymiany już drugi wałek auto: skoda superb 2002r 265000km kupiona w 2010 z przebiegiem 180 000km pierwsza wymiana wałka okolo 205000km wtedy wymieniłem wałek, szklanki, i panewki. kolejność dokręcania i momenty nm książkowe wczoraj wymieniałem uszczelkę pokrywy zaw. i zobaczyłem ze wałek na pierwszym cyl. pierwsza krzywka od paska jest lekko starty tak jak poprzednio jednak zanim znowu wpakuje się w koszty chciał bym poznać przyczynę tej sytuacji znajomy miał a4 z tym silnikiem z modem na 200KM i miał 300 000 km wylatane bez problemu mechanik z kolei mówi ze ten typ tak ma help
pieciajek Opublikowano 9 Czerwca 2011 Opublikowano 9 Czerwca 2011 A jaki olej jest w silniku? Panewki od wałka założone poprawnie bo tylko jedna z dwuch na koażde podparcie ma jeden otworek do smarowania. Jak będziesz rozbierała to zobacz czy kanały olejowe nie są zatkane, najlepiej kompresor i dawaj ciśnienie w kanały. A przed rozkręcanie czegokolwiek wkręć zegar a głowicę i sprawdź ciśnienie oleju na zimnym i na rozgrzanym silniku bo może to być słaba pompa oleju.
dziki484 Opublikowano 9 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 9 Czerwca 2011 olej to mobil do pd poskładane prawidło
SotoM Opublikowano 9 Czerwca 2011 Opublikowano 9 Czerwca 2011 panewki chodzi ci o stopki wałka rozrzadu które sa kompletem do głowicy i sa rozwiercane na odpowiedni wymiar aby były zgrane ze soba. z tym jest tak samo jak ze stopkami korbowodów - nie mozna ich przekładac do innego ani dekompletowac... sprawdź cisnienie oleju bo moze byc na górze zbyt słabe - pompa oleju lub wina oleju - co nie raz przerabialem w róznych silnikach róznych marek samochodów. kolejna sprawą sprawdx czy sa zaslepki po bokach w wałkach od pompowtryskiwaczy - z obu stron powinny byc zaslepione. jesli wystrzeliły moze byc to spowodowane utrata cisnienia sparowania górnej czesci silnika.
pieciajek Opublikowano 9 Czerwca 2011 Opublikowano 9 Czerwca 2011 Nie pamiętam dokładnie bo w 2.0 L tdi jest zawur ciśniena oleju w głowicy a czy w 1,9 jest to nie pamiętam. Jak wyjmiesz zawór to dokładnie przeszukaj cała głowicę wewnątrz i pod wałkami w poszukiwaniu sroby na imbusa o średnicy jakieś 12mm, jak znajdziesz to wykręć i zobacz czy sprężyna jest cała i czy nie ma jakiegoś śmiecia z oleju bo może zawór się przyciąl i brak odpowiedniego ciśnienia ale na początek sprawdź to ciśnienie jakie jest rzeczywiście.
dziki484 Opublikowano 10 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 10 Czerwca 2011 no to sie porobilo. smarowanie ok wiec powodem najprawdopodobniej jest wytarte gniazdo 1 szklanki nie ma ktoś moze na stanie niepotrzebnej głowicy do AWX-a z wałkiem i szklankami (pompki sa ok)?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się