Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL] Problem z ABS po wymianie tarcz ale inny niż u wszystkich!


pkowal007

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

wiem, że podobne problemy były poruszane już milion razy ale mój jest troszkę inny, bardziej złożony. Mianowicie 3 tygodnie temu wymieniłem wszystkie tarcze i klocki na nowe. Podczas wymiany wszystko szło dobrze ale do pewnego momentu. Nowe tarcze nie miały na sobie takiego pierścienia (kółka z ząbkami) od ABSu. Musiałem więc wybić ten pierścień ze starej tarczy i wcisnąć na nową. Przy wybijaniu jeden pierścień pękł :confused4: Zespawałem go i ładnie oszlifowałem i udało się go wcisnąć. Po zapaleniu samochodu wszystko było ok do pewnego momentu.

1. Najpierw podczas hamowania (i tak jest do tej pory), tak przy 20-10 km/h czułem na pedale takie bzyczenie. Tak jak by się załączał ABS ale oczywiśćie nie jest to odczuwalne na kołach. Jest to dość mało przyjemne uczucie za każdym razem w korku czuć takie wibracje. W dodatku strasznie to słychać:/

2. Ostatnio podczas jazdy zapaliła mi się kontrolka ABS plus wielki wykrzyknik na wyświetlaczu ((!)) Zatrzymałem się, zgasiłem samochód i wszystko wróciło do normy, ale nie na długo. Na 2 dzień do samo. A teraz nie pomaga już gaszenie, wykrzyknik zapala się zaraz po odpaleniu bryki :confused4:

Panowie orientujecie się co jest powodem? Czy to ten pierścień? Ta czujka jest tak dokładna, że ten mały spaw jej przeszkadza i komputer wariuje?

Można w ogóle dostać sam taki pierścień? Czy po szrotach musie się bujać?

Będę wdzięczny za każdą podpowiedź w tym temacie :hi:

Audi B5, 1.9 TDI, 110 KM, 96r. (nie mam czujników klocków)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tam czujnik niemal dotyka tego pierścienia co za tym idzie nie jestes w stanie idealnie tego zespawać. I podejrzewam że stąd ten bład. Nie orientuje sie jak jest z nowymi pierścieniami ale na szrocie na pewno znajdziesz i za śmieszne pieniądze Ci sprzedadzą jakąś cienka(zuzytą) tarcze i wyjmiesz sobie pierścień

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra, nie ma co w sumie dumać w tym momencie. Ubieram się i jadę na szrot. Jak wymienię to kółeczko to dam znać czy coś się poprawiło.

Pozdr.!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra, nie ma co w sumie dumać w tym momencie. Ubieram się i jadę na szrot. Jak wymienię to kółeczko to dam znać czy coś się poprawiło.

Pozdr.!

:good:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najpierw podłącz vaga bo wcale nie jest powiedziane że to ten pierścień jest winny :cool1:

może czujnik przedniego koła jest niewyregulowany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj też czujnik wyjąć i włożyć bo może się delikatnie przesunął i źle mierzy prędkość tego koła. U mnie tak było po wymianie z jednym kołem i też przy prędkości ok 10 km/h załączał się ABS i kontrolka na desce, na VAG-u wyszło że jedno koło pokazuje inną prędkość niż reszta. Wyjęliśmy czujnik przeczyścili i włożyli z powrotem i po problemie było nawet koła nie ściągałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ehh, byłem na dwóch szrotach i nie dostałem tego pierścienia. Kiepsko...

Kolego mówisz nowe pierścienie się zakłada - ok, może i racja ale gdzie to można dostać? Nigdzie tego nie widziałem:/

czujnik przedniego koła? a gdzie tam jest czujnik? w jaki sposób się go reguluje? poprzez podłączenie vaga?

Wskoczę jeszcze na kanał i sprawdzę te czujki tylne tak jak mówicie. Może tam się coś rzeczywiście przesunęło...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem zdecydowanie pierścień który spawałeś albo inny uszkodziłeś przy zakładaniu jest to ewidentny objaw braku sygnału przy hamowaniu i włącza się ABS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No Panowie problem rozwiązany! :naughty: Dla potomnych mających podobne mankamenty napiszę o co się rozchodziło...

Dodatkową zagwozdką było to, że przy szybszej jeździe coś mi *upsko latało na boki. Wtedy mnie olśniło. Zatrzymałem się, złapałem za koło i co się okazało? Luz jak tylko! Były źle dokręcone nakrętki od łożysk i całe koło wraz z tarczą miało luz przez co czujka od ABSu wariowała.

Dokręciłem łożyska i wszystkie problemy z bzyczeniem na pedale hamulca czy też zapalające się kontrolki minęły jak ręką odjął, a raczej kluczem :)

Tak więc spaw na moim pierścieniu nie ma na to wpływu. Jak komuś kiedyś pęknie przy wybijaniu taki pierścień śmiało możecie go zespawać. Z tym że z tyłu, nie między ząbkami. No i grunt to dobrze (ale nie za mocno bo się zaraz posypią!) dokręcić łożyska.

Pozdrawiam i dzięki za wszelką chęć pomocy! :notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny przypał w b5 tylko u mnie pierścień był pęknięty i rdza go troszke rozepchała i była szczelina ok 1mm i też na niskich prędkościach przy dochamowaniu abs dawał znać o sobie. Błędów na vagu nie było ale w blokach podczas wolnej jazdy było widać w którym kole szukać. Przy okazji wymieniłem tarcze a pierścień zespawałem :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...