Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Sprężyny standard


darasajjj

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Przymierzam się do zmiany zawieszenia na standardowe.

Mam do Was pilne pytanie - chcę wymienić sprężyny na standard 1BA i tu pojawia się problem - ceny sprężyn do mojego 1.9TDI w ASO to koszt ~330zl/szt

Nie stać mnie obecnie na wydanie 1400zł na same sprężyny.

Pozostają zamienniki - i tu jest kolejny problem - nie chcę jeździć wozem drabiniastym :kwasny:

Jakie macie sugestie co do proponowanych zamienników? KYB? K+F? Być może ktoś montował już w 1.9TDI zamienniki - byłbym wdzięczny za poradlub ewentualne zdjęcia jak fura stoi.

Uprzedzając pytania mojego -30 nie chcę - dając kobiecie takie auto tylko płaczę :no: - pójdzie na sprzedaż całość (amory plus sprężyny) po wymianie na 1BA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie muszisz kupować nowych spężyn w ASO, używki z allegro tez bedą dobre. Znajdź uzywany komplet od 1.9 sedan 1BA i gedzie git :good: Amorki jak bedą kiepskie to zmienisz za jakiś czas :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w nowych zamiennikach będzie jeszcze ciężej dobrać twardość,

szukaj używek, pełno jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiedyś założyłem na przód oczko twardsze i przyznam, że minimalnie tak z pół centymetra przód wstał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jeżeli można to podepnę się pod temacik, bo mam podobny problem co kolega. Mianowicie kupiłem samochód ze sportowym zawiasem, wyglądał super ale w zimie miałem problemy z jazdą po Polskich drogach. Mieszkam w terenie górzystym więc często po prostu darłem podwoziem nie wspomnę już o koleinach śnieżnych. Autko sprawowało się idealnie ale na autostradzie.

Więc zamieniłem się z kolegą na sprężyny i wmontowałem do swojej 1BA. Amortyzatory zostały mi ze sportowego i auto teraz stoi bardzo wysoko aż nienaturalnie. Może ktoś z was ma doświadczenie w tym temacie i odpowie czy to jest wina ewidentnie za twardych amortyzatorów czy czegoś innego. Patrzyłem na tabelę sprężyn i amortyzatorów ale nie do końca jest to dla nie jasne jakie amorki powinny być pod 1BA. Proszę o pomoc, Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam, ze zalozyles sprezyny o kilka kategorii wagowych wyzej - stad samochod wstal.

Najlepiej gdybys odczytal z wlepki w aucie jakie masz oznaczenia dla sprezyn i nastepnie dobral sprezyny o odpowiednim numerze seryjnym (patrz na kolory na sprezynach).

Mi udalo sie kupic od kolegi z forum kpl uzywek ori do mojej kategorii za dobra cene.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tabliczki wynika, że oryginał był 1BA przód(OJJ)tył(OYJ), z oznaczeń kolorowych wynika że przód mam zgodny (niebieski, pomarańczowy, różowy) kategorii wagowej 9, natomiast tył mam (biały, różowy,różowy, różowy) kategoria 10. Czy powinienem mieć również 9? Czy to może mieć aż taki wpływ?

Na amorkach nie ma żadnych kolorów więc ciężko mi jest powiedzieć jakiej są kategorii. Myślę że jak poprzednik obniżał zawieche to amorki również zmienił. Więc teraz nie wiem, jeżeli zastosował najtwardsze amorki a ja teraz założyłem miękkie sprężyny, czy te amorki pracują prawidłowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pójdzie na sprzedaż całość (amory plus sprężyny) po wymianie na 1BA.

daj znać jak będziesz sprzedawał . Ja ostatnio byłem na badaniu technicznym i seryjna zawiecha (rocznik 2004) jest w stanie idealnym . w szoku byłem :mysli:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...