luc Opublikowano 21 Czerwca 2011 Opublikowano 21 Czerwca 2011 Witam! hi Panowie mam problem w swoim b8 2.0tdi 143km cag, przebieg 147k. Auto zakupione w marcu tego roku.[22 kwietnia wymiana, oleju, filtrów lącznie z paliwa w ASO] Kolega zwrócił mi uwagę, że lekko kopce po przyłożeniu gazu na maxa( na czarno). Po jakiś 2 miesiącach sam miałem okazje to zobaczyć, nie kopciło lekko tylko była już duża chmura. Jadę sobie, a tu nagle zapala się kontrolka dpf . Pojechałem więc na obwodnice by wypalić filtr, jeszcze dobrze nie wjechałem i auto przeszło w tryb awaryjny (kontrolka świec i silnika), wiadomo auto zmulone, 20% mocy. Na drugi dzień auto u mechanika. Komputerowo nie dało rady przetkać filtra, więc go rozebrał. DPF tak zasyfiony, że podobnego w życiu nie widział, auto chyba było jeżdżone na 1k obrotów na 6 biegu non stop:) Postanowiliśmy spróbować przeczyścić chemicznie. Niestety nie pomogło, nic nie przedostawało się przez filtr, na dodatek okazało się, że dpf jest zasyfiony OLEJEM (padła teoria, iż mógł być przelany olej -ponad maxa). Dwie opcje: wymiana dpf lub wycięcie. W aso 5k+800 robota, używki chyba nie ma sensu zakładać bo mogę mieć z nią zaraz ten sam problem. Ok wycinamy. Po złożeniu auta egr podobno zaczął przepuszczać wodę ... Teraz szukam egra, auto w trybie awaryjnym pojedzie w piątek do tunera na programowe usunięcie dpfa i od razu chciałbym zrobić jakiś chip pod 180 kucy (PRZY ZAŁ. ŻE AUTO SPRAWNE) Problem jest taki, że coś spowodowało zasyfienie filtra, przedostanie się oleju i kopcenie na czarno!! NA luzie po dodaniu gazu i obrotach 3k nic nie kopci, jedynie przy obciążeniu. Miał ktoś podobny problem? Aha dodam, że dpf został wycięty z katalizatorem... wallbash Proszę o refleksje/ wymianę doświadczenia użytkowników 2.0tdi na CRerze
Gość mmcv Opublikowano 22 Czerwca 2011 Opublikowano 22 Czerwca 2011 podpinam sie zeby sledzic temat :naughty: mnie tylko zastanawia jedna rzecz co to znaczy ze EGR przepuszcza wode ? Nie wiem co mial na mysli ten mechanik mowiac Ci to ... EGR nie ma wody tylko wpadaja do niego spaliny (w ktorych jest H2O ), ktore przed dotarciem do EGR sa chlodzone przez plaszcz wodny woda z ukl chlodzenia . Czy tzn ze ten uklad jest rozszczelniony i razem ze spalinamy dostaja sie znikome ilosci plynu chlodniczego ??? Ktos moglby to wyjasnic ?
AndyN Opublikowano 22 Czerwca 2011 Opublikowano 22 Czerwca 2011 Inna epoka, wiem: w moim paździerzu EGR [a dokładnie rurka EGR] jest chłodzona wodą
Gość mmcv Opublikowano 22 Czerwca 2011 Opublikowano 22 Czerwca 2011 Inna epoka, wiem: w moim paździerzu EGR [a dokładnie rurka EGR] jest chłodzona wodą no tak o tym pisalem , chodzi o to zeby schlodzic spaliny wiec moze ta rurka puszcza wode z ukl ...tylko dziwne ze nie ubywa jej , widocznie bardzo malo jej puszcza metoda Chinska :naughty: po kropelce :polew:
wojtekce Opublikowano 22 Czerwca 2011 Opublikowano 22 Czerwca 2011 patrzcie co się dzieje z DPF jak płyn chłodzący dostaje się do spalin
Gość mmcv Opublikowano 22 Czerwca 2011 Opublikowano 22 Czerwca 2011 patrzcie co się dzieje z DPF jak płyn chłodzący dostaje się do spalin ale to chyba w przypadku jak uszczelke spod glowicy wydupi :gwizdanie:
wojtekce Opublikowano 22 Czerwca 2011 Opublikowano 22 Czerwca 2011 patrzcie co się dzieje z DPF jak płyn chłodzący dostaje się do spalin ale to chyba w przypadku jak uszczelke spod glowicy wydupi :gwizdanie: dokładnie
luc Opublikowano 22 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 22 Czerwca 2011 PAnowie pytanko, jakie oryginalne oznaczenie katalogowe ma EGR do mojego silnika?? Spotkałem się już z: 03L131501 L 03L131501 D 03L131501 G różnią się tylko (albo aż ostatnią literą) w ASO nie udzielą mi odpowiedzi,vin to: WAUZZZ8K49N015234[br]Dopisany: 22 Czerwiec 2011, 15:41_________________________________________________Mała aktualizacja, przepuszczanie/branie płynu chłodniczego nie jest spowodowane zaworek egr, tylko chłodnicą ukladu recyrkulacji spalin egr, obecnie jestem na etapie jej kupna.
luc Opublikowano 22 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 22 Czerwca 2011 chyba mało kto ogarnia takie problemy
Gość mmcv Opublikowano 22 Czerwca 2011 Opublikowano 22 Czerwca 2011 Mała aktualizacja, przepuszczanie/branie płynu chłodniczego nie jest spowodowane zaworek egr, tylko chłodnicą ukladu recyrkulacji spalin egr, obecnie jestem na etapie jej kupna. czyli chodzi o to o czym mowilem :tongue4: niech mechanik mowi po polsku nastepnym razem
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się