Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AEB] Problem VAG/ Proszę o analizę logów


Houdini

Rekomendowane odpowiedzi

I to moze byc przyczyna wszystkich tych anomali?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zanim cokolwiek kupisz-sprawdź nieszczelności,bo jeśli jest gdzieś dziura-przepływka źle mierzy i dane ECU są sfałszowane i sonda źle podaje wartości do adaptacji,po korektach w bloku 032 powinno być widać :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedz mi czy przy swapie zmieniales sondy ? Katalizator jest ?

Zrob jeszcze statyczne logi na zimnym silniku najlepiej po nocy - zobaczymy jak ecu steruje sonda

i pozniej statyczne na cieplym silniku - zobaczymy jak sobie sama radzi, ale moim zdaniem zaginela w akcji :decayed:

U mnie blad nastawnika przepustnicy wplynal na sonde bo zawieszala sie po ponad 1.0 V po wymianie przepustnicy zaczela pracowac w granicach normy.

No to zabieraj sie za rozbieranie wezykow i zdaj relacje z logami sondy i przeplywki. Przedmuchaj wszystko chodz pewnie to zrobiles robiac swapa. :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swapa robiłem jakieś półtora roku temu. Wydech jest od 1.8t do mniej więcej łącznika na środku, także pierwszy kat zaraz za kolektorem jest od turbo, a za łącznikiem już jest stary wydech od zwykłego 1.8. Sondy jak się nie mylę były zmieniane. A które logi zrobić na statycznym do sondy bo jak pisałem kabel mam od niedawna więc dopiero wdrażam się w temat :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie same logi jak wczesniej robiles. 002,007,025

Jesli chodzi o sonde to zrob statyczne tak jak wczesniej pisalem, dowiemy sie cos wiecej o sondzie.

Jak rozbebeszysz dolot do turbiny, rurki, laczniki, i inne takie to sprawdz ogolnie wszystkie, DV polaczenia, przepustnica, chodz jak robiles swapa to watpie zebys wsadzal jakies stare kable nooo alee...

I po tym przegladzie poprosimy jeszcze raz logi dynamiczne, 3 bieg, od 1.500 obr do odciecia albo chociaz do 5.500 ~6.000 obrotów.

Bo tutaj przeplywka albo ma ostatnie oddechy to do tego lambda ma jakies fazy albo zdechla ( ile Tobie pali ? ) nie masz klopotow z obrotami, zchodzenie z wysokich obrotow albo na jalowym ?

N75 tez jak by w miejscu.. :mysli: Opisz jak sie zachowuje samochod, jak przyspieszasz, szarpie ? Przy jakich obrotach ? czy w ogole totalny bez moc ?

Temp. silnika lapie dobrze ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

007,025

i co te logi Ci powiedzą :cool1: kąt wyprzedzania zapłonu to 020 :gwizdanie:

Jesli chodzi o sonde to zrob statyczne tak jak wczesniej pisalem, dowiemy sie cos wiecej o sondzie.

statycznie i co one powiedzą ? adaptacja następuje po kilku minutach jazdy,bo na postoju ECU nie adaptuje wartości
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

007,025

i co te logi Ci powiedzą :cool1: kąt wyprzedzania zapłonu to 020 :gwizdanie:

Jesli chodzi o sonde to zrob statyczne tak jak wczesniej pisalem, dowiemy sie cos wiecej o sondzie.

statycznie i co one powiedzą ? adaptacja następuje po kilku minutach jazdy,bo na postoju ECU nie adaptuje wartości

A po co nam tu kat wyprzedzenia zapłonu ? Mamy tutaj jakis problem z zapłonem ? :gwizdanie:

Nie uwazasz ze kanal ktory pokazuje nam w jakich wartosciach biega sonda ( 007 ) bedzie najbardziej trafnym niz kat zaplonu w diagnozie owego bledu sondy ?

Owszem jak go zalewa to rowniez beda rozne wskazania sondy tak jak i jak za duzo powietrza niz paliwa to rowniez inne wskazania sondy, ale z wczesniejszych logow wynika ze probkowanie V wynosi 0.000.

Sonda pracuje dopiero po uzyskaniu odpowiedniej temp. nie pamietam dokladnie jakiej, ale prace sondy tutaj nie bede wyjasniał. Przy zimnym silniku to ecu steruje sonda.

Jesli sie myle to prosze mnie poprawic bo moze myle sie. :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm z logów podejrzewam zepsuty N75 lub gdzieś jest nieszczelność i sprawdź ile ci pompuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A po co nam tu kat wyprzedzenia zapłonu ? Mamy tutaj jakis problem z zapłonem ? :gwizdanie:

no a po co mu każesz robić 025?

Jesli sie myle to prosze mnie poprawic bo moze myle sie.

pracę sondy obserwujesz po kilku minutach jazdy,bo nawet jeśli niedomaga-pracę w trybie adaptacji zobaczysz podczas jazdy a nie na postoju

dla benzynowych silników robi się 003 przepływka,

020 zapłon

032 korekty sondy

i mierzysz ciśnienie-jeśli te wartości się pokrywają(kierując się doświadczeniem w logach)-można określić z dokładnością,gdzie jest problem-jeśli wartości z przepływki są w granicach normy,doładowanie też,nie ma korekt na zapłonie,a są korekty na lambdzie-wystarczy zrobić test,odpinając przepływkę i pojeździć trochę-będzie wiadomo,że sonda jest do wymiany-jak wartości się nie zmienią,lub pozostaną dodatnie,a także wyskoczy błąd o składzie zbyt bogatej mieszanki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem o logach 007 dla sondy

Logi z 025 dla N75 bo gdy ogarnie przewody i dolot to zeby zrobil dynamiczny.

Nie wiem czy miałes AEB wczesniej ale z przeplywki to 002, albo to zalezy od VAG-a.

Moim zdaniem na 007 rowniez widac korekte sondy i mowie w tym przypadku bo tutaj mamy martwice korekty sondy ( 0.000 )

Ja jak mialem za bogato to sprawdzilem 007 po odpaleniu zimnego silnika bylo widac ze dobrze pracuje, ale po nagrzeniu dawala ostro ponad 1.00 V

domjenick - napewno masz racje i chyle czoło bo o zapłonie i zagranie wartosci sondy i do tego wartosci cisnienia doladowania do jednej kupy to ja nie mam pojecia, ale z checia naucze sie :decayed:

Czekamy na informacja autora tematu. :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem na 007 rowniez widac korekte sondy i mowie w tym przypadku bo tutaj mamy martwice korekty sondy ( 0.000 )

to nam tylko powie czy sonda dział/niedziała,ale jeśli niedomaga-trzeba ją i tak sprawdzić pod względem korekt

domjenick - napewno masz racje i chyle czoło bo o zapłonie i zagranie wartosci sondy i do tego wartosci cisnienia doladowania do jednej kupy to ja nie mam pojecia, ale z checia naucze sie

Damian-tu nie chodzi o udowadnianie,kto ma rację-trzeba wytłumaczyć w najprostszy sposób,jak to sprawdzić,bo jeśli kupi sondę,za ileś tam miedziaków,a okaże się ,że problem pozostał z powodu nieszczelności-to chyba lepiej mu sprawdzić pod tym względem :wink4:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początku dziękuję za wszystkie rady :hi: Ale szczerze to już się pogubiłem w tym wszystkim :) Wiem że ilu znawców tyle teorii, no ale trudno :) Zaraz zabieram się za rozbieranie przewodów i sprawdzam szczelność. Lo-buz jak miałem robionego swapa to jeździłem na TIRach więc nie miałem zbytnio możliwości kontrolowania co się dzieje z samochodem bo ciągle byłem w trasie. Dostałem za drobne pieniążki ćwiartke passata z tym silnikiem, i zostało przełożone wszystko, łącznie z kablami, więc pod maską ogólnie to ładnie nie wygląda - kable powiązane są taśmą izolacyjna, brak osłon, ogólnie syf, no ale też nie mam czasu zbytnio się za to zabrać. Wydech jak już pisałem jest do połowy od turbo. Jest pierwszy kat zaraz przy sondzie i kolektorze, następny jest usunięty. Wczoraj miałem okazję wjechać na chwilkę na kanał żeby na szybkiego zobaczyć jak to wygląda od spodu i ku mojemu przerażeniu silnik od strony turbo jest zachlapany olejem :/ Z racji że wszystko jest uje...ne to nie byłem w stanie stwierdzić skąd to. Dziś jak będę sprawdzał węże to od razu wyczyszczę i może się dowiem.

Dodatkowo okazało się że mam ok 5 mm luzu na lewej półośce, czyli prawdopodobnie przegub wewnętrzny - co jest wyjaśnieniem wibracji.

Ogólnie zaczynam być coraz bardziej zdołowany - to popsute, tamto popsute...wszystko popsute. Kur...

Jeśli chodzi o zachowanie auta - na zimnym idzie ładnie, ale jakby mniej mocy miał do 3000. Potem jak turbo łapie to wciska w fotel. Jak się nagrzeje to ma momenty że przerywa przy przyspieszaniu, ale rzadko. Pali hmmm chyba raczej duuużo. Ostatnio za 50 zl zrobiłem 60 km...

Dosyć obszerna wiadomość no ale trzeba komuś ponarzekać bo kobieta nie chce słuchać :) Dobra powoli zabieram się do rozbierania. Wish me luck :)[br]Dopisany: 06 Lipiec 2011, 13:20_________________________________________________Dolot rozebrany i mam nadzieję że znalazłem problem. Wąż gumowy łączący turbo z ic ma dziurkę. Teraz tylko coś ładnego na szrocie znaleźć. Chyba że któryś z kolegów ma na zbyciu za czapkę drobnych :)

IMAG0095.jpg[br]Dopisany: 06 Lipiec 2011, 15:19_________________________________________________Właśnie wyjeżdżam po rurę. Później montaż i logi. I właśnie ponownie w tej sprawie. Jakie logi statyczne, jakie dynamiczne? Bo już się pogubiłem i chciałbym wiedzieć jakich potrzebujecie aby mi pomóc :)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja uważam,że statyczne nic nie mówią konkretnego w benzynie-002,lub 003 przepływka,032 sonda-logi rób na benzynie,na rozgrzanym,032 po prostu po kilku minutach jazdy powiedz,jakie korekty są,będą tylko 2 kolumny-więc się nie pomylisz :wink4:

powinny być jak najbliższe 0,np 0,8% i 1,2% :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rura wymieniona, delikatnie odczuwalna poprawa, no i od razu logi. Tylko hmm przy 032 pokazuje N/A, nie wiedzieć czemu :mysli:

Log (0 - 002,007,025)

Log (1 - 002,003,032)

No i co szanowni koledzy na to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepływka w sumie moze jeszcze byc, jak bys wymienial filtr powietrza to ja przedmuchaj.

Sonda, tutaj moim zdaniem nic nadal nie wiem, wiem tylko ze jest w samochodzie i oscyluje, ale jak to ciezko powiedziec, urywa sie powyzej obrotow tak jak pisales ze blad wyskakuje po wysokich obrotach.. U mnie na wyokich obrotach wskazuje max wartosci, a czy schodzi nizej to nie wiem bo to dynamiczny.

Pewnie ze na 032 nic nie bedzie bo to AEB a tam nic nie ma, bylo nizej zejsc do wskazan kata wyprzedzenia zaplonu, chyba 019.

N75 tez do sprawdzenia, na pol gwizdka pracuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm dzięki za radę. Jutro przeczyszczę n75, po czym wrzucę logi. Co do sondy to chwilę temu miałem błąd 16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit

P0130 - 35-10 - - - Intermittent, więc też może nie być pierwszej jakości. A co do filtra to chyba należy mu się wymiana bo dziś jak sprawdzałem to trochę się z niego wysypało. A czy po odłączeniu przepływki trzeba ją jakoś adaptować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

. A czy po odłączeniu przepływki trzeba ją jakoś adaptować?

nie :wink4:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepływka przeczyszczona, a przynajmniej próbowałem jakimś preparatem do przepływek co by nie dotykać niczego, filtr powietrza nówka :) N75 też przeczyszczona, ale zauważyłem że jak dmucham i zatykam wszystkie wyjścia to gdzieś na lewo leci powietrze(przed i po złożeniu), więc albo wymiana albo tak powinno być :mysli: No i tak jakby milej chodził silnik. No ale jeszcze logi. Nie wiedziałem które więc zrobiłem te co wcześniej + 019.

Log (0 - 002,003,019)

Log (1 - 002,007,025)

Czekam na diagnozę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mym zdaniem jest ok tylko ta sonda do wymiany lub sprawdzić przewody

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli tylko sonda? Myślałem że będzie gorzej :) Jeszcze sprawdzę przewody, ale wydaje mi się że są ok. Dzięki wszystkim za pomoc :notworthy: A czy jest jakaś stronka gdzie można ogarnąć logi? Co każdy oznacza i jakie wartości powinny mieć? Oraz co może być przyczyna nieprawidłowych wartości?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...