Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AEB] Problem VAG/ Proszę o analizę logów


Houdini

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jakiś czas temu miałem robionego swapa z 1.8 na 1.8t z anglika. Problem pojawił się przy zegarach - immobilajzer, więc jakiś magik wsadził jakąś magiczna puszkę i przełącznik, dzięki któremu zegary zostały, a działa w następujący sposób:

poz 1. mogę włączyć silnik, zero odczytu VAGiem

poz 2. odczyt VAGiem, po uruchomieniu od razu gaśnie :(

I teraz pytanie. Czy da się coś z tym zrobić? Chciałem zrobić analizę błędów ale nie wiem jak dojść do tego żeby działał i silnik i VAG :confused4:

Dodam jeszcze że nieodłączny błąd to:

17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer

P1570 - 35-00 - -

[br]Dopisany: 01 Lipiec 2011, 20:03_________________________________________________Problem w pewnym stopniu rozwiązany - wystarczy włączyć działanie silnika, a po odpaleniu przełączyć na VAG'a. Silnik nie gaśnie i można spokojnie działać :) Temat do zamknięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prawdopodobnie gośc nie potrafił przekodować Ci immo to wsadził emulator immo który odpina immo przez złącze obd2 ( nie koniecznie przy wtyczce ) masz zajęty port tym emulatorem więc nie mozesz się połączyć jak odepniesz emulator to nie odpalisz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie facet zajmuje się alarmami i mówił że ktoś już kiedyś grzebał przy nim i spaprał sprawę i że nic innego nie mógł zrobić. Niezbyt fajnie no ale dobrze że doszedłem jak to ominąć i będę mógł zrobić logi dynamiczne, tylko jeszcze muszę przestudiować jak dokładnie się do tego zabrać bo kabel mam od wczoraj :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez vdcs nawet do tego nie podchodź . Przekodowanie immo to nie adaptacja przepustnicy jak zaczynasz zabawę z "kablem" to lepiej daj komuś 100 pln za przekodowanie żeby większego bałaganu w elektronice nie narobić .

aha i zmień faceta od alarmów bo ten poszedł po najmniejszej linii oporu - zlikwidował skutek a nie przyczynę . Jeżeli emulator immo łączy się z ECU i immo boxem to tak samo vdcs sie połączy i bedzie mozna zakodować immo . Gość po prostu się na tym nie znał i pocisnął Ci bajkę .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do immo nawet nie mam zamiaru się dotykać. Narazie jest jak jest, i tak zostanie :) Kabel wykorzystam do kasowania inspekcji, i sprawdzania błędów. A przy okazji może ktoś wie jakie logi zrobić dla ogólnego zarysu stanu silnika w przypadku 1.8T?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Idealny wątek. Nie wiem jak go mogłem przegapić. Wielkie dzięki. :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciekawe jak zrobisz logi na zgaszonym silniku ... :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak napisałem wcześniej - odpalam silnik na poz gdzie mogę to zrobić a gdy już pracuje to przełączam go na VAG'a. Mogę wtedy pracować na VAGu a silnik nie gaśnie. Tylko chyba coś źle zrobiłem bo właśnie wróciłem z odczytów, stosując się do powyższej instrukcji i niby wyszły mi logi ale są inne nazwy tabeli :confused4:

bez%2525C2%2525A0tytu%2525C5%252582u1.JPG

bez%2525C2%2525A0tytu%2525C5%252582u.JPG

Jakieś pomysły co spaprałem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wklejaj logi przez to http://vaglog.rtnet.pl i zloguj odpowiednie grupy 002, 007, 025 - ja przynajmniej logowałem te grupy aha i kręć powyżej 5000 rpm bo twoje logi kończą się na 4400

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm dziwnie się zachowuje - raz goni jak głupi, innym razem nie ma siły wjechać na delikatne wzniesienie, jeszcze innym do 3000rpm ślimak, a jak turbo się załączy to jakby się obudził. Coś go boli, nie wiem co i mam nadzieje że logi pomogą. Jak dziś troche % odejdzie to myślę że zrobie ponownie logi. Pozdrawiam :)[br]Dopisany: 03 Lipiec 2011, 10:33_________________________________________________Zrobiłem ponownie logi wg zaleceń kolegi. Czy to miało być coś takiego i można coś z tego wywnioskować?

Log (0 - 002,007,025)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile robiłeś logi z butem w podłodze na 3 biegu to twoja przepływka pokazuje jeszcze mniej niż moja a ja swoją podejrzewam o to ze jest walnieta. Niestety specjaliści od 1.8T jakby się zapadli :no:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile robiłeś logi z butem w podłodze na 3 biegu to twoja przepływka pokazuje jeszcze mniej niż moja a ja swoją podejrzewam o to ze jest walnieta. Niestety specjaliści od 1.8T jakby się zapadli :no:

niekoniecznie-najpierw trzeba by sprawdzić układ pod względem szczelności,poszukać,pomacać odmę-najprostszy i najtańszy sposób,potem przepływka na podmiankę i kolejne logi i porównanie :wink4:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie teraz mam kilka dni wolnego i chciałem sprawdzić szczelność ale niestety pogoda nie dopisuje więc niezbyt mam okazje. Ponoć na dniach ma się rozpogodzić więc sprawdzę wszystko i będę dawał znać co i jak. Póki co dzięki za wstępną pomoc :hi: Dodam jeszcze że profilaktycznie przeczyściłem przepustnicę, ale wciąż nic i dziś przy robieniu logów zauważyłem dosyć duże falowanie obrotów na jałowym i delikatnie dławienie nawet przy spokojnej jeździe. Martwię się czy to nie będzie turbo...może przeczyścić profilaktycznie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepływka swoja droga, ale sonda to w ogole jest w samochodzie ? :blink:

Charge pressure duty cycle 0-99% rowniez stoi w miejscu. zdejmii wszystkie weze, dolotu do turbiny i sprawdz szczelnosc bo tutaj cos dziwnie wyglada. :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aaa dobrze że kolega przypomniał. Kwestia sondy nie była poruszana więc mi z głowy wypadło. Błąd silnika:

16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit

P0130 - 35-10 - - - Intermittent

:gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aaa dobrze że kolega przypomniał. Kwestia sondy nie była poruszana więc mi z głowy wypadło. Błąd silnika:

16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit

P0130 - 35-10 - - - Intermittent

:gwizdanie:

sporadyczny błąd-obserwować co ile się pojawia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To od razu mogę powiedzieć że zauważyłem że przy osiągnięciu wyższych obrotów :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od razu widac po logach ze jakas zaczarowana ta sonda.

Sprawdzic polaczenie wtyczki, moze gdzies sie cos zagieło, albo gdzies byla laczona z 2 kablow. jak nie to wykrecic sprawdzic, spisac nr i szukac drugiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...