serko Opublikowano 3 Lipca 2011 Opublikowano 3 Lipca 2011 Ponieważ mam problem ze wskazaniami temp. silnika (skacze od 65 do 90 w ciągu minuty nawet, a czasem gdy zakończę jazdę i mam 65st, to gdy wyłączę silnik i i przekręcę zapłon to od razu rośnie w oczach do 90), wziąłem się za mały przegląd. 1) może termostat, o dziwo gdy silnik się nagrzewa to górna rura do robi się gorąca a dolna od termostatu nie, więc mój wniosek że termostat trzyma. 2) może czujnik temp. - pomierzyłem rezystancję ale ciężko mi ją zinterpretować 4 pinowy między 1 a 3 ma 530, między 2 a 4 1180, 2 pinowy ma 1420 to wszystko na zimnym silniku. Klimatronik na kanale 51 pokazuje temp jak na zegarach na 49 jest 0 i nie wiem czy w tym roczniku 1996 powinno być wskazanie temperatury czy prędkości bo są różne wersje. Klimatronik podaje też błąd 6.1 czujnik g110 czyli dwupinowy (silnik 1.6 arm) i mam zamiar zacząć od jego wymiany. Może moja wypowiedź była długa ale napisałem to wszystko bo może ktoś wyciągnie z tego inne wnioski i coś poradzi.
kred Opublikowano 4 Lipca 2011 Opublikowano 4 Lipca 2011 wymieni czujnik i jak sie powtorzy to bierz sie za termostat
szymon86_22 Opublikowano 4 Lipca 2011 Opublikowano 4 Lipca 2011 mi jak rosła temp na postoju to był termostat,,rosła nawet na zgaszonym''
serko Opublikowano 4 Lipca 2011 Autor Opublikowano 4 Lipca 2011 wymieniłem czujnik, ale znaczącej poprawy nie ma. Tak jak u kolegi rośnie tempratura jak silnik chodzi na luzie podczas jazdy spada i potrafi nawet po wyłączeniu silnika , gdy jest tylko zapłon przekręcony wzrosnąć od 65 do 90 w mgnieniu oka. Zabieram się zatem za termostat. Dzisiaj oglądałem na kanale dziada i dostęp do niego jest dość dobry. jest pod króćcem od spodu. Nie wiem tylko czy trzeba zdemontować to ramie przedniej poduszki czy da radę bez jego demontażu?
szymon86_22 Opublikowano 4 Lipca 2011 Opublikowano 4 Lipca 2011 u mnie termo sie otwierał w wrzątku zamykał po wyjeciu, oznaki niby ok (myślałem że sie wiesza) ale postanowiłem założyć nowy wahler do ADR 70zł i jak ręką odjął. Stary otwierał za wczesnie. A dostepność w twoim autku niestety nie jest mi znana,ale jak zaczniesz to i skończysz. powodzenia pozdrawiam
serko Opublikowano 5 Lipca 2011 Autor Opublikowano 5 Lipca 2011 Termostat wymieniony i jak ręką odjął problemy się skończyły. Trzeba było odkręcić ten pręt do poduszki z przodu. Niestety jedna ze śrub była w ciężko dostępnym miejscu. Po termostat jest pod skosem i nie szło dojść do jednej śruby. Nie wiem czy istnieje taki klucz oryginalny żeby ją odkręcić bez demontażu pompy wody ale za pomocą przerobionej nasadki 10mm, kawałka śruby i spawarki zrobiłem sobie klucz którym dałem radę to zrobić. Przez tą śrubę zajęło mi to godziny. Satysfakcja z wykonanej pracy bezcenna.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się