Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 1Z] Auto samo zgasło, falowanie obrotów


Krzysztof

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Auto brata, 2 tys km temu regeneracja pompy, wymiana N75. Dziś młody jechał i auto samo mu zgasło. Początkowo problemy z odpaleniem, później jak już odpalił to pochodził chwilę dobrze a po kilkunastu sekundach falowanie obrotów i gasł. Podpiąłem VAGa i oto błędy:

2 Faults Found:

01117 - Generator Terminal DF Load Signal

27-10 - Implausible Signal - Intermittent

01268 - Quantity Adjuster (N146)

17-10 - Control Difference - Intermittent

Udało się zrobić tyle logów:

Logi BS:

Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/xys.sikora_50760.html

Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/xys.sikora_50761.html

Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/xys.sikora_50762.html

Logi statyczne:

Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/xys.sikora_50770.html

Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/xys.sikora_50771.html

Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/xys.sikora_50768.html

Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/xys.sikora_50769.html

Poza dzisiejszymi objawami od zrobienia tej pompy nie działo się nic. Jakieś sugestie? Jechać do chłopa na reklamację?

[br]Dopisany: 05 Lipiec 2011, 19:41_________________________________________________Po skasowaniu błędów przejechał 4km do garażu bez problemów..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym jechał z reklamacją - usterka w nastawniku pewnie będzie się powtarzać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

reklamuj to czym prędzej bo to bardzo poważna spraw, ja obstawiam że zatarł się tłok rozdzielczy i dozator czyli pompa do wyrzucenia, po naprawie pompy to jest dużo bardziej prawdopodobne niż awaria nastawnika..no ale obym się mylił, jedz do niego i niech zdejmie nastawnik, sprawdź palcem czy tulejka w środku pompy przesuwa się bez otarć i czy nie ma rys na tym tłoku, jak będą niech ci daje drugą pompę albo przekłada dobry tłok rozdzielczy, nowy kosztuje 1750zł, przynajmniej tyle ja usłyszałem jak chciałem kupić.., a jak w pompie będzie ok, to nastawnik do czyszczenia i po problemie, spytaj czemu regeneracja pompy nie objęła czyszczenia nastawnika..

co dokładnie było naprawiane w pompie? tylko wymiana uszczelek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

reklamuj to czym prędzej bo to bardzo poważna spraw, ja obstawiam że zatarł się tłok rozdzielczy i dozator czyli pompa do wyrzucenia, po naprawie pompy to jest dużo bardziej prawdopodobne niż awaria nastawnika..no ale obym się mylił, jedz do niego i niech zdejmie nastawnik, sprawdź palcem czy tulejka w środku pompy przesuwa się bez otarć i czy nie ma rys na tym tłoku, jak będą niech ci daje drugą pompę albo przekłada dobry tłok rozdzielczy, nowy kosztuje 1750zł, przynajmniej tyle ja usłyszałem jak chciałem kupić.., a jak w pompie będzie ok, to nastawnik do czyszczenia i po problemie, spytaj czemu regeneracja pompy nie objęła czyszczenia nastawnika..

co dokładnie było naprawiane w pompie? tylko wymiana uszczelek?

W pompie wymienianie były uszczelnienia i coś jeszcze chyba.

Nastawnik był czyszczony przed robotą pompy bo szarpało autem. Czyszczenie raz ultradźwiękami(chyba) i raz mechanicznie.

Niestety mechanik będzie dopiero pod koniec przyszłego tygodnia bo jest na urlopie.

A jeszcze jedna sprawa Sztomel kiedyś wspomniałeś, że błąd zacisku na alternatorze może mieć powiązanie z szarpaniem i nieprawidłową pracą.. czy teraz to nie ma miejsca? Czy ten błąd + te logi wskazują jednoznacznie na nastawnik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W grupie 001 skacze dawka paliwa i wartość napięcia w nastawniku a to wskazuje albo na nastawnik albo flaków o których wspomniał ciahciah. Jeśli regeneracja polegała tylko na wymianie uszczelnień to pewnie mechanik i tak się wykręci od reklamacji mówiąc, iż zakres jego regeneracji nie obejmował roboty, która ma obecnie wpływ na te przypadłości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W grupie 001 skacze dawka paliwa i wartość napięcia w nastawniku a to wskazuje albo na nastawnik albo flaków o których wspomniał ciahciah. Jeśli regeneracja polegała tylko na wymianie uszczelnień to pewnie mechanik i tak się wykręci od reklamacji mówiąc, iż zakres jego regeneracji nie obejmował roboty, która ma obecnie wpływ na te przypadłości.

Rozumiem dzięki za rzeczowe odpowiedzi. Musimy czekać na mechaniora i niech działa. Jak by ktoś miał coś do dorzucenia w tym temacie to chętnie poczytam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie, ani statycznego kąta wtrysku nie ustawił jak należy ani dawki, źle to o nim świadczy, w tych logach jeszcze dynamiczny nastawiacz kata wtrysku źle działa, to może oznacza że rozrząd przeskoczył o ząbek lub w pompie układ nastawiacza kąta kaput, w każdym bądź razie już wiesz co należy sprawdzić i co jest do poprawy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Oto dzisiejsza odsłona logów:

:arrow2: Statyczne:

Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/xys.sikora_51723.html

Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/xys.sikora_51724.html

Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/xys.sikora_51725.html

:arrow2: BS:

Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/xys.sikora_51726.html

Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/xys.sikora_51727.html

Auto stało nieodpalane w garażu kilka dni. Dziś chodziło dobrze, bez falowania obrotów, bez gaśnięcia. Nie wiem co o tym myśleć, mechanik będzie dopiero za 2 tygodnie.. [br]Dopisany: 13 Lipiec 2011, 18:18_________________________________________________Wiem, że kąt statyczny do ustawienia..[br]Dopisany: 13 Lipiec 2011, 18:18_________________________________________________Dlaczego to 001: http://vaglog.rtnet.pl/xys.sikora_50771.html

i

to 001: http://vaglog.rtnet.pl/xys.sikora_51725.html tak znacznie się różni? :shocked:

Może to mieć jakiś związek z elektryką?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ma zwiazek z pompa wtryskowa/nastawnikiem ....

filtr paliwa swiezy ?

ustaw statyczny kat wtrysku ...

auto samo sie nie naprawi od stania w garazu ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ma zwiazek z tym...

01268 - Quantity Adjuster (N146)

17-10 - Control Difference - Intermittent

reszte napisano wyzej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...