Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADR] Wywaliło olej przez bagnet


piter865

Rekomendowane odpowiedzi

Siemka klubowicze :>. Niedawno wywaliło mi olej przez bagnet od oleju. poczytałem trochu forum na ten temat i zrobiłem tak jak doradzali odma wyczyszczona jutro jadę sprawdzić ciśnienie na cylindrach. I moje pytania:

1) jakie ciśnienie powinno być na cylindrach???

2) czy oprócz odmy i nieszczelności cylindrów cos jest przyczyna ze olej wydobywa sie przez bagnet?? (dodam że teraz wszystko jest ok i nic sie nie dzieje z olejem)

3) gdy się zabierałem za robotę to oleju to było na wskażniku na MINIMUM wiec dolałem niecałe 1,5 litra a tu na wskażniku jest oleju ponad MAX i moje pytanie czy któryś kanał albo coś w pompie mogło się zatkać i wytworzyć ciśnienie???

4) czy to normalne ze odkręcony korek od oleju podskakuje??? gdy wyciągne bagnet to nic z niego sie nie wydobywa

POZDRAWIAM[br]Dopisany: 05 Lipiec 2011, 21:08_________________________________________________odma czysta. cisnienie na cylindrach 1 MPa na 3 pierwszych a na czwartym 0,9 MPa[br]Dopisany: 06 Lipiec 2011, 21:44_________________________________________________witam ponownie. 2 tygodnie temu zmieniłem olej i filtr powietrza, dodam ze odma wyczyszczona. 2 tygodnie było spkoju a jadac dzisiaj jakies 30 km i po postostoju zauwazyłem ze mam plame oleju na parkingu i gdy poniosłem maske znowy była opryskana olejem. co z tym olejem moze byc nie tak????????[br]Dopisany: 27 Lipiec 2011, 11:42_________________________________________________moze zna ktos odpowiedz??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze od min do max na bagnecie jest 1 litr, więc wlałeś o pół litra oleju za dużo. Dodam tylko że nadmiar oleju jest groźniejszy dla silnika niż mały jego brak. Jak masz za dużo oleju to zlej go jak najszybciej.

Co do korka to powinien on delikatnie skakać, ale jednocześnie być przyciągany. Czyli jak go położysz to będzie skakał, ale jak będziesz go powoli przysuwał to powinieneś czuć że jest przyciągany. To taki prosty test na sprawdzenie czy silnik nie ma przedmuchów.

Szczerze w twoim przypadku nic po za odmą nie przychodzi mi do głowy. Odma łączy się z dolotem po przez taki gumowy przewód pod kolektorem ssącym. Sprawdź czy czasem się nie zagina bo i tak może być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na krótkich odcinkach nic sie nie dzieje ale przy dłuzszej odległości olej wywala przez bagnet

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak wyglada odma?

byc moze bagnet jest poluzowany. w peugoecie kiedys zuzyla sie uszczelka bagnetu tez tak samo sie dzialo.

wyjmij bagnet, przytknij czyms rurke od bagnetu uwaga goracy olej. niech ktos uruchomi silnik i doda gazu powiedzmy do 4000 rpm, bedziesz wiedzial czy cisnienie w komorze korbowej rosnie na tyle zeby wywalic bagnet.

Po pierwsze od min do max na bagnecie jest 1 litr, więc wlałeś o pół litra oleju za dużo. Dodam tylko że nadmiar oleju jest groźniejszy dla silnika niż mały jego brak. Jak masz za dużo oleju to zlej go jak najszybciej.

w silnikach wolnossacych ilosc oleju ponad max nie jest az taka krytyczna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może uszczelka pod głowicą ? Może masz takie niefortunne uszkodzenie że przy solidnym nagrzaniu silnika nagle gdzieś uszczelka puszcza i ciśnienie sprężania idzie w kanały olejowe ? Tak tylko głośno myślę. Sprężanie też chyba szałowe nie jest, wydaje mi się że standardowo w benzyniaku powinno być około 1.2 Mpa, ale 0,9 na ogół uznawane jest jeszcze jako minimalne prawidłowe, więc tutaj chyba bym nie upatrywał usterki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odma rozebrana i wyczyszczona razem z tym plastikiem do którego jest przytwierdzone kolanko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koleszko u mnie akurat wypychało przez korek wlewowy cala pokrywa była mokra do tego wywalało mi wszystkie uszczelniacze po kolei odma była sprawdzona ale ja wtedy zmieniłem dodatkowo nazywa się to bodajże eżektor taki mały zaworek znajduje się zaraz nad kolektorem dolotowym on jeśli sie nie myle współdziała z układem chamulcowym po jego zmianie wszystko ustąpiło z dnia na dzień nie wiem czy u ciebie pomoże czekam na rozwiązanie problemu :hi: :hi: :hi: :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koleszko u mnie akurat wypychało przez korek wlewowy cala pokrywa była mokra do tego wywalało mi wszystkie uszczelniacze po kolei odma była sprawdzona ale ja wtedy zmieniłem dodatkowo nazywa się to bodajże eżektor taki mały zaworek znajduje się zaraz nad kolektorem dolotowym on jeśli sie nie myle współdziała z układem chamulcowym po jego zmianie wszystko ustąpiło z dnia na dzień nie wiem czy u ciebie pomoże czekam na rozwiązanie problemu :hi: :hi: :hi: :hi:

Ale to łączy się jedynie z układem dolotowym. Wątpię aby miało to cokolwiek wspólnego z układem smarowania.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrobiłem tak jak kolega spawacz1 doradzał i i sciągłem ezektor. Gdy odkręciłem waż z punktu "A" słychac było jak schodziło powietrze. Gdy dmuchne w punkt "A" to powietrze wylatuje tylko punktem "B" a gdy dmucham w punkt "B" powietrze nigdzie nie wylatuje tak jakby było zatkane. tak samo jest z punktem "C" wogóle z niego sie nie wydobywa powietrze i tu moje pytanie czy tak ma być??? pzdr

ps. według mnie punkt "C" tez powinien byc drożny

dsc08858f.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to pompa prozniowa

ssyk to nie sie powietrze wydobywalo, tylko sie dostawalo, ten zaworek zapewnie podcisnienie spomagajace uklad hamulcowy. dziala tak ze strona B odsysa powietrze wtedy prawidlowo rowniez z C powinien byc przelot. ssij poprzez B przytkaj A i powinno ssa :cool1:c tez z C

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy ssać to ja lóbie cycuszki mojej Żonie :kox: :kox: :kox: :kox: :kox::naughty: :naughty: :naughty:

warnwarn.gifOT w dziale technicznym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ręce opadaja i czeka mnie chyba wymiana uszczelki pod głowicą bo juz mi sie pomysły kończą dalej wywala olej po zmianie ezektora. Silnik zimny nic sie nie dzieję, gdy nagrzeje do 90 stopni tez spokój a gdy gdzies pojade tak jak dzisiaj 4km maska cała w oleju. Mam pytanie czy odma składa sie tylko z kolanka które wchodzi w blok silnika i z gumowego węża który wchodzi w plastik przed przepustnica???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koleszko jeśli chodzi o odmę na tym koniec jeślki się nie mylę ale inni niech potwierdzą :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koleszko jeśli chodzi o odmę na tym koniec jeślki się nie mylę ale inni niech potwierdzą :hi:

Mniej więcej. Jest plastik mocowany do bloku, potem kolanko, potem wąż i koniec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zanim weżmiesz się za wymianę uszczelkii podjedz do mechaniora niech sprawdzi czy w oleju jest płyn chłodzacy nie pamiętam jak nazywa się to dabanie ono ci dużo powie czekam na rozwiązanie problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zanim weżmiesz się za wymianę uszczelkii podjedz do mechaniora niech sprawdzi czy w oleju jest płyn chłodzacy nie pamiętam jak nazywa się to dabanie ono ci dużo powie czekam na rozwiązanie problemu.

Nie koniecznie uszczelka musiała pójść w taki sposób aby olej przedostawał się do płynu i na odwórt, choć tak często jest. Uszczelka mogła pójść tak że kompresja idzie w olej. Kupel miał znowu tak że kompresja poszła w płyn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązany. Wąż który łączy kolanko od odmy z plastikiem przy przepustnicy był nieoryginalny i lekko zagiety i pod wpływem wyższej temperatury gdy sie dłużej jechało waz na zagieciu sie zozgrzewał i praktycznie zaklejał otwór. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązany. Wąż który łączy kolanko od odmy z plastikiem przy przepustnicy był nieoryginalny i lekko zagiety i pod wpływem wyższej temperatury gdy sie dłużej jechało waz na zagieciu sie zozgrzewał i praktycznie zaklejał otwór. :)

Eh, pisałem żebyś zwrócił na to uwagę w 2 poście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdy od przodu sie patrzyło to nic na to nie wskazywało aby waż sie zaginał ale po wyciągnieciu waz na tym zgieciu zrobił sie bardzo gientki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdy od przodu sie patrzyło to nic na to nie wskazywało aby waż sie zaginał ale po wyciągnieciu waz na tym zgieciu zrobił sie bardzo gientki :)

Dlatego też o tym wspomniałem, bo podczas robienia wolnej odmy sam zwróciłem uwagę że ten wężyk jest bardzo elastyczny, za bardzo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...