andyk2 Opublikowano 14 Lipca 2011 Opublikowano 14 Lipca 2011 Witam! Piszę tu po raz pierwszy więc chciałem się na początku przywitać.. Mam problem z dużym zużyciem oleju (ok. 0.3-0.4l/ 1000Km - golf V BKC 2004r.). Wykluczyłem już turbo i wycieki z silnika - po lekturze forum postanowiłem sprawdzić korekcje wtrysków - gr.13 VAG. Podobno można po dawkach korekcji coś powiedzieć o stanie silnika - a przynajmniej wtrysków. Poniżej logi - plik 1 jest zrobiony na zimnym silniku - pozostałe na 84 st. Będę wdzięczny za wszelkie komentarze doświadczonych kolegów... : Log (0 - 013,011,003) Log (1 - 013) Log (2 - 013,005,009) Log (3 - 013,023)
andyk2 Opublikowano 14 Lipca 2011 Autor Opublikowano 14 Lipca 2011 Czyli szukać gdzie indziej. Czy mając takie korekcje wtrysków jest sens sprawdzać kompresję silnika (tzn. czy jak byłaby zła to na korekcji wtrysków byłoby coś widać). Dodam że silnik chodzi dobrze - pali bez problemu i nic nie kopci- ale jak brał olej tak bierze go dalej.
SotoM Opublikowano 14 Lipca 2011 Opublikowano 14 Lipca 2011 a w dolot zagladałes...?? jeszcze została opcja -separator oleju - sprzedzenie- montaz OCT... bedziesz mogł obserwowac... auto-silnik ECU seria czy po modach...??
płotek85 Opublikowano 14 Lipca 2011 Opublikowano 14 Lipca 2011 :hi:podpinam się do tematu Też jestem ciekaw czy po wtryskach będzie wiadomo jaka jest kompresja?? Też mi bierze olej, robiłem rok temu remont głowicy i mam ubytki oleju, no i płynu małe ale są. Nie wiem czy brać się za regenerację turba? Wycieków płynu nie widać.
andyk2 Opublikowano 14 Lipca 2011 Autor Opublikowano 14 Lipca 2011 Dzięki za odpowiedzi... Otóż mam zamontowany OCT od 1500km - i dolot robi się suchy. Turbo wymienione rok temu (na używkę w bdb stanie - luzy minimalne). Zmieniłem też uszczelkę pod pokrywą zaworów bo lekko podciekało - teraz sucho...Więc doszedłem do tego że problem musi być w silniku - wszystkie powyższe zabiegi nie przyniosły żadnej poprawy. Problem w tym że silnik pracuje bdb - nic nie kopci chodzi równo, ma moc... Więc rozbierać go za bardzo nie chcę. Silnik seria 105KM
SotoM Opublikowano 14 Lipca 2011 Opublikowano 14 Lipca 2011 to na początek osobiście bym zmienił uszczelniacze zaworowe. można to zrobić bez demontu głowicy...myślę ze pobór oleju sie bardzo zmniejszy bo niewierze żeby ci już krążki na tłokach poleciały...
andyk2 Opublikowano 15 Lipca 2011 Autor Opublikowano 15 Lipca 2011 Dzięki za rady - muszę znaleźć jakiegoś mechanika który to zrobi bez zrzucania głowicy - ci których pytałem chcę rozbierać silnik do wymiany.... A ogólnie to doradzają mi żeby nic nie robić jak silnik dobrze chodzi. Jeszcze jedno mnie niepokoi - wg danych z ASO auto jeździło na oleju Long-life 0w-30 i 5w-30 - teraz ja mu serwuję Motula 5w-40 - to chyba nic złego???
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się