Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Proszę o pomoc - tryb awaryjny i duże przeładowanie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wczoraj chcialem zrobic logi i przy pierwszym logu dynamicznym 000 przy okolo 3800obr wpadło w tryb awarjny i nie chcialo jechac , zatrzymalem sie zgasilem silnik i chcialem kontynuowac i nastepnym logiem byly logi 011 dynamiczne ale turbo przeladowywalo do 2500 wiec zakonczylem , przy pierwszych logach wyskoczyl blad 00575... oto logi tylko 2 bo przerwalem zeby cos nie uszkodzic .

dynamiczny 011 :

http://vaglog.rtnet.pl/trezor4_51999.html

dynamiczny 000 :

http://vaglog.rtnet.pl/trezor4_52000.html

jakie ew. logi moge zrobic zeby pomoc zdiagnozowac ale nic nie uszkodzic ? z tego co zauważyłem to taki kawałek weza który łączy rure plastikowa idaca od intercollera do silnika jest sparciala i napewno jest do wymiany , a druga sprawa waz gumowy ktory łaczy ta rure z intercollerem pominien wchodzic wew rury intercollera jak na zdjeciu z forum passata :

http://imageshack.us/photo/my-images/157/turbo08jr9.jpg/

bo u mnie ten waz jest naciagniety na zew sciane intercollera i zaciagniety opaska .... prosze o pomoc bo chcialem chipa zapodac a tu takie jaja ....

Opublikowano

:szukaj: notlauf

turbo do czyszczenia/regeneracji

ale co nie ma innego powodu tego bledu ? na 1000% turbo do czyszczenia ? dzisiaj logowalem BS011 i patrzylem na ruch sztangi i jest w sumie plynny szybki ale nie wiem czy w pelnym zakresie i jak sie rusza slychac taki metaliczny dzwiek , czy to normalne ? ze slychac jakby lopatki sie przestawialy ? a wczesniej jak kluczem chcialem rozruszac troche to skrzypialo :kox:[br]Dopisany: 17 Lipiec 2011, 18:57_________________________________________________aha a czy sztanga powinna w miare lekko dac sie poruszac palcami ? bo u mnie strasznie ciezko chodzi jak chce sie ja palcami poruszayc

Opublikowano

w gruszce jest sprężyna także palcami będzie ona chodziła dosyć ciężko. ewidentnie masz przeładowanie, powodem może być ewentualnie rozregulowana sztanga ale wątpie. posprawdzaj jeszcze wężyki podciśnieniowe, czy gdzieś nie ma dziur.

Opublikowano

spoko sprawdzialem i nie zlokalizowalem zadnej dziury :( a pytalem czy na 100% turbo do czyszczenia , bo jeszcze czytalem ze przeladowywac moze jak uszkodzony jest zawor N75 ?[br]Dopisany: 17 Lipiec 2011, 21:39_________________________________________________chce sie poprostu upewnic zebym nie wydal kasy na czyszczenie a okaze sie dalej to samo ;([br]Dopisany: 17 Lipiec 2011, 21:53_________________________________________________jeszcze jak bys napisal co sie dzieje przy tak duzym przeloadowaniu ? turbo napewno dostaje w dupe bo za duzo oborotow , ale czy silnik rowniez ? bo ma za duza dawke powietrza ?

Opublikowano

spoko sprawdzialem i nie zlokalizowalem zadnej dziury :( a pytalem czy na 100% turbo do czyszczenia , bo jeszcze czytalem ze przeladowywac moze jak uszkodzony jest zawor N75 ?

skoro czytales to podmien na n18 i bedziesz wiedzial ....

jeszcze jak bys napisal co sie dzieje przy tak duzym przeloadowaniu ? turbo napewno dostaje w dupe bo za duzo oborotow , ale czy silnik rowniez ? bo ma za duza dawke powietrza ?

o ladunek powietrza bym sie nie martwil , bardziej o ladunek oleju ktory wpadnie do komory spalania jak sprezarka sie rozsypie ....

Opublikowano

tylko gdzie jest ten n18 ? bo n75 to ten zawor przy chlodnicy przymocowant chyba na 2 srubki do blaszki do niego idzie wezyk od gruszki ten gorny ?[br]Dopisany: 18 Lipiec 2011, 09:19_________________________________________________i jest wogole szansa to ze to N75 ? bo moze bez sensu sie w to bawic tylko oddac turbo do czyszczenia ?[br]Dopisany: 18 Lipiec 2011, 11:48_________________________________________________i czy powodem tak duzego przeladowania moze byc uszkodzony gumowy lacznik jak w poscie ponizej ?

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=92921.0;highlight=00575

Opublikowano

Nie wiem jak w AFN ale w AJM N18 jest podczepiony do plastikowej rury powietrznej w okolicy zbiorniczka płynu chłodniczego. N75 raczej wykluczam bo widać, że jakaś tam regulacja jest. Ale podmień to będziesz miał święty spokój.

Opublikowano

no juz znalazlem oba zawory ale okazalo sie ze maja rozne wtyczki i nie moge ich zamienic :( N18 wyglada jak nowy a N75 jakby mial 100lat :) mialem wezyk troche przetarty od N18 do N17 wymienilem , bez zmian j eszcze mam przetary lekko nie wiem czy dziura jest i moglo by to powodowac takie przeladowanie wezyk od zbiorniczka podcisnienia tej kulki plastikowej do N75 .... czyli N75 zostawic w spokoju i czyscic turbo na 100% ? [br]Dopisany: 18 Lipiec 2011, 19:39_________________________________________________dorzucam zrobione wczoraj logi statyczne i BS , dynamicznych nie robie bo sie boje o turbo :)

Statyczne :

http://vaglog.rtnet.pl/trezor4_51999.html

http://vaglog.rtnet.pl/trezor4_52000.html

http://vaglog.rtnet.pl/trezor4_52143.html

http://vaglog.rtnet.pl/trezor4_52144.html

http://vaglog.rtnet.pl/trezor4_52145.html

http://vaglog.rtnet.pl/trezor4_52146.html

http://vaglog.rtnet.pl/trezor4_52147.html

http://vaglog.rtnet.pl/trezor4_52148.html

http://vaglog.rtnet.pl/trezor4_52149.html

http://vaglog.rtnet.pl/trezor4_52150.html

http://vaglog.rtnet.pl/trezor4_52151.html

BS:

http://vaglog.rtnet.pl/trezor4_52152.html

http://vaglog.rtnet.pl/trezor4_52153.html

http://vaglog.rtnet.pl/trezor4_52154.html

http://vaglog.rtnet.pl/trezor4_52157.html

[br]Dopisany: 18 Lipiec 2011, 21:18_________________________________________________chce wykluczyc wszystko zanim oddam turbo do czyszczenia :hi:

Opublikowano

Jeżeli są problemy z doładowaniem, diagnostykę zaczynamy zawsze od sprawdzenia czujnika ciśnienia doładowania. Sprawdź lub podmień czujnik z sprawnego auta, a później bierz się za resztę.

Opublikowano

czujnik w tym roczniku jest w ecu i praktycznie sie nie psuje tylko może być przewód dochodzący do niego zaolejony ale to i tak nic nie zmieni bo turbina przeładowuje i to sporo miałem kiedyś podobnie prawie 1.5 bara ładowała bez czyszczenia turbo sie nie obeszło

Opublikowano

czujnik w tym roczniku jest w ecu i praktycznie sie nie psuje

Istotnie masz rację, troche sie zagalopowałem, bo nie zwróciłem uwagi na kod silnika. Ale nie zmienia to faktu, że należałoby ten czujnik sprawdzić, aby mieć 100% pewność, że jest sprawny. Jak już wcześniej napisałem, od sprawdzenia czujnika zawsze należy zaczynać, a większość to lekceważy, bo przecież one się nie psują, owszem rzadko, ale jednak.

Niedawno miałem przypadek podobny, turbo przeładowuje, zmienna geometria OK i co się okazało, czujnik zawyżał ciśnienie i stąd sztuczne przeładowanie. Nie twierdzę, że wtym przypadku turbo jest OK, dlatego należy sprawdzić wszystko po kolei.

Opublikowano

czujnik w tym roczniku jest w ecu i praktycznie sie nie psuje

Istotnie masz rację, troche sie zagalopowałem, bo nie zwróciłem uwagi na kod silnika. Ale nie zmienia to faktu, że należałoby ten czujnik sprawdzić, aby mieć 100% pewność, że jest sprawny. Jak już wcześniej napisałem, od sprawdzenia czujnika zawsze należy zaczynać, a większość to lekceważy, bo przecież one się nie psują, owszem rzadko, ale jednak.

Niedawno miałem przypadek podobny, turbo przeładowuje, zmienna geometria OK i co się okazało, czujnik zawyżał ciśnienie i stąd sztuczne przeładowanie. Nie twierdzę, że wtym przypadku turbo jest OK, dlatego należy sprawdzić wszystko po kolei.

wg rady kolegi Sztomel zrobiłem loga stat 010 :

http://vaglog.rtnet.pl/trezor4_52241.html

jest roznica 30mbar wiec chyba ok jest , ale dzisiaj zrobilem poraz kolejny logi ( ostanio troche kluczem poruszalem sztange po ostatnich notlaufie) i oto pare logow :

http://vaglog.rtnet.pl/trezor4_52242.html

poczatek na 2 biegu jak widac mocno przeladowuje dalej ale nie do 2500

http://vaglog.rtnet.pl/trezor4_52240.html

na 4 biegu zero przeladowania tylko do 3400 logowalem bo juz za duzo jechalem a droga nie za bardzo

http://vaglog.rtnet.pl/trezor4_52239.html

3 bieg przeładowanie i w srodku niedoladowanie ,

dlaczego na 4 biegu jest dobrze a im mniejszy bieg tym bardziej przeladowuje ?[br]Dopisany: 19 Lipiec 2011, 21:42_________________________________________________aha dzisiaj zero notlaufow i bledow w sterowniku podczas logowania [br]Dopisany: 19 Lipiec 2011, 21:43_________________________________________________czy ktos moze odp na mojego ostatniego posta ? troche odgrzebuje temat ale jestem ciekawy :)

Opublikowano

Poki nie wypolerujesz kierownic VTG... logi i jazda bedą tak wygladac jak powyzej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...