Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AJM] Proszę o analizę logów


rowoj

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Od miesiąca szukam po forum i naprawiam.

W skrócie;

-wymieniona uszczelka pod głowicą (wyrzucał powoli płyn ze zbiorniczka oraz czarny nalot w środku zbiorniczka)

-w głowicy zrobione zawory,uszczelniacze,nowe popychacze,uszczelniacz wałka,planowanie

-wyczyszczone turbo

-n75 zamieniony z n18

-EGR jak i cały układ dolotowy wyczyszczony

-EGR ściągnięty wężyk podciśnieniowy(zaślepiony),z boku otworki zaślepione(puszczał olej)

- wydłubany katalizator

Aktualnie;

-brakuje mocy w dolnym zakresie obrotów tj. do ok.1900obr./min.- dalej "ciągnie"

- na wolnych obrotach słychać jakby uciekające powietrze,po ściągnięciu wężyka podciśnieniowego i zaślepieniu go sztanga spada w dół i jest cisza(membrana szczelna)może to świst przepływającego powietrza przez turbo.

proszę o analizę logów i uwagi:

http://vaglog.rtnet.pl/rowoj76_52446.html - statyczny gr.000

http://vaglog.rtnet.pl/rowoj76_52439.html - statyczny gr.001

http://vaglog.rtnet.pl/rowoj76_52444.html - statyczny gr.003 -EGR zaślepiony

http://vaglog.rtnet.pl/rowoj76_52440.html - statyczny gr.004

http://vaglog.rtnet.pl/rowoj76_52441.html - statyczny gr.007

http://vaglog.rtnet.pl/rowoj76_52443.html - statyczny gr.013

http://vaglog.rtnet.pl/rowoj76_52445.html - statyczny gr.018

http://vaglog.rtnet.pl/rowoj76_52442.html - statyczny gr.023

http://vaglog.rtnet.pl/rowoj76_52438.html - B.S. gr.011

http://vaglog.rtnet.pl/rowoj76_52437.html - dynam. gr.000

http://vaglog.rtnet.pl/rowoj76_52427.html - dynam. gr.001

http://vaglog.rtnet.pl/rowoj76_52429.html - dynam. gr.003 -EGR zaślepiony

http://vaglog.rtnet.pl/rowoj76_52428.html - dynam. gr.004

http://vaglog.rtnet.pl/rowoj76_52435.html - dynam. gr.008

http://vaglog.rtnet.pl/rowoj76_52431.html - dynam. gr.010

http://vaglog.rtnet.pl/rowoj76_52425.html - dynam. gr.011

http://vaglog.rtnet.pl/rowoj76_52426.html - dynam. gr.023

POZDRAWIAM.

[br]Dopisany: 21 Lipiec 2011, 10:02_________________________________________________

Witam

Od miesiąca szukam po forum i naprawiam.

W skrócie;

-wymieniona uszczelka pod głowicą (wyrzucał powoli płyn ze zbiorniczka oraz czarny nalot w środku zbiorniczka)

-w głowicy zrobione zawory,uszczelniacze,nowe popychacze,uszczelniacz wałka,planowanie

-wyczyszczone turbo

-n75 zamieniony z n18

-EGR jak i cały układ dolotowy wyczyszczony

-EGR ściągnięty wężyk podciśnieniowy(zaślepiony),z boku otworki zaślepione(puszczał olej)

- wydłubany katalizator

Aktualnie;

-brakuje mocy w dolnym zakresie obrotów tj. do ok.1900obr./min.- dalej "ciągnie"

- na wolnych obrotach słychać jakby uciekające powietrze,po ściągnięciu wężyka podciśnieniowego i zaślepieniu go sztanga spada w dół i jest cisza(membrana szczelna)może to świst przepływającego powietrza przez turbo.

proszę o analizę logów i uwagi:

http://vaglog.rtnet.pl/rowoj76_52446.html - statyczny gr.000

http://vaglog.rtnet.pl/rowoj76_52439.html - statyczny gr.001

http://vaglog.rtnet.pl/rowoj76_52444.html - statyczny gr.003 -EGR zaślepiony

http://vaglog.rtnet.pl/rowoj76_52440.html - statyczny gr.004

http://vaglog.rtnet.pl/rowoj76_52441.html - statyczny gr.007

http://vaglog.rtnet.pl/rowoj76_52443.html - statyczny gr.013

http://vaglog.rtnet.pl/rowoj76_52445.html - statyczny gr.018

http://vaglog.rtnet.pl/rowoj76_52442.html - statyczny gr.023

http://vaglog.rtnet.pl/rowoj76_52438.html - B.S. gr.011

http://vaglog.rtnet.pl/rowoj76_52437.html - dynam. gr.000

http://vaglog.rtnet.pl/rowoj76_52427.html - dynam. gr.001

http://vaglog.rtnet.pl/rowoj76_52429.html - dynam. gr.003 -EGR zaślepiony

http://vaglog.rtnet.pl/rowoj76_52428.html - dynam. gr.004

http://vaglog.rtnet.pl/rowoj76_52435.html - dynam. gr.008

http://vaglog.rtnet.pl/rowoj76_52431.html - dynam. gr.010

http://vaglog.rtnet.pl/rowoj76_52425.html - dynam. gr.011

http://vaglog.rtnet.pl/rowoj76_52426.html - dynam. gr.023

POZDRAWIAM.

Ponownie bardzo proszę o analizę logów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zupełnie jestem "zielony" jeśli chodzi o grzebanie w sofcie sterownika silnika ale wydaje mi się, że w tym konkretnym przypadku ktoś piszący ten soft chyba przeliczył się z rzeczywistymi możliwościami turbo w AJM żądając tak wysokiego ciśnienia przy tak niskich obrotach silnika i małej dynamice spalin. Niech na to zerkną koledzy, którzy tym się zajmują. Z tego co się orientuję to jest na naszym forum przynajmniej jeden kolega, który się zajmuje korektą parametrów sterownika silnika ale nie będę pokazywał na niego palcem :wink4: Możesz też wkleić te logi na forum.tdi-tuning.pl zadając takie samo pytanie.

Z całą pewnością powietrze nigdzie nie ucieka bokiem bo nie widać tego w logu dynamicznym 003 i 010.

Jest prosta rzecz do sprawdzenia - podepnij do gruchy turbo podciśnienie na stałe tj. kawałkiem wężyka bezpośrednio z trójnika najbliższego pompie podciśnienia w pompie tandem (tego przed rynienką podszybia) i wtedy zloguj dynamicznie 011 ale tylko do 2500 obrotów i zobaczysz wtedy fizyczne możliwości turbosprężarki.

Jak dla mnie to turbo wydala tyle ile może a soft jest naciągnięty i to zdrowo - oczywiście mowa o rozpędzaniu się turbo z niskich obrotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam i dziękuje za zainteresowanie.

Co do tematu to nie wiem dlaczego podejrzenie o korekty w sofcie.

Może sprostuje:

w aucie nie były robione żadne prace przy sofcie - po prostu zaczęła się seria awarii

tj. wymiana 4-tego PD, wymiana uszczelki pod głowicą(przy okazji regeneracja głowicy),problemy z trybem awaryjnym,cieknący EGR,wydłubany katalizator,

czytając forum naprawiałem po kolei usterki.

Zrobiłem logi i prosiłbym o ocenę czy jest coś jeszcze nie tak,

martwi mnie np.blok 13 korekcje wtrysków,blok 23(bipy) oraz ciśnienie turbo-teraz nie ma trybów awaryjnych (turbo po czyszczeniu) auto ma aktualnie podmieniony zawór N75 na N18. Jest odczuwalny brak mocy do ok.1900obr.min.

POZDRAWIAM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zupełnie jestem "zielony" jeśli chodzi o grzebanie w sofcie sterownika silnika ale wydaje mi się, że w tym konkretnym przypadku ktoś piszący ten soft chyba przeliczył się z rzeczywistymi możliwościami turbo w AJM żądając tak wysokiego ciśnienia przy tak niskich obrotach silnika i małej dynamice spalin. N

Sztomel, to jest ori soft :wink4:

w tym sterowniku i w tym aucie mapa doladowania w serii ustawiona jest na 2300 mbar juz od 1900 obr ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy raz widzę takie wartości zadanego doładowania dla silnika AJM i jestem w szoku :shocked: ale jak wcześniej pisałem, nie bawię się sterownikami i nie mam rozpiski ich wartości zadanych.

W takim razie podepnij na próbę na czas logu dynamicznego 011 podciśnienie na "krótko" i wtedy zobaczysz jak turbina będzie reagować do tych 1900 obrotów - jeśli wtedy będzie poprawa to szukaj nieszczelności w podciśnieniach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy raz widzę takie wartości zadanego doładowania dla silnika AJM i jestem w szoku :shocked: ale jak wcześniej pisałem, nie bawię się sterownikami i nie mam rozpiski ich wartości zadanych.

jest jeszcze kilka innych przykladow [jak dobrze pamietam ] TDI w ktorych seryjnie wymaga sie aby ta mala sprezarka dmuchala 2300 mbar ... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy raz widzę takie wartości zadanego doładowania dla silnika AJM i jestem w szoku :shocked: ale jak wcześniej pisałem, nie bawię się sterownikami i nie mam rozpiski ich wartości zadanych.

W takim razie podepnij na próbę na czas logu dynamicznego 011 podciśnienie na "krótko" i wtedy zobaczysz jak turbina będzie reagować do tych 1900 obrotów - jeśli wtedy będzie poprawa to szukaj nieszczelności w podciśnieniach.

bo zawsze pewnie patrzyłes na ajm w golfie a tam jest doladowanie na 2091 a w a4 i paskach jest grubo pojechane na prawie 2300 ,i nie ma co sie dziwic ze dwumas w pasku ajm wytrzymuje niecałe 200tys i kaput
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...