Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 BDV] Multitronic - falują obroty przy załączonym biegu.


Paluch85

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Posiadam Audi A6 C5 z silnikiem 2.4 V6 BDV i skrzynią multitronic, problem polega na tym, że falują mi obroty ale tylko jak silnik się rozgrzeje i kiedy załączany jest bieg (na D lub R), kiedy włączę na luz (N lib P) obroty przestają falować i wskazówka równo stoi w miejscu. Jest to uciążliwe bo jak stoje np. na światłach to obroty wariują i muszę wrzucić na luz zeby nie falowały (co podobno nie jest wskazane w skrzyniach automatycznych.

Zrobiłem adaptacje skrzyni i nie pomogło, sprawdziłem też i wymieniłem wiele elementów silnika odpowiedzialnych za falowanie, też nie pomogło, wydaje mi się że problem tkwi w skrzyni bo dlaczego nie falują na luzie? Może jakiś czujnik ?

Mam zrobione screany z MVB od 001 do 026 na VOG-COM. Gdyby któryś z nich mógł pomóc w zagadce to wkleje jak trzeba.

Będę wdzięczny za odp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego masz zrobione screany ale gdzie ty je masz bo tu ich nie widać :wallbash:

Druga sprawa to skrzynia lub silnik zgłasza jakieś błędy ? wypisz tu wszystko a koledzy na pewno ci pomogą , nikt tu nie jest wróżką :)

Opis diagnostyki multi masz w podpiętych ,zobacz czy możesz połączyć się z MVB 065 i jaką wersje softu masz w multi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błędy z silnika są takie :

17546 - sklad mieszanki bank 1

17544 sklad mieszanki bank 2

16805 wydajnosc katalizatora ponizej progu bank 1

16815 wydajnosc katalizatora ponizej progu bank 2

18010 - napiecie za niskie (czy jakos tak)

W skrzyni błędów nie ma.

Wersja softu jest podobno najnowsza dla mojej skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na moje oko to ze skrzynia masz wszystko w porządku, ewidetnie jest coś nie tak ze składem mieszanki paliwowo powietrznej ,do tego padniety już akumulator który może generować inne błędy .Na początek miernik w rękę zmierz napięcie na akumulatorze na wył. silniku ( teoretycznie 12,60V to minimum ) u mnie przy tej wartości już działy się cuda .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paluch - miałeś podesłać MVB na mejla :decayed: I coś ucichło...

Uris dobrze pisze - problemu szukałbym w silniku (MVB skrzyni, które wysyłałeś wcześniej są zdrowe).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Barts- chciałem maila od Ciebie żeby wysłać zdjęcia z MVB bo normalnie mają za duży rozmiar ale cuś nie odpisałeś:)

Napięcie sprawdziłem juz wcześniej na wył było 12 V, a włączony pod obciążeniem 13.3 V _ więc wymieniłem regulator napięcia alternatora po czym napięcie pod obciążeniem pokazało 14.1 V - i super, ale obroty dalej falują.

Gdyby coś było nie tak z silnikiem to na luzie czyli N obroty też by falowały.

Gdyby katalizator był zapchany czy pusty już w środku to na luzie byloby tez coś nie tak.

Cały czas wydaje mi się, że skrzynia pada, które MVB wkleić ?? (pokazujące ewentualną usterkę skrzyni odpowiedzialność za falowanie? może cos z napięciem czy jakiś czujnik jest:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Paluch85 myślę że regulator napięcia nie rozwiązał ci sprawy ,nie wiadomo jak długo taka sytuacja trwała i mogło uszkodzić AKU.

Nie napisałeś jakie napięcie ma teraz AKU na wył. silniku !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz jest tak jak powinno być, na wył. 12 V na włączonym silniku 14,1 V a na włączonym pod obciązeniem maxymalnym (z klimą) ok 13.8 V.

Problemu szukam dalej, wykończy mnie to auto, jest mega awaryjne - przed chwilą wycieraczki mi sie zatrzymały, pewnie cały mechanizm będę musiał wymienić, deszcz pada i jechać sie nie da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12V to za mało ( instalacje masz na 12V) :> ,minimum ma być 12,60V i to ci nie da pewności że jest ok , tak jak pisałem AKU może być już uszkodzony ,są spadki napięcia i źle są zasilane podzespoły auta . Nie miałeś czasem tak że ci się jakieś błędy na FIS pojawiały typu zapaliło się ESP , ABS itp... potem samoczynnie gaśnie .

Wycieraczki się zatarły , wymagają nasmarowania , w podpiętych "Warsztat - Zrób to sam" masz opisane jak to zrobić .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz czy na włączonej klimie dzieją się takie cyrki. Być może mieszanka jest za uboga gdy silnik jest pod większym obciążeniem. To tylko moje głośne myśli... :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mieszanka jest napewno cały czas źle ustawiona ale problem w tym że nie da się jej na dłużej niż 5 min ustalić.

Co do aku to podpiąłem kiedyś duży i mocny akumulator od diesla VW T4, tak duży że nie wszedł nawet w miejsce na aku ...i nic nie pomogło, nawet z tym mocnym aku obroty falowały na Drivie.

Na wycieraczki umówlem się już w poniedziałek, jutro zrobie wszystkie MVB multi i wyśle Bartsowi. Może cuś wyjdzie:) ...ciężkie te A6 do ogarnięcia są....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sonda Lambda pewnie padnięta .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

Dziś w końcu dostałem się do mistrza elektromechaniki:)

Sprawdził wszystko i znalazł przyczynę - okazało się że padł potencjometr w przepustnicy, podobno to fabryczna usterka tych przepustnic dlatego czyszczenie i adaptacja nic nie dała. Niestety nowa w ASO kosztuje 2900zł, w servisie Boscha 2500, zamiennik chinski w sklepie 1300zł :(

Znalazłem na szczęście na allegro za 250 zł z przesyłka - numer sie zgadza, kod silnika tez i Boscha co najważniejsze, gościu daje gwarancje wiec raczej będzie ok.

A skrzynia okazała sie w jak najlepszej kondycji, chociaż typek powiedział ze multitronik to badziew:)

W razie czego montuje manualna 6-bieg. za około 4 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A skrzynia okazała sie w jak najlepszej kondycji...

:good:

...chociaż typek powiedział ze multitronik to badziew:)

:facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

Dziś w końcu dostałem się do mistrza elektromechaniki:)

Sprawdził wszystko i znalazł przyczynę - okazało się że padł potencjometr w przepustnicy, podobno to fabryczna usterka tych przepustnic dlatego czyszczenie i adaptacja nic nie dała. Niestety nowa w ASO kosztuje 2900zł, w servisie Boscha 2500, zamiennik chinski w sklepie 1300zł :(

Znalazłem na szczęście na allegro za 250 zł z przesyłka - numer sie zgadza, kod silnika tez i Boscha co najważniejsze, gościu daje gwarancje wiec raczej będzie ok.

A skrzynia okazała sie w jak najlepszej kondycji, chociaż typek powiedział ze multitronik to badziew:)

W razie czego montuje manualna 6-bieg. za około 4 zł.

Badziewny to on jest :cool1:

Napisz jak już wymienisz przepustnice .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek to usuń przyczyny związane z twoimi błędami a potem będziesz kombinował jak to nie pomoże .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

orientujecie sie moze czy od przewodow wysokiego napiecia moga sie takie cuda dzic? bo tych nie wymienialem i zastanawiem sie czy one nie sa przyczyna, nie chce od razu kupic bo kosztuja 420 zl[br]Dopisany: 12 Sierpień 2011, 13:11_________________________________________________Witam po długiej nieobecności, walka z obrotami dalej trwa. W ostatnim czasie sprawdziłem całą instalacje gazową i cały silnik więc te przyczyną nie są. Postanowiłem pojechac do człowieka który zajmuje się między innymi naprawą multitroniców - dziś stwierdził ze na 100% przyczyną tak falujących obrotów jest sterownik skrzyni. Woła sobie 1500 zł za regeneracje i wymianę. Twierdzi że to typowe dla tej skrzyni i już masę takich usterek usunął. Teraz sam nie wiem co robić. Uwierzyć jemu i zaryzykować 1500 zeta? hmm.. już nie jeden twierdził że zna przyczynę i w finale wzruszał tylko ramionami a zapłacić trzeba było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem sterownik nie ma nic wspólnego z Twoim problemem. Bardziej skłaniałbym się w kierunku instalacji gazowej, której Multitronik ponoć nie lubi... Skonsultuj się w tej sprawie z Sserwis - możesz próbować telefonicznie lub po prostu napisz mejla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...